Har 2st 2006, saab 9-3 sportkombi 1.8 som tjänstebilar, är väl inte störtförtjust i de bilarna direkt, de är det slöaste jag kört, lågväxlade så vägljudet/motorljudet låter grymt mkt är väl för att kompensera den lilla motorn, imo borde det vara varningstext på att köra om med den här bilen är som att trampa på en sten händer knappt någonting när man gasar det bara låter mer, nästan så man sitter och gungar i bilen för att det ska gå fortare, men när man väl fått upp farten så....
Jag brukar "trassla" in mig i pedalerna, känns som pedalerna är för småfotade personer så ibland är det mer än en pedal man trycker ner, får ont i svanskotan när jag kör längre sträckor, växellådan och kopplingen känns inte helt 100, skorrar lite och känns svampigt på nåt vis. Känns fel att döma ut saab pga en modell men det är de nyaste saabarna jag kört, så jag ska inte utala mig om de andra saabmodellerna men just den här modellen imponerar inte. Just de här bilarna känns som ett lågbudgetbygge, det går väl kanske inte att jämföra med en finare mercedes men det borde iaf kännas bättre än vad det gör det är trots allt en ny bil.
Utseendemässigt har jag inget att klaga på de nyare saab, det är känslan och kvaliteten som inte klickar för mig.
Senast redigerat av ruhler (22 mars 2007)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.