3184
Sök

nån expert på minimotos?

Galen
849 Inlägg
3 april 2007
bmx skrev:
Frippe08 skrev:
hur ser stiftet ut är det svart? brunt? vitt?

brunt är det

då får det ju bensin i allafal kolla stiftet eller kicka som en galnig chocka. har själv en kina fiddy som är tfög startad ibland men om man kickar som e galning och chockar så startar den till slut!hmm

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

7 100 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Frippe08 skrev:
bmx skrev:
Frippe08 skrev:
hur ser stiftet ut är det svart? brunt? vitt?

brunt är det

då får det ju bensin i allafal kolla stiftet eller kicka som en galnig chocka. har själv en kina fiddy som är tfög startad ibland men om man kickar som e galning och chockar så startar den till slut!hmm

okej,har ju dragstart på den ju,tkr att ja bara har stått och dragit hela tiden =S

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

29 Inlägg
3 april 2007
testa sätt i stiftet å dra några gånger i startsnöret å sen ta ur stiftet å kolla om de blir blött.
om inte, så e det garanterat huvudmunstycket i förgasaren eller någon kanal som e täpt
om de blir de så kan du ha en läcka vid insug eller vid cylinderfot å i värsta fall kan den ha nypit.

smile

Evolution

7 100 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
lelleal skrev:
Ingen expert men ja vet att dom går sönder hela tiden iaf smile

du!!de har du rätt i oxå,orkar inte med skiten nu nå mer neutral

Neerd
1 596 Inlägg
4 april 2007
köp en ny förgasare för 250 kr så går den lika bra som min sen;)hahha

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

7 100 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
mjoo funderar på de.lika bra de fan smile

48 Inlägg
4 april 2007
köp inte en likadna originalfögge då för dom ska tydligne inte va nåt o ha så köp nån av dom lite dyrare varianterna
lycka till:D

7 100 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
JWSE30 skrev:
köp inte en likadna originalfögge då för dom ska tydligne inte va nåt o ha så köp nån av dom lite dyrare varianterna
lycka till:D

spelar inge roll,ska ändå sälja den så tongue

252 Inlägg
4 april 2007
jag har en speedy atv midi fyrhjuling, och min startade inte, bytte förgasare o tändspolen. men tillslut visade de sig att det blev vakum i tanken så jag borrade ett hål i tanklocket o sen dess har den funkat prima big_smile

7 100 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
alfonsomfan skrev:
jag har en speedy atv midi fyrhjuling, och min startade inte, bytte förgasare o tändspolen. men tillslut visade de sig att det blev vakum i tanken så jag borrade ett hål i tanklocket o sen dess har den funkat prima big_smile

kan de va så oxå?hmm undra om man skulle testa de först innan ja köper nåt smile

252 Inlägg
4 april 2007
jo det är ju helt klart en ide o prova iaf, så du inte sitter med dubletter av alla delar som mig big_smile

7 100 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
alfonsomfan skrev:
jo det är ju helt klart en ide o prova iaf, så du inte sitter med dubletter av alla delar som mig big_smile

hehe näe precis,näe men så får de bli iaf smile
Senast redigerat av bmx (4 april 2007)

778 Inlägg
4 april 2007
bmx skrev:
har fortfarande inte fått fart på den sad
men kan de ha med de här och göra,har satt på ett rör för att få lite större utblås:P
http://www.geting.se/viewimage.php?imag … 7_2025.jpg

men det är så klart den inte starta med racka rör det är 2takt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
du måste ha mot stånd mad

jag hade en puch utan avgas system fönka inte fören min farsa köpte ett avgas system
då var jag ung och dum 14år tongue

7 100 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Sluskk skrev:
bmx skrev:
men kan de ha med de här och göra,har satt på ett rör för att få lite större utblås:P

men det är så klart den inte starta med racka rör det är 2takt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag hade en puch utan avgas system fönka inte fören min farsa köpte ett avgas system

hmm attans,ja får väll ta bort de då sad

Galen
849 Inlägg
4 april 2007
Fick igång min kina fiddy idag, som vanligt var det bara ställa den i det varma rummet sedan ta ut den kicka chocka kicka chocka osv.... så startade den till slut. testa ställ in den om du har den ute wink

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

7 100 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
har bara den inne:P

Senator
323 Inlägg
5 april 2007
haha skämtar du eller?lol klart som korvbröd att den ska starta med det avgasröret! när man va ung och dum åkte man utan krök till och med ibland! dock inte så länge eftersom kolvringarna har en viss tendens att hälsa hem!cool

Sluskk skrev:
bmx skrev:

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

778 Inlägg
6 april 2007
sad nee en motor måste ha motstånd:P

Senator
323 Inlägg
9 april 2007
ja men den startar även att du inte har nått avgassystem

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök