Jag har ingen flickvän!
Men min pojkvän... Öh, är man pojk när man fyllt 34?! Nå, min SAMBO tycker i alla fall om bilar. Fast han är trött på att laga dem. Nu vill han bara ha hela, bekväma och bra bilar, så budgeten ökar på inköp och minskar på lagning.
Bilar som går sönder säljs billigt.
Och jag försöker lirka fram ett kjolpaket till Proben, men det tycker han är för dyrt. Och så hittade jag jättefina fälgar till Proben, men de var också för dyra. Snål är han också!
Och nu tyckte jag det var dags att göra något åt att vår V40 luktar diesel, den läcker lite vid en packbox, men då skaffade han fram en annan V40, (2,0T) och föreslog att vi säljer dieseln billigt... Öh, tack, jag har alltid tyckt att de klarblå V40-na är fina...
*där var han INTE snål...
)
Dessutom är det ingen ide att någon av oss gnäller på vad den andre gör med bilarna, beslut fattas gemensamt. Själv tycker jag det är trist att skruva, ofta sitter saker för mycket fast för mig, jag är inte så stor och stark, det är mer effektivt att han byter bromsok och kapar plåt och svetsar och jag dammsuger och pillar bort klistermärken och tar hand om rostprickar och sånt. Men vi gör mycket tillsammans, jag trivs med att vara där min gubbe är och samtidigt inte hålla på med precis samma. Det är väl så man hänger ihop år ut och år in...?
Och ofta behöver han mig som igångsättare också, och säger jag "Åh vad bra det blir" och "Åh vad du är duktig" så blir han så glad och gör dubbelt så mycket... *kvinnligt trick*
// Ellen