2238
Sök

Audi S2 VS Volvo S60...

1 997 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
15 mars 2007

Klockan var cirka 16:00

Jag och min bror Johan (Optonic) var ute å körde idag me S2an..
sen när vi är påväg hemåt från skellefteå så ser vi hur en Volvo S60 kommer upp bakom oss med sportgrill å lite annat.

Då sa ja till brorsan nåt i stil me "Du kolla va vi har bakom oss, tror han vill raca me oss"

Johan flinade bara. sen ser vi hur Volvon börjar köra om och ger den va den tål.

Johan kastar i 3:an, plattan i mattan och full gas på 3:an, 4:an och 5:an.volvon ligger jämsides men sen drar vi ifrån honom med 230hk under huven. volvon lägger sig bakom. det går nu cirka 200km/h.

Sen lättade vi på gasen och mannen blåser om i 170 knyck, sen fullkomligt STÄLLER han sig på bromsarna så att alla fyra hjul låser sig på volvon och den sladdar fram och tillbaka på vägen.
Johan bromsar fullt också, och man kan höra hur ABS:en låter "ditt,ditt,ditt,ditt" jag tänkte nu krockar vi!
Vi stannar med ett nudd på idiotens bakre kofångare.
Ut kommer en man och sliter upp dörren på våran S2a som vi förövrigt haft cirka 1 vecka. Han skriker "Vad tror ni att ni håller på med!?"

Vi kontrar med samma fråga. Sen skriker han det igen. Johan sa nåt i stil med "Det är väl inte mitt fel att vi gasar"
Mannen skriker "men jag höll ju på köra om!"

Johan säger "Är det klokt att köra om i 170 blås sen ställa sig på bromsarna så vi krockar"

Johan sträcker fram handen och säger "Ska vi ta och glömma det här"
Mannen vägrar såklart.

Sen våldar han igen förardörren så nästan rutan gick sönder.
Mannen hoppar in i sin bil medans Johan håller STUMT på 1,2,3,4...

Ett tag trodde jag att han skulle slå till Johan, sättet han pratade på, viftningar me kroppen, solglasögon, osv...
sen blev han väl Skitsur för att han blev "omkörd" av en Audi...

tyvärr han jag inte se hans reg-nummer. menmen...

han följde efter oss ett bra tag tills vi tillslut svängde in på en gård. han blåser förbi samtidigt som han kollar på oss.. skulle väl se var vi bodde?
vi hoppar ut och kollar om något blev skadat på bilen, men inte det som tur var.
sen for vi hem och parkerade bilen i garaget...

1 997 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Har ni någon kommentar? smile
Senast redigerat av Galad8 (15 mars 2007)

1 798 Inlägg
15 mars 2007
Ja han verkade vara en idiot

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

7 120 Inlägg
15 mars 2007
Den som ger sig in i leken får leken tåla wink
Vilket inte han gjorde.

Galen
849 Inlägg
15 mars 2007
varför bromsade han kom det en bil framför honom? när han skulle köra om?

Skum kille, tycker det skulle vart din brorsa som hade ryckt upp hans dörr.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

1 997 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Frippe08 skrev:
varför bromsade han kom det en bil framför honom? när han skulle köra om?

Skum kille, tycker det skulle vart din brorsa som hade ryckt upp hans dörr.

nej vet inte varför han pallnita.. han tyckte vi va idioter som "tog upp racet" när han skulle köra om..

vi nuddade som sagt hans bakre kofångare.. han måste ju ha gått på droger lr nåt :S
själv höll man på xplodera och bror me..

284 Inlägg
15 mars 2007
om det nu va så att han bara skulle köra om så kan man förstå honom, är ju ruskigt farligt att gasa på när någon håller på att köra om! men detta kanske va på motorväg där det är 2-filigt?
tur att inget allvarligt hände iaf smile

You don't need a reason to help people.

1 997 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Jepp.. alla klarade sig, men det kunde som sagt ha gått illa om vi hade bromsat lite senare..

:]
469 Inlägg
15 mars 2007
villken idiot. om han skulle köra om och ni gasar till 200 varför äns hänga på om det var så farligt ? tongue

1 997 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
absolute_volvo skrev:
villken idiot. om han skulle köra om och ni gasar till 200 varför äns hänga på om det var så farligt ? tongue

varför gav han sig inte förrän 190?
nog var det raca han ville. men när vi drog honom så ökade vi typ till 200 sen släppte vi.. å då komme han om oss sen  fick han typ snedamp och pallnitade så bilen ställde sig tvärs över vägen...
Senast redigerat av Galad8 (15 mars 2007)

469 Inlägg
15 mars 2007
Galad8 skrev:
absolute_volvo skrev:

nog var det raca han ville. men när vi drog honom så ökade vi typ till 200 sen släppte vi.. å då komme han om oss sen  fick han typ snedamp och pallnitade så bilen ställde sig tvärs över vägen...

hade han nitat framför mig så hade han fått se sverige från luften tonguetongue haha

1 997 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
absolute_volvo skrev:
Galad8 skrev:
absolute_volvo skrev:

hade han nitat framför mig så hade han fått se sverige från luften tonguetongue haha

jaasi ^^
Han som "hetta" på oss var nog gode sugen på slå.. undra va man hade gjort då tongue

469 Inlägg
15 mars 2007
Galad8 skrev:
absolute_volvo skrev:
Galad8 skrev:

jaasi ^^
Han som "hetta" på oss var nog gode sugen på slå.. undra va man hade gjort då tongue

haha säger bara idiot (han asså)tongue

1 256 Inlägg
15 mars 2007
Jag hade bett han att dra åt helvete.. Ni var 2 st så han hade inte kunnat göra något..

