3428
Sök

Varför skriva bilen på någon annan?

1 002 Inlägg
17 mars 2007
Kettunen skrev:
MKarlsson skrev:
Varför skriver folk bilen på annan?

Har man inte råd att ha bilen på sig själv, då har man inte råd att äga den.

Har jag fel?
Vad tycker ni?

Njee. Du har både rätt & fel
Vissa gör det för att spara ca 1000 kr. När man är under 24 så har man inga bonusar och sånt.

håller med. men sen kan de grymt stor skillnad på hur försäkringsbeloppet ligger på. kollade upp vad jag skulle betala i försäkring på en saab 9000 aero när jag var 19 o funderade på bil. den skulle kosta mig 24tusen kr per år. och då kosta bilen 40k oxå. sen när man kolla på mor/far så va försäkringen nere i 6-8 tusen.. tycker det är en grym stor skillnad.
visst är man såpass ung och ingen inkomst kan man ju skaffa sig en liten nissan micra som försäkringen ligger på en bra nivå.

men om man vill ha en lite finare bil med lite kraft och har ett gediget bilintresse. ska man då inte få kunna ha den bilen du själv vill ha?

jag har min bil stående på morsan. men det är jag som betalar allt ändå. vilket känns bra. försäkringen ligger i bra pris och allt är frid och fröjd. sen när man då fått bättre ekonomi eller åldern blir 24 så kommer man ju skriva över bilen. så enkelt  fungerar det smile iaf om man är student fortfarande

jag hade inga problem att få ut ersättnign när jag hamna i en krock. allt gick klockrent. bara som sagt låta bilens ägare ringa försäkringsbolaget.

tack för mig
Senast redigerat av Gräsberg (17 mars 2007)

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
17 mars 2007
mr_green skrev:
Freddeponken skrev:
jag måste nog hålla med här! sen får man ju inte bonus om man inte har den på sig själv...någongång måste man ju börja!

Det där stämmer inte riktigt. Jag hade inte haft en enda bil ståendes på mig innan jag hade fyllt 28 (e 30 nu). Ringde runt till flera bolag om försäkring o alla sa att iomed att jag e såpass gammal så hade jag full bonus redan.

båda har rätt...

förut var d så att man var tvungen att "arbeta" upp bonusen men nu har dom gjort om så från den dag du fyllt 24 kan du på vissa företag få 75% bonus direkt..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

BMW Power
2 362 Inlägg
17 mars 2007
Bonussystemet har försvunnit, dom går på vart bor och hur gammal man är.

BMW, bogsering med wire :/

Tunnelmaster
348 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
beemern skrev:
MKarlsson skrev:
Varför skriver folk bilen på annan?

Har man inte råd att ha bilen på sig själv, då har man inte råd att äga den.

Har jag fel?
Vad tycker ni?

bara för att du har mycke pengar o välbetalt jobb kanske inte alla andra har de jävla fjant. skaffa dej ett liv iställe för att klaga på vem folk har bilen skrivit på. fusk finns de över allt och de kan du inte göra nånting åt ändå... stort SUCK på sånna som dej.

Vad vet du om min ekonomi och mitt jobb?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

199 Inlägg
17 mars 2007
Detta ämne kommer hela tiden upp..

Jag förstår inte varför folk stör sig på att andra har sina bilar på sina föräldrar?

Har folk inget annat att tänka på? Brist på liv eller vad är det?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
17 mars 2007
FugitivE skrev:
Bonussystemet har försvunnit, dom går på vart bor och hur gammal man är.

Nej det finns kvar wink

Quattro
28 Inlägg
17 mars 2007
De värsta tycker inte jag är fusket med att ha bilen på någon annan, det kan jag förstå för att det är dyrt, det köper jag. Och att försäkringsbolagen tar ut hutlösa pengar betalar sj ca 15-20.000 i försäkringar per år.. Inte roligt det säger jag inte.
Utan jag tycker synd om den stackare som får ut mindre pengar (om ens några) pga att ägare och brukare av bilen inte är densamma.
Körde på en ren ifjol med S4:an och polisen som jag blev kopplad till lät helt chockad över att bilen som jag körde var min egen!?!? Vad då jag var 21år, skulle jag inte kunna ha en egen bil då lr?? Just att hon lät chockad tycker jag tyder på att det är VÄLDIGT vanligt att man har bilen på någon annan.
Det är bra ända tills det händer något....
Allt som ser billigt ut behöver inte bli det i slutänden.

* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4

302 Inlägg
17 mars 2007
peternb84 skrev:
Detta ämne kommer hela tiden upp..

Jag förstår inte varför folk stör sig på att andra har sina bilar på sina föräldrar?

Har folk inget annat att tänka på? Brist på liv eller vad är det?

word

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
17 mars 2007
Det finns en anledning till att bilar med mycket kraft och unga ägare är dyrare att försäkra, vilket naturligtvis beror på att dom kostar försäkringsbolagen mer pengar (Och kostar det försäkringsbolagen mer pengar så kostar det dig o mig mer pengar osv.)

Har man inte råd att ha en bil så ska man inte heller ha en bil, sen att komma o snacka om genuint bilintresse är nästan skrattretande, det går nog att få en nissan micra rätt fin om man nu inte har råd att ha någon annan bil försäkrad.

