Garaget v4.2 - Nyheter!

Murvald Knegare
11 mars 2007 · 718 Inlägg

Gött att sidan är uppe igen!big_smile

William 2009-02-20
zoLLe
11 mars 2007 · 228 Inlägg

vilka utmärkelser finns det då?

Widowmaker
11 mars 2007 · 1 112 Inlägg

när man tex hittar en ny pach till ett spel så finns det alltid en readme som i detalj talar om nyheterna! Släng upp ett sånt inlägg här så får alla sina svar!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
eastmotorsport -sommar ska de va....
11 mars 2007 · 4 524 Inlägg

Undrar också vad rekommenderade bilar är och hur dom väljs ut. Verkar som dom tar sig lättare än andra in på "Heta listan" . Och tanken är väl att besökarna ska välja Heta listan , eller....
Annars funkar sidan kanonbra nu efter serverflytten ,segheten imorse är helt borta och man känner sig hemma igen.
Bra jobbat !

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
chrizz Administratör
11 mars 2007 · 11 790 Inlägg

"Rekommenderade bilar" har ändrat namn till "Garaget rekommenderar".

Klarnar det nu? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
stirrah
11 mars 2007 · 40 Inlägg

förstår ändå inte hur dom väljs ut.. :S

Mitsubishi 3000GT "Gen. 2.5 Angry eyes" (1993)
eastmotorsport -sommar ska de va....
11 mars 2007 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:
"Rekommenderade bilar" har ändrat namn till "Garaget rekommenderar".

Klarnar det nu? smile

Sorry , man är väl gammal och dum , men ser inte skillnaden bara för namnbytet. Om det är Garaget som rekommenderar ,då är det väl så att Chrizz eller annan väljer ut dom men fortfarande förstår jag inte varför , för som jag skrev tidigare har dessa bilar en fördel att hamna på heta listan och om jag inte missat nåt är det väl "typ FolketsVal" som avgör vilka som ligger där.

Tycker att listorna kolliderar, eller är det så att "Heta listan" inte dög att ha på öppningssidan på Garaget.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Aerodynamik ...
11 mars 2007 · 7 120 Inlägg

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:
"Rekommenderade bilar" har ändrat namn till "Garaget rekommenderar".

Klarnar det nu? smile

Sorry , man är väl gammal och dum , men ser inte skillnaden bara för namnbytet. Om det är Garaget som rekommenderar ,då är det väl så att Chrizz eller annan väljer ut dom men fortfarande förstår jag inte varför , för som jag skrev tidigare har dessa bilar en fördel att hamna på heta listan och om jag inte missat nåt är det väl "typ FolketsVal" som avgör vilka som ligger där.

Tycker att listorna kolliderar, eller är det så att "Heta listan" inte dög att ha på öppningssidan på Garaget.

Håller med, antingen Hetast just nu eller det där rekommendations grejen tongue

Och jag förstår inte hur dem väljs ut, är det bara några du tycker är snygga som du lägger upp där eller vad?

eastmotorsport -sommar ska de va....
11 mars 2007 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:
"Rekommenderade bilar" har ändrat namn till "Garaget rekommenderar".

Klarnar det nu? smile

Chrizz ; Kollade nu och de som ligger upp i topp på heta listan är just samma bilar som du rekommenderar,inte speciallt kul för oss vanliga dödliga att inte ha en chans att komma med där.  Och säg inte att du har dom som garaget rekommenderar för de toppar heta listan , det finns bilar där som är ett tag sen de uppdaterades och dom kommer normalt inte upp på topplistor.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Aerodynamik ...
11 mars 2007 · 7 120 Inlägg

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:
"Rekommenderade bilar" har ändrat namn till "Garaget rekommenderar".

Klarnar det nu? smile

Chrizz ; Kollade nu och de som ligger upp i topp på heta listan är just samma bilar som du rekommenderar,inte speciallt kul för oss vanliga dödliga att inte ha en chans att komma med där.  Och säg inte att du har dom som garaget rekommenderar för de toppar heta listan , det finns bilar där som är ett tag sen de uppdaterades och dom kommer normalt inte upp på topplistor.

Exakt, garaget rekommenderar var nog en dålig idé sad

chrizz Administratör
11 mars 2007 · 11 790 Inlägg

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:
"Rekommenderade bilar" har ändrat namn till "Garaget rekommenderar".

