2265
Sök

Teletyre, erfarenheter någon?

66 Inlägg
14 mars 2007
Trådstartare
Någon som beställt från teletyre.se och har några åsikter att dela med sig? Funderar på att handla därifrån, hemsidan ser ju seriös ut och så, men kan vara bra att höra om någon har handlat därifrån?

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
15 mars 2007
Jag har inte handlat på den sidan, men jag funderar på det...  Det enda jag kan säga är att dom verkar seriösa då dom svarar på mail om man skickar frågor till dom, så långt verkar ju allt bra..

1 231 Inlägg
15 mars 2007
har skickat några gånger till dom och tycker det tar lite tid innna man får svar fan ...

men jag tror att teletyre är sammasak som Halmstad Däck ... men jag är inte  helt 100% ...iaf min polare beställde däck o fälgar där , va iofs inne i butiken , men det var kanon , bestllde på måndag och fick dom monterade o klara på onsdag smile svin bra smile

66 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Jo, verkar vara halmstad däck som ligger bakom sidan:

Halmstad Däck ansvarar för produkterna och hemsidan.
OrgNr: 556439-4376

Jag har mailat ett par frågor de senaste dagarna också, fått svar hyfsat snabbt... Skall nog lägga en beställning imorgon, de trodde leverans i mitten av nästa vecka i så fall. Får se om dom håller vad dom lovar, och tar det i så fall mot postförskott så jag betalar när jag hämtar på bussgods så då borde det väl vara lugnt.

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

1 231 Inlägg
15 mars 2007
blir nog skit bra tror jag smile
vilka fälgar ska du ha ? smile

66 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
Yes, blir nog fint... Har lagt beställningen nu, så nu är det bara att vänta...sad Dom trodde att jag skulle ha dem i mitten av nästa vecka.

Blir Ace Caipirinha 15" med 195/45 däck. Så liten bil så det går inte att klämma in så stora fälgar, skulle gå med 16" också med 195/40 däck, men det får duga med 15 så länge. Vill ha lite komfort kvar också.

296 Inlägg
16 mars 2007
Har oxå planer på att beställa därifrån. skickat mail och knappt fått svar iof hmm Ringde dem idag och frågade om de hade de fälgarna jag ville ha på lager.. De skulle ringa tillbaka efter en liten stund men inte hört nåt än. Testar igen på Måndag. Sidan verkar ju seriös och är snygg iaf big_smile

1 231 Inlägg
16 mars 2007
Horizon skrev:
Har oxå planer på att beställa därifrån. skickat mail och knappt fått svar iof hmm Ringde dem idag och frågade om de hade de fälgarna jag ville ha på lager.. De skulle ringa tillbaka efter en liten stund men inte hört nåt än. Testar igen på Måndag. Sidan verkar ju seriös och är snygg iaf big_smile

asså , konstigt att dom inte ringde tillbaka faktiskt tycker jag ...
ringde o snackade med dom o allt va kanon , fick den info jag behövde o allt=)
vilka fälgar funderar du på köpa da ?

296 Inlägg
17 mars 2007
De kan ju ha mkt o göra så de glömt. men lite störande är det för jag vill gärna ha fälgar snart. Det är OZ Ultraleggera jag vill ha. Han skulle kolla med sin återförsäljare om de hade på lager.. så man får väl hoppas att han tagit reda på något till Måndag

Solfilmsmontör
947 Inlägg
17 mars 2007
Funderar också på att beställa därifrån, försöker ta reda på vart de ligger lokaliserade då man ofta är i halmstad o jobbar så man kan gå in i deras butik o snacka lite och se hur pass seriösa de är. Men sidan verkar väldigt lovande iaf.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

1 231 Inlägg
17 mars 2007
Kornz skrev:
Funderar också på att beställa därifrån, försöker ta reda på vart de ligger lokaliserade då man ofta är i halmstad o jobbar så man kan gå in i deras butik o snacka lite och se hur pass seriösa de är. Men sidan verkar väldigt lovande iaf.

dom ligger asså ... *hur fan ska jag förklara*
om du vet var Anderbers Däck ligger?
eller om du vet var Östergård ligger , det ligger Bakom östergård ...
om du kommer från SannarpsBadet ... så tar du vänster i den stora rondellen ... sen tar du direkt vänster igen ... och där ligger dom på hörnet smile

EDIT: Måste fråga en sak , om jag har ET38 orginal , vad händer om jag tar ET45 , åker dom längre in då så är det större risk att dom tar emot i skärmarna ? ?
Senast redigerat av Tigerofsweden (17 mars 2007)

Reparatör
630 Inlägg
17 mars 2007
monkeyman skrev:
Någon som beställt från teletyre.se och har några åsikter att dela med sig? Funderar på att handla därifrån, hemsidan ser ju seriös ut och så, men kan vara bra att höra om någon har handlat därifrån?

