2899
Sök

855 T5 chip, 2 frågor

a.k.a aLan.
281 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Halojj, har 2st frågor.. 

1. Ska köpa chip snart, kan man köpa ett begagnat chip? (har ett steg3 autotech chip på gång, begagnat) , som man får löda dit med sockel å så, det steg3 chipet, när man köper det så medföljer ju framrör 3" och lite andra saker, frågan är, kan jag köra på det på min 850 t5, sitter 3"rör från katten och öppet filter.. utan att den går konstigt eller liknande?

fråga nr2:
Vet inte riktigt hur mycket min laddar, men gissar på runt 0,7-0,8bar, ska köpa en dubbelkolvs dumpventil, frågan är om den laddar tillräckligt mycket för att dumpen skall öppna?  sen kan ni rekommendera någon bra dubbelkolvs dumpventil?

Nåt mer jag ska tänka på? är nybörjare i detta så vill gärna ha så många förslag/tips på hur jag kan göra..

Mvh Peter

polerare
17 Inlägg
31 maj 2007
köp  det chippet har ett sånt i min,älskar autotech=),sen fixar du en 3 tums downpipe,så ska du se att det händer roliga saker=)har en  downpipe på min 3 tums från ferrita,dyrt men det e det värt

polerare
17 Inlägg
31 maj 2007
ja köpte mitt autotech chip löst med sockel ,bara o löda dit=)gå in till nån radiohandlare så fixar dom det för nån hundring om du inte löder själv?

Sök