3942
Sök

BILPROVNINGEN i SKÅNE !!!

993 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Hejsan..

I april ska jag besikta min bil..

Min bil är sänk 6cm från marken.. (kommer knappt över guppen, t.e.x som är på Statena (mcdonalds drive in)

Så jag undrar vilken BILPROVNING plats är låga för bromsbänken, så jag kommer upp & ner på den utan att fronten ska ta i?

någon besiktings/bilprovning verkstad i skåne som är låg? isf skriv !! vill få bilen besiktad.

mvh

281 Inlägg
20 mars 2007
tjena kungen...

va och besiktade min bil idag och med mitt ögonmått så ser det ut som om din bil hade klarat sig utan problem, tror även att de är lika låga överallt... lycka till

Mvh Jonas

Kettunen
20 mars 2007
i gbg områderna får man vänta till slutet mot april & Maj för tid sad

1 567 Inlägg
20 mars 2007
Kettunen skrev:
i gbg områderna får man vänta till slutet mot april & Maj för tid sad

Om man nu inte ringer tidigt varje dag och tar en avbokad tid..Finns varje dag

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

1 853 Inlägg
20 mars 2007
inte för att min är så himla låg men den är sänkt i alla fall, jag ville ändå vara säker då jag skulle besikta den första gången i min ägo och då ringde jag upp den bil provningen som jag har närmast och frågade hur mycket markfrigång man måste ha där.

1 723 Inlägg
20 mars 2007
jag har sett 3 pers lyfta en bil då den var för låg. så den kom över lyften. det är så de fixar låga bilar. smile

3 123 Inlägg
20 mars 2007
Kommer bilen inte upp kan de inte tvinga upp den. Det blir dyrt för bilprovningen.

SupeR
106 Inlägg
20 mars 2007
På bilprovningen hemma var den en herre som skulle besikta sin ferrari 360 spider..
Då den var "lite" låg i framkant, fick dom backa in bilen.. Inga problem alls..

När snubben från bilprovningen skulle köra ett varv, så sa han - det behövs nog ingen provkörning, den ser ut att vara i gott skick..
Men ägaren insisterade på att han skulle ta sig ett varv,. -Dra ur den lite nu för fasen! Säger han.!

Han hade nog en av sina bättre dagar som besiktnings gubbe.. kom tillbaka med en skapligt leende på läpparna! behöver man nämna att bilen gick igenom.. tongue

-red lights-

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 mars 2007
Jaysx skrev:
På bilprovningen hemma var den en herre som skulle besikta sin ferrari 360 spider..
Då den var "lite" låg i framkant, fick dom backa in bilen.. Inga problem alls..

När snubben från bilprovningen skulle köra ett varv, så sa han - det behövs nog ingen provkörning, den ser ut att vara i gott skick..
Men ägaren insisterade på att han skulle ta sig ett varv,. -Dra ur den lite nu för fasen! Säger han.!

Han hade nog en av sina bättre dagar som besiktnings gubbe.. kom tillbaka med en skapligt leende på läpparna! behöver man nämna att bilen gick igenom.. tongue

det är såna dagar som gör en besiktningsman glad hehe en annan hade ju lagt en fet laktrisrem ju hehe också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

SupeR
106 Inlägg
20 mars 2007
Haha,. Jao ironhead de är nästan så man över väger att byta yrke smile

-red lights-

993 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
okok.. ingen som vet nån ?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 mars 2007
själv har jag dåliga erfarenheter av hissar då min front drog i på en okq8mack i partille.

Sök