Beställde precis nu så vi får se vad som händer . 2st 255/35- vart de ...

66 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
Tigerofsweden skrev:
Kornz skrev:

om du kommer från SannarpsBadet ... så tar du vänster i den stora rondellen ... sen tar du direkt vänster igen ... och där ligger dom på hörnet smile

EDIT: Måste fråga en sak , om jag har ET38 orginal , vad händer om jag tar ET45 , åker dom längre in då så är det större risk att dom tar emot i skärmarna ? ?

Japp, högre ET mått = fälgen längre in mot hjulhuset.
Se: http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx , för en illustrerande förklaring.

1 231 Inlägg
18 mars 2007
monkeyman skrev:
Tigerofsweden skrev:
Kornz skrev:

Japp, högre ET mått = fälgen längre in mot hjulhuset.
Se: http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx , för en illustrerande förklaring.

vilket borde leda till att det är större risk att den tar i kanterna ? ? ? ?

fattar ingenting av dom bilderna å den sidan xD

Administratör
2 978 Inlägg
18 mars 2007
Tigerofsweden skrev:
Kornz skrev:

ET 45 gör att risken att den tar i fjäderbenet ökar inte skärmkanten..... högt et 45-55 längre in och lägre et 15-35 så går fälgen längre ut och riskerar skärmkanten.....

En kopp av den svarta såsen...

1 231 Inlägg
18 mars 2007
vafan ska man ha da om man har 38orginal xD . polaren har 35på sina RS4 , bilr svin bra
men vettefan om jag kan hitta ACE TYSON/SCOTT i ET35 asså....

106 Inlägg
18 mars 2007
Jag handlade ifrån dom 1999 mina fälgar, fick bra med hjälp då av vad jag minns och är nöjd fortfarande smile

Mvh Ola

66 Inlägg
23 mars 2007
Trådstartare
Mina fälgar ligger på bussgods och väntar nu, så det tog prick en vecka från det jag beställde... klart godkänt tycker jag.

1 Inlägg
29 maj 2008
Köpte fälgar + däck från dem, visst jättebra pris, synd bara att de inte skrev att det var skitgrejer de sålde, dålig lack på fälgarna, massa små svarta bubblor & småknottror här & där..
Till råga på allt så var det obalans på dem, flera kilo med balanseringsvikter.
När jag konfronterade dem så sa de att jag accepterat produkten när jag satt på dem.
Man kan väl t.e.x inte veta om det är obalans utan att prova dem?!
Nä, ska kontakta en kunsumentombudsman, kan ju inte få gå till på det sättet.. Stor varning!

1 Inlägg
6 november 2008
Varning för Teletyre, vilka sopor!!

Har stritt med dem i 2 månader snart, om mina sommarhjul, nu e det dags att slänga på vinterhjulen så det var inte så stor ide att beställa av dem.. Man får vad man betalar för stämmer här.
Deras kommentar när jag ringt ungefär 25ggr om alla problem och ville reklamera mm utan resultat, var: men vi är billiga i alla fall. Jaha, å va fan gör det kan man undra...

Från början när jag beställt kom de på efter en vecka att det var fel bild på hemsidan på de fälgarna. De på bilden fanns inte att få tag på..

När jag väl fick dem var det slagmärken, repor och bucklor på dem, märkena var ifyllda med pensel!! Plus att lufttrycket låg mellan 0bar - 2,2bar.
Grym obalans 20-80gram fel per hjul! Pyspunka på ett däck..

Helt omöjliga att ha å göra med så fort det går snett, lovar att ringa men det händer alrig att de ringer..

SKRÄP

Sök