hampa87 skrev:
Gick inte så bra, kuggade på funktionsbeskrivningen, sen på vänstersväng på landsväg, växlade i kurvan och de va tydligen inte så populärt, uppkörning den 4de april iaf så de inte så lång tid dit
Funktionskontrollen är viktigt som F, när jag gjorde kontrollen så stog alltid min lärare och kontrollant o köta, jag lärde mig i lumpen att göra hela kontrollen på 1½ varv runt lastbilen, tex så ville läraren att inspektören skulle hålla bromsen åt dig medans du kollade den, jag satte varningstriangeln(du har nu kollat att du har varningstriangel med) i spärr mellan sätet och bromsen, inspektören sa direkt till mig när jag körde varför jag inte kolla bromslyset, sicket brett leende jag fick, jag menar har du inspektören kl 4 på morgonen om du ska kolla bromslyset på jobbet med?
Backspeglar, du ska bara veta hur viktigt det är, känns som om man tittar i dem mer än fram.
När du svänger, växla alldrig utan kryp fram på fast växel, du må köra på annat sätt annars men nu ska du visa att du är SÅ JÄVLA GRYMM på att köra.
Själv kuggade jag 4 ggr, lärde mig det den hårda vägen, mest var det mitt aggresia personbilsbromsande mot rödljus i friläge(allltid växel i på lastbil om nåt går fel), man ska tänka att rödljuset är 20m närmre sen kan man köra långsamt fram sista biten.
Järnvägs övergångar stanna alltid och böj dig fram och titta åt båda håll, tro det eller ej men det kuggade jag på en gång.
Bussar, fy fan kör sakta förbi anta alltid att det kommer folk framför bussen, blinkar det gult ut stanna innan bussen annars är det kört men tvärnita inte.
Kommer du mot ett rödljus som vart grönt ett tag då kommer det med största sannolikhet bli rött när du kommer fram till det så sakta ner i god tid.
Backa mot ramp, det finns många sorters ramper och det blev alltid lite förvirring när jag kom dit, alldrig samma typ, gå allltid ur bilen och kolla frisikt innan du börjar backa upp mot ramp, och gör inte som jag att flytta rampen ½meter, då blir dom sura.
Fråga om det är nåt du undrar om...
Mvh Föredetta Gokart *host* Sopbilsförare