Han gjorde fel, eftersom han inte hade nån anledning till att bromsa.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
15 mars 2007
Jonni skrev:
Jag hade bett han att dra åt helvete.. Ni var 2 st så han hade inte kunnat göra något..

Han gjorde fel, eftersom han inte hade nån anledning till att bromsa.

njaa... fel ur moralisk synpunkt kanske men inte enligt lag.

man lever bara en gång så lev väl!

37 Inlägg
15 mars 2007
Jag skulle ju inte ha gasat när han försökte köra om,
inte enligt lagen iallafall..

Men de är ju inte första gången man har gjort det,
alla andra gånger har de bara hängt på eller släppt gasen.

Men om han hade rivit sönder nåt på min bil, om rutan hade
flygit in eller dörren hade blivit sned och vind. Kunde man
ha krävt honom på pengar.

Men jag tror att jag hade åkt på de om jag inte hade hunnit att broma.
Försäkringsbolaget hade väl sagt nåt i stil med att jag inte hållit
tillräckligt avstånd till framförvarande bil.

De är iallafall riktigt dålig stil att göra så!!

Sedan sa han ju att om han hade träffat mig vid ett annat tillfälle
eller tidpunkt så visste han inte vad han hade gjort!
Undra va han ville säga med de!!?? smile

Han får väl trimma Volvon mer då så att han inte blir ifrån körd
av en 10 år äldre Audi Kombi!! smile

1 997 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Optonic skrev:
Jag skulle ju inte ha gasat när han försökte köra om,
inte enligt lagen iallafall..

Men de är ju inte första gången man har gjort det,
alla andra gånger har de bara hängt på eller släppt gasen.

Men om han hade rivit sönder nåt på min bil, om rutan hade
flygit in eller dörren hade blivit sned och vind. Kunde man
ha krävt honom på pengar.

Men jag tror att jag hade åkt på de om jag inte hade hunnit att broma.
Försäkringsbolaget hade väl sagt nåt i stil med att jag inte hållit
tillräckligt avstånd till framförvarande bil.

De är iallafall riktigt dålig stil att göra så!!

Sedan sa han ju att om han hade träffat mig vid ett annat tillfälle
eller tidpunkt så visste han inte vad han hade gjort!
Undra va han ville säga med de!!?? smile

Han får väl trimma Volvon mer då så att han inte blir ifrån körd
av en 10 år äldre Audi Kombi!! smile

hehe tongue
undra också va han mena..
(kanske träffar honom me Xr4an nångång) big_smile då blire bara å gaasa! *hmm* tongue

1 079 Inlägg
15 mars 2007
Så ni anser att en omkörning är en inbjudan till race? Ska ni bjuda upp till race se till att det är ni som ligger i omkörningsfältet åtminstone, han ville troligtvis bara om och blev förbannad för att ni inte släppte förbi honom. Sedan att han gjorde som han gjorde är också jäkligt fel men det var ni som satte igång det. Så nästa gång ni ska racea släpp förbi den som vill om först och främst, och vill ni då racea får ni ta upp jakten och lägga er på omkörning så inte någon "oskyldig" blir indragen i era versioner av race.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 mars 2007
ruhler skrev:
Så ni anser att en omkörning är en inbjudan till race? Ska ni bjuda upp till race se till att det är ni som ligger i omkörningsfältet åtminstone, han ville troligtvis bara om och blev förbannad för att ni inte släppte förbi honom. Sedan att han gjorde som han gjorde är också jäkligt fel men det var ni som satte igång det. Så nästa gång ni ska racea släpp förbi den som vill om först och främst, och vill ni då racea får ni ta upp jakten och lägga er på omkörning så inte någon "oskyldig" blir indragen i era versioner av race.

men man kör ju om för att man tycker bilen framför kör för sakta och om nu dom gasade på så skulle väll gubben i volvon kunnat ligga bakom endå eftersom då hade dom ju ökat farten till en hastighet som säkert överskrider volvons hastighet innan han började omkörningen...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

FreddeK
16 mars 2007
tycker det är bådas fel helt klart! dumt av din bror att gasa på när han gjorde en omkörning! dumt av han att bromsa när han kom om!
man måste vara försiktig för du vet ju aldrig vem som sitter i den andra bilen...det kan vara en pundare eller mördare=)

Sök