2243
Sök

era flickvänners åsikt om bilintresset?

1 060 Inlägg
10 mars 2007
faan va skönt o höra, jag trodde ett tag att jag va ensam me o ha en flickvän som hatar mitt intresse..

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

Kettunen
10 mars 2007
Hon klagar under vintertid att jag är så bilintresserad osv. Men sen på sommrana är det tvärtom.- då ska hon minsam åka firebird hela tiden GRR tongue

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 mars 2007
Fuckface skrev:
HardcoreHunny skrev:
Sen e jag ganska så lätt "mutat" blommer, middagar å smycken kommer man långt med! wink

Inte en chans att jag kunde ana att ni var så jävla lätta att få på fall... Hur fan kan ni tycka sånt är så jäkla trevligt, en blomma... Den kommer försvinna efter en kort tid ändå, samma grej med maten... Även med smyckena om man inte vet vad man sväljer! tongue

Ni kvinnor, sjukt konstig ras... Kommer nog aldrig komma underfund med hur ni fungerar fullt ut!

Ja, det är då inte förbränningsteknik i alla fall wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Mr,
219 Inlägg
10 mars 2007
Hon e också bil intresserad så de e lugnt... smile

393 Inlägg
10 mars 2007
Min bryr sej inte så mycket men följer mä i bland på nån träff..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

1 503 Inlägg
10 mars 2007
Min har me blivit bilintresserad, smittar väl big_smile Nu e de bara stylade bilar i huvudet på henne

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
10 mars 2007
Min fru har alltid hängt med, när det gäller bilar.

Hon tjatar inte om vad vi ska ha å så men när jag väl har köpt nån ny leksak
så är hon ute och pinar den något varv runt sammhället...

Nu håller hon på att ta Drag Racing licens åxå. . .

Stötte dock på ett problem här om dagen. . .
då jag sa att hon kunde få en egen bil att köra DR med.
Jag sa att vi kunde ta hundkojekarossen (som står i ett hörn i garaget)
och bygga i typ en SAAB 9000 2,3 turbo motor i, för att få en lätt bil med mycke hk..

Snällt tyckte jag, men hon såg lite fundersam ut, så sa hon typ
-Mennnn, t ååå. Ja vill ju ha en stor bil och med V8....

Vad säger man?? Jag är nog lyckligt lottad!!!

- V8 - 4 ever . . .

845 Inlägg
10 mars 2007
2 senaste ajg ahft har inte gillat de. tyckte jag spenderade mycket tid på bilen, och mindre p ådem men var tvärtom tyckte jag. big_smile haha menmen.. numera äre väll inge problem tror jag.. förutoma tt hon säger att jag är bonde å bilbög å allt raggar äckel å hahah mja mycket hon har för sig tongue

Frida_
10 mars 2007
Jag och min pojkvän anser oss ha hittat "rätt" partner, då vi båda anser att det är viktigare att ha snygga fälgar på bilen än att ha ett skafferi med brett sortiment, vi nöjer oss med pasta och köttbullar smile

Nä, men vi har väll turen att vara lika bil-tokiga båda två. Han tycker det är väldigt praktiskt när jag inte blir sur för att han köper grejer till bilen istället för att bjuda med mej på middag och bio.

Har däremot tidigare varit tillsammans med grabbar som var totalt ointresserade av bilar, och det blev bara pannkaka av det hela, det funkade inte. Tyvärr.
Men jag ska inet klaga, för nu har jag det hur bra som helst smile

MvH Fia

elektriker
591 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
har varit intressant att läsa responsen på den här tråden=)
Verkar som att en hel del har samma bekymmer som jag:P

Ja menar senast förra veckan fick man höra att man inte var riktigt klok när jag fick lov att köpa ny koppling till bilen för 2 lakan då jag (enligt henne) "kunde köpt en bil med hel koppling från början"..... tänkte inte på de;)

men men, kvinnor är allt lite kluriga

---------------> Kimpan

1 639 Inlägg
11 mars 2007
_kimpan_ skrev:
Hej!

Tänkte bara höra hur era flickvänners syn på ert intresse är:P

Min tjej hatar verkligen allt bilrelaterat och tycker att man är ett psykfall när man sitter framför datan 1-2 timmar om dan och kollar på garaget.org:P

Hur är era flickvänners/pojkvänners åsikt om detta?

MVH kim

Får slåss med tjejen om vem som ska köra, tvätta och skruva.... Skulle aldrig palla att ha en kvinna som inte delar motorintresset !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 mars 2007
Mitt ex är helförtjust i gamla bilar. Främst jänkebilar, liksom jag. Så till sommarn ska vi till Varberg på cruising! smile
Dock gillar inte heller hon alla nya "pokemon" bilar som ska ha allt från aluminiumvingar till neon i askkoppen.. Ser så billigt ut... hmm
Känns så skönt att vara vän med henne efter alla år vi var ihop.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

452 Inlägg
11 mars 2007
Tur i otur, singel och ingen som frågar "varför köpa det" och "är det lönt? big_smile
Nerå .. har istället en liten söt mor som bara skakar på huvudet och polare
som tycker det är kul men kan inte alltid förstå varför jag lägger så mycket
pengar på bilen, hehe.

Men en sak är säker, de bangar inte för att crusia rundor i sommaren i den smile
- som passagerar förstås!!
Senast redigerat av Raised (11 mars 2007)

692 Inlägg
11 mars 2007
Det enda hon säger är att jag lägger alla pengarna på bilen och aldrig har råd att hitta på något annat, men jag menar... vem är det som sliter för MIN lön? smile

Jag lägger pengarna på vad jag vill wink

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 mars 2007
Tjejen är lika galen i bilar som mig. Nu för 3:dje året i rad så ska hon byta fälgar, Bilen ska stylas om och en fet baslåda ska in i bilen.

Sedan gillar hon väl inte när jag ligger sömnlös och hittar på nya lösningar och får ideér hela nätterna.

/Ena

Yrkesförare
1 073 Inlägg
11 mars 2007
"Det tar sig, sa pyromanen"

När jag träffade henne, hade hon noll bilintresse. Tyckte dessutom att "bilpojkar" var fruktansvärt nördiga och avtändande:)

Men nu är det lite bättre iaf. Hon har börjat kommentera bilar och kommer med idéer till min bil och börjar kunna en del nu. Men det är klart, pengarna skulle ju kunna gå till resor och annat istället tycker hon, menmen men får ta en dag i taget:)

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
11 mars 2007
Jag har ingen flickvän! sad

wink Men min pojkvän... Öh, är man pojk när man fyllt 34?! Nå, min SAMBO tycker i alla fall om bilar. Fast han är trött på att laga dem. Nu vill han bara ha hela, bekväma och bra bilar, så budgeten ökar på inköp och minskar på lagning.
Bilar som går sönder säljs billigt.

Och jag försöker lirka fram ett kjolpaket till Proben, men det tycker han är för dyrt. Och så hittade jag jättefina fälgar till Proben, men de var också för dyra. Snål är han också! wink

Och nu tyckte jag det var dags att göra något åt att vår V40 luktar diesel, den läcker lite vid en packbox, men då skaffade han fram en annan V40, (2,0T) och föreslog att vi säljer dieseln billigt... Öh, tack, jag har alltid tyckt att de klarblå V40-na är fina... smile *där var han INTE snål... wink )

Dessutom är det ingen ide att någon av oss gnäller på vad den andre gör med bilarna, beslut fattas gemensamt. Själv tycker jag det är trist att skruva, ofta sitter saker för mycket fast för mig, jag är inte så stor och stark, det är mer effektivt att han byter bromsok och kapar plåt och svetsar och jag dammsuger och pillar bort klistermärken och tar hand om rostprickar och sånt. Men vi gör mycket tillsammans, jag trivs med att vara där min gubbe är och samtidigt inte hålla på med precis samma. Det är väl så man hänger ihop år ut och år in...?
Och ofta behöver han mig som igångsättare också, och säger jag "Åh vad bra det blir" och "Åh vad du är duktig" så blir han så glad och gör dubbelt så mycket... *kvinnligt trick* wink

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

455 Inlägg
11 mars 2007
Oboy6 skrev:
Min har me blivit bilintresserad, smittar väl big_smile Nu e de bara stylade bilar i huvudet på henne

haah jo de sant älskling wink men ja fixar sjäv med min bil när jag köper en..men du får vara min hjälp:D

20 Inlägg
11 mars 2007
Hallå

Då jag är flickvän till en kille som brinner för bilar så kan jag bara berätta att innan jag fick körkort och skaffade egen bil så fattade inte jag hur han kunde lägga ner så mycket tid och pengar på bilar men när jag skaffade bil så kom det intresse från min sida också... har tjejen körkort?????

janice gti

121 Inlägg
11 mars 2007
AHAHA Miiin tjej e typ oxå såån hon har itte värsta bilintresset men men ja lyckas alltiiid få me henne ner till garaget fö att meka lite o så:P då slipper man va ensam;)  Rolit sällskap iafall AHAHHAH:P

Vitt is the shiit :)

Sök