2777
Sök

Turbo konvertering golf vr6 syncro 97?

25 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Har hört att det lär finnas ett kitt till golf vr6 med turbo grejer!
ngn som vet nå om detta?
eller rent av har ett ligger?

Måste man byta massa annat oxå?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 mars 2007

dom på vr6.nu avråde mig från eip tuning tydligen krångliga och lite halvtaskiga kit....

hur mkt hk hade du tänkt dig? för många hk med syncron är gasnka farligt lägger mig runt 300hk i min är nog på gränsen annars är det haldex konvertering som gäller....

25 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
MeloveGolf skrev:

dom på vr6.nu avråde mig från eip tuning tydligen krångliga och lite halvtaskiga kit....

hur mkt hk hade du tänkt dig? för många hk med syncron är gasnka farligt lägger mig runt 300hk i min är nog på gränsen annars är det haldex konvertering som gäller....

Ok hur mycket får man ge för det då?

farligt?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 mars 2007
Uppgradera till Haldex är svnindyrt men håller bättre....vet dock inga exakta priser för en riktig konvertering.
"Farligt" = alla grejjer till syncron är hutlöst dyra Vag tar 20k+ för ny visco inge roligt om det rasar....du bör dock vara beredd på att lägga 30-40k för ett bolt on kit som ger mellan 250-330Hp..går ju sedan uppgradera om man vill ha ännu mera kraft!

Byta massa saker beror helt på vilken effekt du vill ha turbo/komprssor bolt-on kit kräver inget bytadande av topppackning osv och klarar av att leverara upp till 300hk...över 300 krävs kompsänk över 450 krävs smidda kolvar/Stakar....

Jag kommer nog lägga mig på kompressor kit smidigare vid besitkningen sen....
Senast redigerat av MeloveGolf (6 mars 2007)

Billackerare
737 Inlägg
17 mars 2007
MeloveGolf skrev:

Är man seriös så ringer man eip. Det var det jag gjorde. Det har fungerat bra. Visst, det var lång väntetid på grejerna, men jag beställde också steg 1, 2, 3 och 4. Visst, passformen är inte helt 100 på deras kitt heller.. men så farligt var det inte.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Sök