Bilen jag nu har är lackningsbättrad av min morfar. Jobbet är riktigt snyggt gjort och det syns inte att det varit en rostfläck där tidigare. Han gjorde arbetet med Biltemas svarta lackfärg (skratta på ni bara). Men när jag tvättade bilen senast så blev de lackade partierna missfärgade. Det blev som oljerinningar på de partierna.
Ok, ska undvika avfettning på de områderna. Men när jag polerar bilen, tycker ni jag ska använda något speciellt medel? Eller ska jag bara köra en bilpolish och sedan vax av typen Sonax?
polera inte så mycke där han har lackat för det blir ju ganska varmt när man polerar så då kanske d blir sämre ? eller . går nog o bara waxa så d blir bra
gjorde likadant på min omlackade van jag köpte en gång. är de inte bra med klarlack över lacken så reagerar avfettningen och lacken. undvik avfettning eller bättra på klarlacken
gjorde likadant på min omlackade van jag köpte en gång. är de inte bra med klarlack över lacken så reagerar avfettningen och lacken. undvik avfettning eller bättra på klarlacken
Men om jag bättrar på klarlack, blir då inte ytan konstig jämfört med hur den normala lacken ser ut? Ska jag spraya först, innan jag lägger på vaxet? Eller ska jag göra tvärtom?
För till våren så ska jag tvätta, polera och sedan vaxa. Ska jag då skippa poleringen på dessa ytor (Vilket förmodligen komemr resultera i mindre glans på de ställena), eller kan jag vaxa OCH polera? Vad tycker ni?