2689
Sök

Varför skriva bilen på någon annan?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
vf gå till tinget med det
bättre att skita i det och spara till en ny bil istället bara onödig kostnader med advokater och allt
efter som advokat kostnanden är så hög så har man råd med en bra bil för dom pengarna

och som sagt så har inte alla pengar så dom kan skriva bilarna på sig själva
har ca 600kr å månaden att lägga på bilen och har fortfarande 3 bilar 2 avställda
då jag från början köpte min första bil när jag va 13  och renoverade med min bror och sålde så har jag hålt på enda sättet man kan få ut lite på
till man får fast jobb och då behöver inte du klanka ner på alla som kanske inte har det så bra som du säger att du har
och att du lägger 25k i om året
på vilken bil yikes inte saaben iallafall

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 mars 2007
Vaför tar man lån på en bil? Då har man ju inte råd att köpa den!

Var väldigt ironiskt blev bara så trött på ditt dumma argument........ en m3 skulle kosta 130tusen om året i helförsäkring på mig... och runt 25 på morsan..

Bmw osv..

8 883 Inlägg
18 mars 2007
FugitivE skrev:
Hamilton skrev:
bonden_ skrev:
Tycker många här resonerar väldigt konstigt... ungdommar som inte har mer än 1000kr månaden måste väll få kunna ställa bilen sin på morsan/farsan tills de har skaffat sig en egen inkomst utan att folk ska hacka på en för de? alla är inte gjord av pengar.. ni resonerar som om att dom som inte har råd ska köpa en cyckel ist???

min bil står på farsan å ni kan klanka ner på mig bäst ni vill men ja sparar hälldre 10tusen per år som ja kan lägga på bilen...

Har man inte större inkomster än 1000:- i månaden så kanske det bara räcker till en cykel.

Snälla ta och skärp till dig. Intresset bland ungdomar när det gäller bilar finns, om du inte har märkt det, och när man pluggar, så lever man oftast på studiebidraget, samt småjobb under helgerna om man nu hittar något sådant. Verkar som att du säger sådär för att du kanske är avundsjuk på vad ungdomar har för bilar, i dagens länge, + hur bra vissa ungdomar har det i skillnad mot vad du kanske hade?. Jag anser att man kan skriva bilen på föräldrar då man oftast sparar många tusenlappar per år genom att göra det. Dom pengarna kan man göra annat skojj för, än att ge kostymsnillarna ännu mer pengar än vad dom redan har.

Edit: dessutom tror jag inte du betalar några 25k per år i försäkring på din bil, så varför klanka ner på andra personer som då kan tjäna bra mycket på att ställa bilen på en person som bor under samma tak (som det oftast gäller).

Vad har bilintresset med skenförsäkringar att göra?Skenförsäkringar är olagligt, och vad gäller mitt bilinehav så kan jag berätta att när jag var 18-20 så ägde och försäkrade jag bilarna själv trotts skola och x-tra jobb. Jag fick helt enkelt ta den bilen jag hade råd att försäkra...plätt-lätt.

Angående min nuvarande försäkring så valde jag också bil efter försäkringspremie...
Senast redigerat av Hamilton (18 mars 2007)

Fotograf på tierpidag.se

BMW Power
2 362 Inlägg
18 mars 2007
Hamilton skrev:
FugitivE skrev:
Hamilton skrev:
Har man inte större inkomster än 1000:- i månaden så kanske det bara räcker till en cykel.

Snälla ta och skärp till dig. Intresset bland ungdomar när det gäller bilar finns, om du inte har märkt det, och när man pluggar, så lever man oftast på studiebidraget, samt småjobb under helgerna om man nu hittar något sådant. Verkar som att du säger sådär för att du kanske är avundsjuk på vad ungdomar har för bilar, i dagens länge, + hur bra vissa ungdomar har det i skillnad mot vad du kanske hade?. Jag anser att man kan skriva bilen på föräldrar då man oftast sparar många tusenlappar per år genom att göra det. Dom pengarna kan man göra annat skojj för, än att ge kostymsnillarna ännu mer pengar än vad dom redan har.

