3375
Sök

vad krävs för att en 200sx ska kunna spöa en bmw 735 med 300hk+?

14 Inlägg
13 mars 2007
#21
DjFreaky skrev:
Gör som jag RB25DET då blir en BMW 735 inget problem längre....

Vilken bil är det som har den där motorn?

BMW Power
2 362 Inlägg
13 mars 2007
#22
nissan 200sx skrev:
Synd att 200:a sidan bara har gemförelse me bmw m3 89 så här lyder den statistiken iaf
Nissan 200SX -89 BMW M3 -89
0-70 km/h 4,20 sek 4,62 sek
0-100 km/h 7,15 sek 7,39 sek
0-150 km/h 15,20 sek 16,16 sek
0-201 meter 9,85 s / 122 km/h 10,23 s / 116,1 km/h
0-402 meter 15,15 s / 149 km/h 15,49 s / 149 km/h
50-110 km/h 5,80 sek 5,61 sek
70-110 km/h 4,15 sek 4,21 sek
90-110 km/h 2,40 sek 2,29 sek
100-150 km/h 7,85 sek 8,51 sek

Och vart har du fått den statistiken ifrån? + hur mkt har en 200sx org i hästar?

BMW, bogsering med wire :/

284 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
#23
169hk , tror man hittar den där på www.200sx.nu

193 Inlägg
13 mars 2007
#24
han hade 1.8an då har han väl 179hk org.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
13 mars 2007
#25
VilleV skrev:
han hade 1.8an då har han väl 179hk org.

ca18det har 169hk@ 6400rpm / 224Nm @ 4000rpm

FugitivE skrev:
Och vart har du fått den statistiken ifrån? + hur mkt har en 200sx org i hästar?

Uppgifterna kommer från ett prestandetest i Bilsport  från -90

Finns att läsa här: http://web.200sx.nu/ombilarna/test_acceleration.asp
och här: http://web.200sx.nu/ombilarna/test_bilsport90.asp


BMW Power
2 362 Inlägg
13 mars 2007
#26
insane_1 skrev:
VilleV skrev:
han hade 1.8an då har han väl 179hk org.

ca18det har 169hk@ 6400rpm / 224Nm @ 4000rpm

FugitivE skrev:
Och vart har du fått den statistiken ifrån? + hur mkt har en 200sx org i hästar?

Uppgifterna kommer från ett prestandetest i Bilsport  från -90

Finns att läsa här: http://web.200sx.nu/ombilarna/test_acceleration.asp
och här: http://web.200sx.nu/ombilarna/test_bilsport90.asp

hm.. okej

BMW, bogsering med wire :/

9 108 Inlägg
13 mars 2007
#27
nissan 200sx skrev:
Synd att 200:a sidan bara har gemförelse me bmw m3 89 så här lyder den statistiken iaf
Nissan 200SX -89 BMW M3 -89
0-70 km/h 4,20 sek 4,62 sek
0-100 km/h 7,15 sek 7,39 sek
0-150 km/h 15,20 sek 16,16 sek
0-201 meter 9,85 s / 122 km/h 10,23 s / 116,1 km/h
0-402 meter 15,15 s / 149 km/h 15,49 s / 149 km/h
50-110 km/h 5,80 sek 5,61 sek
70-110 km/h 4,15 sek 4,21 sek
90-110 km/h 2,40 sek 2,29 sek
100-150 km/h 7,85 sek 8,51 sek

Bilsport testade Omega 3000 24V i samma intervaller och siffrorna är skrämmande lika tongue Har testat min flera gånger mot en kompis original 200sx och dom går exakt jämnt på 201m men han fick alltid någon halvmeters försprång i starten, antagligen pga den lägre vikten

0-100 km/h : 7,25
0-150 km/h : 14,8
0-201m : 9,9 sek @ 121 km/h
0-402m : 15,15 @ 151 km/h

Dock är ju 200sx bra mycket mer lättrimmad, och trim lär som sagt krävas för att rå på en 300hk BMW..
Senast redigerat av MilleN (13 mars 2007)


727 Inlägg
13 mars 2007
#28
trimma upp bilen rejält och prova helt enkelt?! vikten är lägre men en sån bmw motor har bra vrid..

visar sig väl när du trimmat klart?

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

284 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
#29
precis vad jag hade tänkt mig smile

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
13 mars 2007
#30
Sen ställer ha på BWM ett par kusar till heheh

sen rinner tusenlapparna iväg för er. . . 

men Lycka till iaf!!!

å låt snabbaste bil vinna!!

- V8 - 4 ever . . .
_________________

2 117 Inlägg
14 mars 2007
#31
Japp. Mycket hästar kostar pengar men det är kul som attan smile


volvoraggare
4 776 Inlägg
14 mars 2007
#32
skulle nog föreslå en dodge challanger med en trimmad 454 och lustgas hehe om du ska ha en chans mot din polaren bmw

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

250 Inlägg
14 mars 2007
#33
vet inte så mkt om 200 mer att jag åkt och kört ett par s14 som lätt skulle knäckt BMWn som väger 600 kg mer? nu är jag inte 100 på vad dom gjort men jag tror att det är BPU och annan turbo...

ska man bara titta på effekt/ton så landar du runt...

tar i med 350 häst...

350 / 1,720 = X / 1,125

(350 / 1,720)*1,125= 228,92

..230 häst nästan

vilket är det en ökning i effekt med 35% kanske?

nästan 200 hästar för att ligga lika i effekt/ton om han har 300 precis närmare 230 om han har runt 350 hästar. . En s14 bör köra rätt jämnt med den orginal om man bara ska titta på dom siffrorna, s13 måste väll trimmas lite, bara att sätta igång wink
Senast redigerat av newkie (14 mars 2007)

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com

Toker
491 Inlägg
14 mars 2007
#34
en bra förare krävs det...

Toker Jr 081102

2 117 Inlägg
14 mars 2007
#35
Ja. I båda bilarna.
Jag har själv kört en hel del race och det är inte bara att gasa. Det krävs mycket erfarenhet och känsla för att få till den perfekta repan.

Ju mer hästar desto mer krävs av föraren. Det är lätt att spinna bort sig i starten eller under repans gång.

Att svara på frågan om vilken bil som vinner ett lopp kan bara besvaras i praktiken.
OK... naturligtvis vinner ju en Lamborghini alltid över en Trabant i acceleration men om man jämför bilar som ligger inom ett rimligt likartat härad så...
Jag har mött bilar som både varit starkare och svagare, vunnit ibland och även förlorat.
Det är föraren och förutsättningarna det beror på.


250 Inlägg
14 mars 2007
#36
shogun skrev:
Ja. I båda bilarna.
Jag har själv kört en hel del race och det är inte bara att gasa. Det krävs mycket erfarenhet och känsla för att få till den perfekta repan.

Ju mer hästar desto mer krävs av föraren. Det är lätt att spinna bort sig i starten eller under repans gång.

Att svara på frågan om vilken bil som vinner ett lopp kan bara besvaras i praktiken.
OK... naturligtvis vinner ju en Lamborghini alltid över en Trabant i acceleration men om man jämför bilar som ligger inom ett rimligt likartat härad så...
Jag har mött bilar som både varit starkare och svagare, vunnit ibland och även förlorat.
Det är föraren och förutsättningarna det beror på.

Men föraren begränsas också av bilens prestanda naturligtvis...

...men som sagt, det är mycket så åt andra hållet med... föraren är ju trotts allt bilens hjärna...

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com

727 Inlägg
14 mars 2007
#37
ja ska man upp i mer än 300hk på en s13 så börjar det verkligen kosta kulor!  hmm men upp till det är det "billigt", fast sen så, inte bara motor du lär uppgradera direkt tongue

En bil med 300-400hk kan vara livsfarlig för den oerfarne och har man då inte kunskap/bromsar/chassi som pallar ordentligt så är väl olyckan ett faktum?!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

2 117 Inlägg
14 mars 2007
#38
Nej precis, det är mycket annat som följer med på vägen. Kolla in min sida...ett litet urval av vad som fixats för att matcha 600 hkr.


284 Inlägg
14 mars 2007
Trådstartare
#39
helt rätt , många hästar för en oerfaren är självklart farligt.  jag har ju redan lyckats spöa han en gång när jag körde orginal och han hade ca 230hk eller nått sånt , så jag får väl försöka göra en favorit i repris! smile ingen jävla bmw ska ha nått att sätta emot min japsare.. big_smile

727 Inlägg
14 mars 2007
#40
hehe keep up the good work then tongue

Och du Shogun.. U really are the krayziest big_smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966


Sök