3341
Sök

Har "Mutant" bra grejer?

24 Inlägg
2 augusti 2005
Trådstartare
hejsan tänkte kolla mutant e bra grejer..

(Rubriken har redigerats. Trådar kommer låsas utan varning om ni inte ser till att skriva informativa rubriker.)
Senast redigerat av chrizz (2 augusti 2005)

859 Inlägg
2 augusti 2005
Jag skulle jämföra dem med MDS, Danmonbility , Totalljud osv. Enligt mig mindre bra saker.

Satsa på kända och etablerade märken som tex.

DLS, Rockford, Amega, Infinity, JL, Pioneer, Alpine, Phoenix Gold, Audison, CDT, MB Quart med flera. Dom har oftast saker i samma prisklass som alla andra företag.

Lycka till/ Theo

4 554 Inlägg
2 augusti 2005
är de verkligen så illa? inte så vabligt märke, visst dom e hemskt billiga så de måste finnans nått skummt med märket.. stilrena prylar e de iaf..
(hade nästan tänkt å ge märket en chans men tvekar nu:P)

JohanDJ
56 Inlägg
2 augusti 2005
Min tjej har mutant i sin bil och det låter MYCKE bättre än MDS. (och billigare)

1 634 Inlägg
5 augusti 2005
En serie utav mutants steg säljs även under namnet X-Zound hos Danmobility.se. Hos flera återförsäljare jag besökt säger de "självklart" att slutstegen är riktigt bra för de pengarna, inte så konstigt iofs, men å andra sidan har dom samtidigt sagt att basarna suger stenhårt.

Detta svar fick jag när jag snacka med en återförsäljare och "påstod" (frågade): "Mutant, Det é la ett jävla bluffmärke va!?!"

Nästan i samma veva när jag letade ett mono-block till min kicker bas försökte han sälja mig ett monoblock från Mutant, minns inte riktigt vad det hette, men 1600nånting, skulle ge ca 600rmsW. Men eftersom det var exakt samma serie som de steg X-zound säljer så tvekade jag kraftigt, "trots att det verkade vara rätt okej", mycket inställningar på steget var det.
Men istället köpte jag mig ett Rockford Fosgate 3001 monoblock. ca 500kr billigare var det.

Så som Theo skrev, Mutant kan väl med all säkerhet jämföras med det som danmonility säljer smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

859 Inlägg
5 augusti 2005
Så ÄR det med sånna märken. Alltihop är "samma skit" om man får säga så.

/Theo

4 554 Inlägg
5 augusti 2005
okay.. köper iaf jag genesis istället...

24 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare
tack alla... det blir inte mtant iaf...
men hur tar man bort denna fråga eller ska den va kvar

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
11 augusti 2005
låt den vara!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

103 Inlägg
2 januari 2006
Theo skrev:
Så ÄR det med sånna märken. Alltihop är "samma skit" om man får säga så.

/Theo

Först så verkligen höll jag med dig i dem flesta stereo trådar... Men nu när du pratar gojja om Mutant så håller jag verkligen inte med dig.

Haru hört deras RIKTIGA MUTANT steg och inte nå jävla X-sound? Har du kikat på dBakuten.se?

Mutant är ett nytt märke som introducerats i Sverige. Därför det just nu är så icke känt. Dem slarvar inte me watt siffrorna som MDS, dylikt. Tvärtom.

Dem spelar skitbra för att vara så ganska billiga. Jag tror nog inte du har lyssnat riktigt på ett Mutant steg, utan kör på de där fördomsfulla!

45 Inlägg
2 januari 2006
håller med Yariemi. de e så sant

719 Inlägg
2 januari 2006
Har själv ett sånt steg och det spelar väldigt bra i mina öron. Är mutant-x serien ja har.

live free, die young.

505 Inlägg
2 januari 2006
Hmm, jo, jag måste hålla med Yeriemi, min kompis köpte ett av deras monoblock för 1995kr, från dbakuten. basarna som det där steget driver är ett 2 kicker comp 12" och det funkar huur bra som helst, det funkade bättre än med hans förra audioson steg, jag redigerar den här om 5 min när jag ringt honom och frågat vad det hette..

MVH Matte

*Det hette vrx 2.150*
Senast redigerat av Spawner (2 januari 2006)

Calibra Turbo 4x4

103 Inlägg
2 januari 2006
Björn på dBakuten testade att driva 2 kanaligt mutant steg som drev 2st 12or. Och överaskande nog poppa det på jävligt bra för den pengen. Inga problem att driva 2 12or med steg.
2x50W rms 4ohm
2x80W rms 2ohm
2x120W rms i 1ohm

1x160W rms i 4ohm
1x240W rms i 2ohm

mutant stegen är väldigt driftsäkra och låter mycket bra för pengarna. Alla steg är 1ohms stabila och har väldigt lågt specificerad effekt.
Senast redigerat av Yariemi (2 januari 2006)

Team Tondöv
649 Inlägg
2 januari 2006
Tur att det funkar bra, men jag måste ställa mig hyggligt frågande till påståendet att det skulle funka bättre än Audison VRx..

859 Inlägg
505 Inlägg
2 januari 2006
Freddan, han fick ut mer kräm med mutant steget, mer djupbas, men ändå mer snärt i basslagen, än med audison steget.. märkligt, men i hans öron så var det bättre, mina med.. då sålde hans sitt vrx för 2500 spänn, då gick han plus:)

Calibra Turbo 4x4

859 Inlägg
2 januari 2006
Spawner skrev:
Freddan, han fick ut mer kräm med mutant steget, mer djupbas, men ändå mer snärt i basslagen, än med audison steget.. märkligt, men i hans öron så var det bättre, mina med.. då sålde hans sitt vrx för 2500 spänn, då gick han plus:)

mm låter ju "mycket" märkligt. Tur att det var en bas som drevs, annars hade ni nog ångrat att ni bytte.

/Theo

781 Inlägg
2 januari 2006
kan inte så mkt om just mutant och är inte heller något proffs men kan hålla med om att det finns billiga grejer som fungera rikigt bra.

har ett shark steg som spelar extremt bra för vad det kostar..

Sök