Edit: dessutom tror jag inte du betalar några 25k per år i försäkring på din bil, så varför klanka ner på andra personer som då kan tjäna bra mycket på att ställa bilen på en person som bor under samma tak (som det oftast gäller).

Vad har bilintresset med skenförsäkringar att göra?Skenförsäkringar är olagligt, och vad gäller mitt bilinehav så kan jag berätta att när jag var 18-20 så ägde och försäkrade jag bilarna själv trotts skola och x-tra jobb. Jag fick helt enkelt ta den bilen jag hade råd att försäkra...plätt-lätt.

Det kan ha en jäkla stor betydelse kan jag säga dig, beror ju helt på vad man gillar för bilar.

Vad jag vet är det inte olagligt att ha bilen skriven på en annan person i huset?.

Ja så kan man göra, vad var det för bilar om man får fråga? vill man köra någon rishög så visst.  Man försöker oftast alltid göra så att man får det så billigt som möjligt, så att man kan ha mer kul för pengarna, så vem skulle tacka nej till att tjäna 15k varje år bara för att man har bilen stående på någon av sina föräldrar?
Men du kan ju bara acceptera att skenförsäkringar finns och kommer alltid att finnas.

Kan slå vad om att du är olaglig du med, för jag tror inte du kör lagligt t.ex. hela tiden.. så där skulle ju jäkla massa pengar ha tjänats in om dom tog dig varje gång smile för menar, vad skulle du annars ha 247hk till? accelerera upp till det lagliga? wink

Edit: stavfel
Senast redigerat av FugitivE (18 mars 2007)

BMW, bogsering med wire :/

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
UseDubbelTurbo skrev:

Var väldigt ironiskt blev bara så trött på ditt dumma argument........ en m3 skulle kosta 130tusen om året i helförsäkring på mig... och runt 25 på morsan..

har inte sagt nåt om några lån hmm

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Nej men det är lika intelegent som att säga att man inte har råd med bilen om man inte kan stå på försäkring själv...

Bmw osv..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
så du menar att man inte ska få ha den bilen man vill ha bara för att man inte kan skriva bilen på sig själv ?

isåfall är det de dummaste jag hört
inte fan skulle jätta sätta mig i en lite pegga bara för att jag inte har råd att stå på min bmw i försäkring
och efter som den står på 2 ägare så gills försäkringen på båda ifall man skulle krocka och blir mycket billigare ochså
Senast redigerat av Team-Adolfsson (18 mars 2007)

Saaboholic
3 129 Inlägg
18 mars 2007
Jag har min bil ståendes på farsan..har själv hel eller halv kommer inte riktigt ihåg men iallafall skulle kosta MINST 15 papp om året för mig att ha den..betalar nu 2500/halvår.

Jag har inte bara trafik försäkring då det är hög stöldrisk på äldre saabar..och hur kul är det att bli av med sin bil och sen sitta där och klia sig i huvet över vad man nu ska göra?

Det är INGET brott att ställa på en förälder när man bor under samma tak, det har jag fått medhåll både från polis och försäkrings tjommar om.

visst jag har en gammal bil och det kan tyckas att den inte är värd att ha hel/halv försäkring på av vissa, men jag vill inte se något jag arbetat med/för gå upp i rök och sen vara luspank.

Allt är självklart upp till var och en vad dom vill göra, men om jag vore 25 med fast inkomst hade ju självklart haft bilen på mig själv men nu är jag 18/19 med gymnasie studier och då har man det inte fett precis.

/Mr B

"Liberty of thought is the life of the soul"

9 108 Inlägg
18 mars 2007
Det där med att man inte har råd med bilen om man inte har råd med försäkringen är ju bara bull... Varför inte spara 10-15.000 om året om man kan? Man är ju bara dum om den inte står på föräldrarna när man bor hemma.. Jag tog en risk och hade bilenl på morsan fast jag flyttat hemifrån, ställde den på mig när jag fyllde 24 förra året. "Hur kul är det när morsan äger bilen" vem fan bryr sig? Morsan bygger inte min bil.
Senast redigerat av MilleN (18 mars 2007)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Team-Adolfsson skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Nej men det är lika intelegent som att säga att man inte har råd med bilen om man inte kan stå på försäkring själv...

och om du inte visste det så får inte dom som är under 18 stå för bilen utan det är LAG på att föräldrarna ska stå för bilen

82 Inlägg
18 mars 2007
man får visst stå på bilen om man inte är 18.. enda skillnaden är att du får hem papper till föräldrarna så att dom får godkänna att du köpt den..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
gutta skrev:
man får visst stå på bilen om man inte är 18.. enda skillnaden är att du får hem papper till föräldrarna så att dom får godkänna att du köpt den..

så var det inte när jag köpte bmwn var tvunget att stå på morsan eller farsan sa dom på VV

Kettunen
18 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Team-Adolfsson skrev:

och om du inte visste det så får inte dom som är under 18 stå för bilen utan det är LAG på att föräldrarna ska stå för bilen

Huh?? Jag haft min bil sedan jag 14 år? :S Är 19 snart
Senast redigerat av Kettunen (18 mars 2007)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
Kettunen skrev:
Team-Adolfsson skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Underårig fordonsägare – barn som är registrerade som ägare i vägtrafikregistret
Från den 1 oktober 2006 får ett barn inte längre ensam stå registrerad som ägare till ett fordon som hon eller han inte har förarbevis eller körkort för. Vårdnadshavaren ska också registreras i vägtrafikregistret och ansvarar för skatter, avgifter och trafikförsäkring. Riksdagen fattade beslut om lagändringen den 1 juni 2006.

Från den 1 oktober kommer vi på Vägverket inte längre att registrera ägarbyte till en underårig om inte båda vårdnadshavarna har godkänt ägarbytet. Vårdnadshavarna måste även uppge vem av dem som ska registreras i vägtrafikregistret.

Även de underåriga som har registrerats som ägare till fordon redan före den 1 oktober ska ha en vårdnadshavare registrerad i vägtrafikregistret. Vi kommer att registrera den äldste av förmyndarna, om dessa inte inkommer med begäran om att den yngre ska registreras.

När barnet blir 18 år eller får förarbevis/körkort, ska registreringen av vårdnadshavaren med automatik upphöra.

Lagförslaget började förberedas redan för två år sedan. Idag är en mängd barn i Sverige registrerade hos kronofogden för skulder som egentligen är föräldrarnas. Många gånger handlar det just om skulder som gäller ett fordon, till exempel obetald fordonsskatt eller parkeringsböter. Ändringen i lagen innebär att det är vårdnadshavaren som ansvarar för de skatter och avgifter som en registrerad fordonsägare ska betala.

Berörda barn och vårdnadshavare kommer att få brev från oss med information om lagändringen.

Kettunen
18 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
Kettunen skrev:
Team-Adolfsson skrev:

Underårig fordonsägare – barn som är registrerade som ägare i vägtrafikregistret
Från den 1 oktober 2006 får ett barn inte längre ensam stå registrerad som ägare till ett fordon som hon eller han inte har förarbevis eller körkort för. Vårdnadshavaren ska också registreras i vägtrafikregistret och ansvarar för skatter, avgifter och trafikförsäkring. Riksdagen fattade beslut om lagändringen den 1 juni 2006.

Från den 1 oktober kommer vi på Vägverket inte längre att registrera ägarbyte till en underårig om inte båda vårdnadshavarna har godkänt ägarbytet. Vårdnadshavarna måste även uppge vem av dem som ska registreras i vägtrafikregistret.

Även de underåriga som har registrerats som ägare till fordon redan före den 1 oktober ska ha en vårdnadshavare registrerad i vägtrafikregistret. Vi kommer att registrera den äldste av förmyndarna, om dessa inte inkommer med begäran om att den yngre ska registreras.

När barnet blir 18 år eller får förarbevis/körkort, ska registreringen av vårdnadshavaren med automatik upphöra.

Lagförslaget började förberedas redan för två år sedan. Idag är en mängd barn i Sverige registrerade hos kronofogden för skulder som egentligen är föräldrarnas. Många gånger handlar det just om skulder som gäller ett fordon, till exempel obetald fordonsskatt eller parkeringsböter. Ändringen i lagen innebär att det är vårdnadshavaren som ansvarar för de skatter och avgifter som en registrerad fordonsägare ska betala.

Berörda barn och vårdnadshavare kommer att få brev från oss med information om lagändringen.

Oh helvete smile Tur att man blev 18 i juni 2006 dårå tongue

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
Kettunen skrev:
Men alltså. Alla ni snobbiga saker som har något emot att Studerande/Fattiga har sina bilar på någon annan så va fan bryr ni er om???. Ni kan ju ta era pengar o gö nått annat kul än att sitta här o klaga....

Men en sak har detta bevisat tongue Studerande / Fattigare är mer smartare än snobbarna big_smile Vi tänker ju på att man kan spara pengar genom att ha bilen på mossan eller farsan. Det gjorde ju inte dom. MOHAHAH

japp stämmer rätt bra de där tongue
som för mig när jag bli 18 kommer jag få betala ca 30 k om året på bmwn tycker jag är ondöigt
ställer den på farsan då går det på ca 6/8k om året bättre å göra så smile

Kettunen
18 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
Kettunen skrev:
Men alltså. Alla ni snobbiga saker som har något emot att Studerande/Fattiga har sina bilar på någon annan så va fan bryr ni er om???. Ni kan ju ta era pengar o gö nått annat kul än att sitta här o klaga....

Men en sak har detta bevisat tongue Studerande / Fattigare är mer smartare än snobbarna big_smile Vi tänker ju på att man kan spara pengar genom att ha bilen på mossan eller farsan. Det gjorde ju inte dom. MOHAHAH

som för mig när jag bli 18 kommer jag få betala ca 30 k om året på bmwn tycker jag är ondöigt

MYCKET bra smile Såg du va konstigt. Mitt inlägg bara försvann där uppe. Just det du citerade :S

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 mars 2007
Kettunen skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Kettunen skrev:

MYCKET bra smile Såg du va konstigt. Mitt inlägg bara försvann där uppe. Just det du citerade :S

haha tongue skrev nästan samtidigt smile

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
18 mars 2007
bonden_ skrev:
Tycker många här resonerar väldigt konstigt... ungdommar som inte har mer än 1000kr månaden måste väll få kunna ställa bilen sin på morsan/farsan tills de har skaffat sig en egen inkomst utan att folk ska hacka på en för de? alla är inte gjord av pengar.. ni resonerar som om att dom som inte har råd ska köpa en cyckel ist???

min bil står på farsan å ni kan klanka ner på mig bäst ni vill men ja sparar hälldre 10tusen per år som ja kan lägga på bilen...

Bra skrivet, håller med smile

237 Inlägg
18 mars 2007
Ja hade en M5-a innan köpte bilen ringde försäkrings bolaget prislappen blev nästan 50000:- ...visst hade man kunnat ställa den på nån annan...MEN om de väl händer något med bilen så kan de bli jäkla stora problem med att få ersättning en polare som hade sin på sin morsa o så smällde han med bilen....den stod i ett halvår innan dom gick med på att ersätta....Just därför har ja bilarna på mig själv för att slippa massa jäkla krångel om något skulle hända....
Senast redigerat av bmw_e38 (18 mars 2007)

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Sök