Klarnar det nu? smile

Chrizz ; Kollade nu och de som ligger upp i topp på heta listan är just samma bilar som du rekommenderar,inte speciallt kul för oss vanliga dödliga att inte ha en chans att komma med där.  Och säg inte att du har dom som garaget rekommenderar för de toppar heta listan , det finns bilar där som är ett tag sen de uppdaterades och dom kommer normalt inte upp på topplistor.

yes, jag har lagt märke till det själv, och kommer att göra något åt det snart.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Andreas83
11 mars 2007 · 601 Inlägg

Jag har en tanke på hur man kunde gjort på förstasidan om de nu går å genomföra å slär igenom hos de som driver sidan;)

Mitt förslag är att man kunde ju haft ungefär 6 bilar åt gången på förstasidan som slumpas fram bara av alla bilar som är online? Å så slumpas de fram 6 nya varje halvtimme lr nått?
På så vis skulle ju alla kunna få en chans å synas lite extra en kort stund å då även de me vanliga lr bar angt modifierade åkbig_smile

Bara ett förslag från mig? smile

Widowmaker
12 mars 2007 · 1 112 Inlägg

typ som lunarstorms funktion "en stund i rampljuset"

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
chrizz Administratör
12 mars 2007 · 11 790 Inlägg

AcFreaker skrev:
Jag har en tanke på hur man kunde gjort på förstasidan om de nu går å genomföra å slär igenom hos de som driver sidan;)

Mitt förslag är att man kunde ju haft ungefär 6 bilar åt gången på förstasidan som slumpas fram bara av alla bilar som är online? Å så slumpas de fram 6 nya varje halvtimme lr nått?
På så vis skulle ju alla kunna få en chans å synas lite extra en kort stund å då även de me vanliga lr bar angt modifierade åkbig_smile

Bara ett förslag från mig? smile

Eller hosta upp 10-20 kr via ett betalsms och så hamnar man högst upp där? wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Holme
12 mars 2007 · 1 417 Inlägg

Vilken lurig en, han tänker ta betalt! smile

MilleN
12 mars 2007 · 9 108 Inlägg

nej jag hoppas verkligen att det var ett skämt tongue

Widowmaker
12 mars 2007 · 1 112 Inlägg

chrizz skrev:

AcFreaker skrev:
Jag har en tanke på hur man kunde gjort på förstasidan om de nu går å genomföra å slär igenom hos de som driver sidan;)

Mitt förslag är att man kunde ju haft ungefär 6 bilar åt gången på förstasidan som slumpas fram bara av alla bilar som är online? Å så slumpas de fram 6 nya varje halvtimme lr nått?
På så vis skulle ju alla kunna få en chans å synas lite extra en kort stund å då även de me vanliga lr bar angt modifierade åkbig_smile

Bara ett förslag från mig? smile

Eller hosta upp 10-20 kr via ett betalsms och så hamnar man högst upp där? wink

ja lite lurigt det där men ändå rätt ok! om man sa tex 5 kr så vore det inte för dyrt samtidgit som garaget på så sätt kunde få in mer fundings att utveckla sidan med eller kanske fixa fler saker i shoppen eller nåt! Jag tror att det vore ett tufft alternativ om man lade priset på högst 10 kr. då bestämmer ju alla själva om de vill synas på absoluta första sidan. med minst 5 minuters garanti med tanke på köbildningen.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Goli
22 mars 2007 · 793 Inlägg

chrizz skrev:

AcFreaker skrev:
Jag har en tanke på hur man kunde gjort på förstasidan om de nu går å genomföra å slär igenom hos de som driver sidan;)

Mitt förslag är att man kunde ju haft ungefär 6 bilar åt gången på förstasidan som slumpas fram bara av alla bilar som är online? Å så slumpas de fram 6 nya varje halvtimme lr nått?
På så vis skulle ju alla kunna få en chans å synas lite extra en kort stund å då även de me vanliga lr bar angt modifierade åkbig_smile

Bara ett förslag från mig? smile

Eller hosta upp 10-20 kr via ett betalsms och så hamnar man högst upp där? wink

Räcker det inte med att den som har fin bil har pengar och hamnar långt upp? Ska de som har pengar kunna göra så de hamnar ännu högre upp så kommer medelklassen inte komma så långt.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
22 mars 2007 · 2 258 Inlägg

Jag tycker att slumpade bilar a la "en stund i rampljuset" låter riktigt vettigt!

Har just börjat med vanan att varje dag kolla igenom alla nya bilar, och hittar nästan varje dag någon jag tassar vidare och kikar närmare på. Om det slumpades upp bilar på förstasidan skulle jag nog hitta fler värda en titt. Jag sätter mig ju liksom inte och kollar in varenda bil som finns online systematiskt, då skulle jag ju ha att göra i månader och jag har faktiskt ett liv också även om man kan tvivla ibland med tanke på hur mycket jag ändå hänger här... wink

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
AUDINissen 4 Rings 2 Rule Them All
24 mars 2007 · 30 Inlägg

AcFreaker skrev:
Jag har en tanke på hur man kunde gjort på förstasidan om de nu går å genomföra å slär igenom hos de som driver sidan;)

Mitt förslag är att man kunde ju haft ungefär 6 bilar åt gången på förstasidan som slumpas fram bara av alla bilar som är online? Å så slumpas de fram 6 nya varje halvtimme lr nått?
På så vis skulle ju alla kunna få en chans å synas lite extra en kort stund å då även de me vanliga lr bar angt modifierade åkbig_smile

Bara ett förslag från mig? smile

Tycker jag låter som en bra idé. kul att få synnas lite mer än "Uppdaterade bilar" i typ 2min smile hehe...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang