2507
Sök

kan det bli någon effekthöjning med raka rör på en v8

109 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
kan det bli någon effekthöjning med raka rör på en v8

One Life Live it

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
1 mars 2007
kort och gott jodå smile

Smålänning
7 883 Inlägg
1 mars 2007
Marginell tongue Men den låter snabbare och goare wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
1 mars 2007
Både och ..... kan ge effekt men sen kan det gå så att du skadar motorn för en motor ska ha en viss motstånd ....... helst ska man ha avgas system typ detta: ==x====  för ett gämnare flyt i flödet fån motorn ...

//Sam

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 mars 2007
Tog bort supertrappen på Mercuryn när jag skulle besiktiga den, och den fick en jävla massa mer krydda faktiskt. Är visserligen hederligt trimmad (är väl ingen som fattar hur om det inte gäller chiptrimning tongue ) och det kan ha sitt att göra med det hela.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
1 mars 2007
Merclone skrev:
Tog bort supertrappen på Mercuryn när jag skulle besiktiga den, och den fick en jävla massa mer krydda faktiskt. Är visserligen hederligt trimmad (är väl ingen som fattar hur om det inte gäller chiptrimning tongue ) och det kan ha sitt att göra med det hela.

Vet ingen med V8 som kör med ljuddämpare i dragrace (som inte måste).

Jag kör raka 3" utblås rätt under passargerardörren för tillfället!!
Utan ljuddämpning!!

När man vrider igång den så
krymper man till 5-årsåldern direkt!! smile

F-n va den dundrar gott!!!

- V8 - 4 ever . . .

Kettunen
1 mars 2007
1 dämpare eller något liknande borde du nog ha. Det skall ju finnas ett visst motstånd som lonewolf-holm säger. Det kan ju bli konstig heter i bensin flödet. Men det återstår ju att se

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
2 mars 2007
bara trycka in en potatis, då har du motstånd och efter tag brinner det häftigt ut ur avgassystemet tongue

Sök