Off/On topic:

Det finns en anledning till varför jag inte har en MC och det är naturligtvis för att jag inte har råd (Fick dock nytt jobb igår så det kanske ändrar på sig lite).
Jag vill inte ha nån Semi-touring båge, jag vill antingen ha en idiotsnabb sporthoj eller en fläskig HD, gärna båda... Men då jag inte har råd att ha dom försäkrade så avstår jag, skulle aldrig sneakställa en båge på morsan bara för att jag ska ha råd, ska man ha grejor så ska man fan klara av att betala för det också!
Senast redigerat av discokapten (17 mars 2007)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Tunnelmaster
348 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
discokapten skrev:
Det finns en anledning till att bilar med mycket kraft och unga ägare är dyrare att försäkra, vilket naturligtvis beror på att dom kostar försäkringsbolagen mer pengar (Och kostar det försäkringsbolagen mer pengar så kostar det dig o mig mer pengar osv.)

Har man inte råd att ha en bil så ska man inte heller ha en bil, sen att komma o snacka om genuint bilintresse är nästan skrattretande, det går nog att få en nissan micra rätt fin om man nu inte har råd att ha någon annan bil försäkrad.

Off/On topic:

Det finns en anledning till varför jag inte har en MC och det är naturligtvis för att jag inte har råd (Fick dock nytt jobb igår så det kanske ändrar på sig lite).
Jag vill inte ha nån Semi-touring båge, jag vill antingen ha en idiotsnabb sporthoj eller en fläskig HD, gärna båda... Men då jag inte har råd att ha dom försäkrade så avstår jag, skulle aldrig sneakställa en båge på morsan bara för att jag ska ha råd, ska man ha grejor så ska man fan klara av att betala för det också!

Helt rätt, någon som förstår.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
17 mars 2007
discokapten skrev:

Off/On topic:

vill du slänga ut pengar i onödan så är d ju upp till dig...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Quattro
28 Inlägg
17 mars 2007
discokapten skrev:

Off/On topic:

Bra skrivit!

* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4

302 Inlägg
17 mars 2007
jag har råd flera gånger om men jag ställer den på mor för det är många tusenlappar billigare så enkelt är det kalla mig snål men jag betalar ta mig fan tillräckligt i skatt o moms o annat skit
mvh
Senast redigerat av DanneDynamit (17 mars 2007)

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

preem pump
836 Inlägg
17 mars 2007
DanneDynamit skrev:
jag har råd flera gånger om men jag ställer den på mor för det är många tusenlappar billigare så enkelt är det kalla mig snål men jag betalar ta mig fan tillräckligt i skatt o moms o annat skit
mvh

WoRd
big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

452 Inlägg
17 mars 2007
Jag kommer ihåg min gamla honda prelude -93
Skulle kosta på mig, helförsäkrad runt 17-18.000:-/året.
På morsan betalde vi 4.700:-/året .. det var rätt givet vart
den bilen registerades ...

50 Inlägg
17 mars 2007
Tycker det snackas en del sk*t här. Ska ni spara pengar så sälj då bilen och sätt in pengarna på banken. Varför ska vi andra bli lidande av att unga vill ha "fräsiga" bilar, varför tror ni att det kostar så mycket att försäkra bilen om man är under 24 (sen tycker jag att premien borde höjas för alla över 68 oxå) ju för att dessa förare har den sämsta statistiken vad gäller olyckor.
Jag har skrivit alla mina bilar på mig själv (å inte fan har jag något välbetalt jobb) men ingen har kunnat säga något om att jag inte har råd med egen bil. Visst jag har inte haft några recerbilar (BMW 320, Calibra, BMW 525) just nu har jag en V70 turbo den kostar mig exakt 401:- i månaden. Sen så hade jag gärna haft en BMW Cab men inte vill jag betala några fantasi summor samt inte vill jag skriva MIN bil på någon annan. Vem vet kanske kan jag skaffa mig en "fräsig" bil nu då jag fick ett pris på 8230:- för helförsäkring på en Skyline R33GTS.
Så anser ni att ni inte har råd att försäkra eran bil själva så köp förfan en CYKEL!!!

199 Inlägg
17 mars 2007
Detta snacket med att ha råd...

Vi applicerar detta tänkande på något annat, exempel villa.

Då borde större delen av villaägarna inte få ha villa för att det ofta finns lån på villorna? För dom hade ju inte råd att köpa villan, eller tänk på alla bilägare med billån, då borde de inte heller ha någon bil?

Min åsikt är: Sköt dig själv så att ditt samvete är rent och låt andra göra som dom vill.

BMW Power
2 362 Inlägg
17 mars 2007
peternb84 skrev:
Detta snacket med att ha råd...

Vi applicerar detta tänkande på något annat, exempel villa.

Då borde större delen av villaägarna inte få ha villa för att det ofta finns lån på villorna? För dom hade ju inte råd att köpa villan, eller tänk på alla bilägare med billån, då borde de inte heller ha någon bil?

Min åsikt är: Sköt dig själv så att ditt samvete är rent och låt andra göra som dom vill.

Fan, du hann före mig..

BMW Power
2 362 Inlägg
17 mars 2007
MR_OK skrev:
Bor i Landskrona och är snart 30.

Fortfarande, flytta till en storstad så får du se hur lätt de e.. bostäderna går inte ens o jämföra.. försäkringen är dyrare osv. så du kan inte sitta o jämföra dig när du har det mycket billigare än alla andra. annan sak om du bor i en bostad o vet hur det är att betala de dyrare försäkringarna o de dyrare husen m.m

2 665 Inlägg
17 mars 2007
2bilar 20år och ingen fast inkomst skrev någon. Då har man inte råd att ha 2bilar kasnke inte ens 1 bil. Enkel matte!

Om ni aldrig skriver bilen på er själva så får ni ju aldrig någon bonus! Så det kommer släpa hela livet tror jag!
Så försäkra bilen själv! Blir det för dyrt köp en billigare!

"Man måste inte ha mycket pengar för att ha kul, men det underlättar!"

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök