Polisen smyger runt mitt hus om nätterna

RonnieH Ford är min grej!
3 maj 2007 · 582 Inlägg

kekke för sjutton! hur går det?? nu är man ju alldeles spänd o förväntansfull...

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
KarlNilsson Örebroare i exil
3 maj 2007 · 970 Inlägg

Haha jag fick till och med påtryckning via PM. Ärligt talat hade jag tappat bort tråden. Fann den inte hur jag än gjorde, men nu är den funnen!

Uppdaterar från ungefär där jag skrev senast.

Poliserna fortsatte att smyga runt här ute ett par veckor till. Dag som natt, helg som vardag. Till slut för ca 2 veckor sedan brakade helvetet lös här ute. Grannen som var på väg från jobbet ringde och sa att nu är dom nog på g, blev precis omkörd av 2 målade och 2 civilare. Kikade ut mot vägen och det dröjde inte länge förns dom kom i full kareta här utanför. Visade sig senare att det rörde sig om smuggelsprit. Rätt så omfattande handel dessutom, med kundregister o dator och hela det köret. Förmodligen har dom suttit här ute och väntat på att nästa leverans skulle komma för att sedan slå till. End of story smile

Förmodligen hade det blivit en bra mycket roligare läsning om det visat sig att det var mig de var ute efter och jag var en eflerlyst knarksmugglare eller nåt i den stilen.

Edit: Ska dock tilläggas att nojan inte riktigt har gett sig. Minsta lilla ljud jag hör, eller ser en bil svänga in på vägen så blir det fart i mig. Men det ger sig väl med tiden. Ska bli intressant att höra vad det blir för domar mot de inblandade.

Senast redigerat av _Kekke_ (3 maj 2007)

Hej FRA!
Opelmadness German cars, quality and beyond
3 maj 2007 · 8 197 Inlägg

Ja jävlar.. Det var lite spännande ett tag!
Men sicken härva. Förstår att du e nojig om det kommer in bilar nu.
Skönt att det inte var nåt hemskare än smuggelsprit... Massmord eller nå skit...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
4 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Om de va smuggelsprit skulle ju du bara behövt gått några meter och köpt ju wink hehe
Nämen de va bra att de hände nåt så du förstod att de va ute efter någon annan än dig smile
mvh kimpa

Lindgren_
4 maj 2007 · 2 644 Inlägg

haha perfekt ju satt o läste hela tråden förut idag riktigt spännande smile Du måste ju nästan gå ut o fråga snuten om nummret för det är ju faktiskt närmare o billigare än systemet får du säga big_smile haha

Johan Lindgren
SNap3 JapsRacer!
4 maj 2007 · 198 Inlägg

Haha, håller med om att det va synd att det inte va dig dom ville ha big_smile skämt å sido. Trevligt att dom har slutat nu tongue Hoppas dina bestående men försvinner tongue

Mvh!

pUs Ûbersturmstekare
4 maj 2007 · 534 Inlägg

Jaha, det känns ju som jävligt välanvända skattepengar..

Folk blir rånade, misshandlade, bestulna, medans en halv polisstyrka spanar i veckor på svartspritförsäljning från ett garage (....)

Man undrar ju vad alla dessa lagens väktare hade ägnat sig åt om spriten varit billigare och ingen smuggling hade förekommit av därmed naturliga skäl. Kanske hade dom hade gjort något viktigt istället? Eller så hade dom suttit på stationen och skrivit rapporter, vad vet jag.

TSQ
4 maj 2007 ·

pUs skrev:
Jaha, det känns ju som jävligt välanvända skattepengar..

Folk blir rånade, misshandlade, bestulna, medans en halv polisstyrka spanar i veckor på svartspritförsäljning från ett garage (....)

Man undrar ju vad alla dessa lagens väktare hade ägnat sig åt om spriten varit billigare och ingen smuggling hade förekommit av därmed naturliga skäl. Kanske hade dom hade gjort något viktigt istället? Eller så hade dom suttit på stationen och skrivit rapporter, vad vet jag.

Vilka tror du kööper mest smuggelsprit... småungar... heja snuten.. utå lasra lite oftare också!

pUs Ûbersturmstekare
4 maj 2007 · 534 Inlägg

TSQ skrev:

pUs skrev:
Jaha, det känns ju som jävligt välanvända skattepengar..

Folk blir rånade, misshandlade, bestulna, medans en halv polisstyrka spanar i veckor på svartspritförsäljning från ett garage (....)

Man undrar ju vad alla dessa lagens väktare hade ägnat sig åt om spriten varit billigare och ingen smuggling hade förekommit av därmed naturliga skäl. Kanske hade dom hade gjort något viktigt istället? Eller så hade dom suttit på stationen och skrivit rapporter, vad vet jag.

Vilka tror du kööper mest smuggelsprit... småungar... heja snuten.. utå lasra lite oftare också!

Jaha?

Du menar att mindreåriga aldrig drack förräns smugglingen blev ett faktum? Get real.

Det är lika ballt att dricka och lika enkelt att få tag i grejer oavsett hur lagarna ser ut, vill man så kan man. Usel ursäkt för att föräldrar inte ska behöva ha koll på sina barn.

Team-Adolfsson Gödseldräng
4 maj 2007 · 4 529 Inlägg

pUs skrev:

TSQ skrev:

pUs skrev:
Jaha, det känns ju som jävligt välanvända skattepengar..

Folk blir rånade, misshandlade, bestulna, medans en halv polisstyrka spanar i veckor på svartspritförsäljning från ett garage (....)

Man undrar ju vad alla dessa lagens väktare hade ägnat sig åt om spriten varit billigare och ingen smuggling hade förekommit av därmed naturliga skäl. Kanske hade dom hade gjort något viktigt istället? Eller så hade dom suttit på stationen och skrivit rapporter, vad vet jag.

Vilka tror du kööper mest smuggelsprit... småungar... heja snuten.. utå lasra lite oftare också!

Jaha?

Du menar att mindreåriga aldrig drack förräns smugglingen blev ett faktum? Get real.

Det är lika ballt att dricka och lika enkelt att få tag i grejer oavsett hur lagarna ser ut, vill man så kan man. Usel ursäkt för att föräldrar inte ska behöva ha koll på sina barn.

det är lika lätt att få tag från bolaget men smuggel sprit är dubbelt så billigt och 13 -14 åringar brukar inte ha så mycket pengar så det räcker till ett flak öl på bolaget utan ger hellere en 100in för ett flak smuggel

pUs Ûbersturmstekare
4 maj 2007 · 534 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

pUs skrev:

TSQ skrev:
Vilka tror du kööper mest smuggelsprit... småungar... heja snuten.. utå lasra lite oftare också!

Jaha?

Du menar att mindreåriga aldrig drack förräns smugglingen blev ett faktum? Get real.

Det är lika ballt att dricka och lika enkelt att få tag i grejer oavsett hur lagarna ser ut, vill man så kan man. Usel ursäkt för att föräldrar inte ska behöva ha koll på sina barn.

det är lika lätt att få tag från bolaget men smuggel sprit är dubbelt så billigt och 13 -14 åringar brukar inte ha så mycket pengar så det räcker till ett flak öl på bolaget utan ger hellere en 100in för ett flak smuggel

Visst. Men tvingas jag välja mellan en poliskår som bedriver resursslöseri genom att leka detektiv i veckor utanför ett garage, eller en fungerande, pålitlig & synlig myndighet som gör att jag kan känna mig trygg på gatan en sen kväll, så vet i alla fall jag vad jag väljer.

Senast redigerat av pUs (4 maj 2007)

Janne
5 maj 2007 · 252 Inlägg

Om du är minsta osäker är det bara att beställa ut dina papper...
http://www.polisen.se/inter/nodeid=3606 … sion=1.jsp
Välj längst ner så får du alla register.

När det gäller droger så förekommer mycket udda typ av span och rörelser. Mycket troligt att det har setts något i området eller platsen har blivit interessant av misstag.

//Janne
Sanion Dåre
10 maj 2007 · 274 Inlägg

Kul att läsa ! smile rullat igenom hela historierna klart nu !

Ät mig
Brink88 President över Brinkland
20 maj 2007 · 465 Inlägg

vafan att det kom en upplösning, jag som hade ett bra tips för att få ett gott skratt, Ring 112 och säg att det är en bil utanför som stått där flera dagar nu, människorna som sitter i har pistoler och du är rädd för att bli mördad. skulle vara riktigt roligt att se poliserna komma och haffa kollegorna. vet inte vad du skulle tycka men jag skulle leva länge på det skrattet och hoppats att det fanns en filmkamera för att dokumentera det hela!smile

Senast redigerat av Brink88 (20 maj 2007)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
nimoz
20 maj 2007 · 385 Inlägg

hahahaha det funkar ju också... smile skulle vara kul och se reaktionerna på poliserna

KarlNilsson Örebroare i exil
20 maj 2007 · 970 Inlägg

Brink88 skrev:
vafan att det kom en upplösning, jag som hade ett bra tips för att få ett gott skratt, Ring 112 och säg att det är en bil utanför som stått där flera dagar nu, människorna som sitter i har pistoler och du är rädd för att bli mördad. skulle vara riktigt roligt att se poliserna komma och haffa kollegorna. vet inte vad du skulle tycka men jag skulle leva länge på det skrattet och hoppats att det fanns en filmkamera för att dokumentera det hela!smile

Haha jo det hade vart en kul grej att göra. Förmodligen hade dom nog tagit det rätt så allvarligt också eftersom poliserna på centralen inte hade koll på att det bedrevs spaning här ute... smile

Hej FRA!
Eclips3 Lidhultare.
20 maj 2007 · 325 Inlägg

hade jag varit du hade jag lätt gått ut o frågat dom "vad i helvete är det ni vill igentligen? "

-Twiajävlen-
n2ne
20 maj 2007 · 26 Inlägg

gemini78 skrev:
Detta låter intressant.smile
Snuten kör förbi hos mig oxå under helgerna, fast det kan ju bero på vilkets slags folk jag känner oxå att dom tror jag är inblandat i deras brottslighet mm...

Men ta och smyg på dom nån dag och skräm skiten ur dom!=)Men göm din bil nånstans först så dom inte vet att du är hemma...

Sätt fast en lina runt bakaxeln i nån stolpe eller sätt ut plankor med spikar i som du gräver ner.

Fildelning är det inte frågan om, dom bevisen tar dom reda på genom nätet & sen kommer dom bara hem & beslagtar din dator.

Inte för att vara nyfiken men du får gärna uppdatera här & skriva om det sen när du får reda på vad det gäller.smile

tänk lite på den här : är det verkligen smart att skrämma gubbar som har pistoler? tongue

Merclone Leg. Spådam
20 maj 2007 · 816 Inlägg

Men vänta lite nu, om polisen har suttit utanför ditt hus på din gata (i märkta bilar vad jag har förstått), hur korkad är man inte som smugglare då om man tar hem ett nytt parti? Bara jag som tycker det verkar lite smådumt? yikes

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
KarlNilsson Örebroare i exil
20 maj 2007 · 970 Inlägg

Merclone skrev:
Men vänta lite nu, om polisen har suttit utanför ditt hus på din gata (i märkta bilar vad jag har förstått), hur korkad är man inte som smugglare då om man tar hem ett nytt parti? Bara jag som tycker det verkar lite smådumt? yikes

Civilbilar är det som har gällt. Bor på landet och stället dom hade span på, ligger på andra sidan en skogsdunge från mitt hus sett. Visst det är jäkligt dumt av dom att ta hem en ny leverans, för dom kan knappast ha undgått ryktena om att polisen har hållt till här ute. Men dom har ju bara sig själva att skylla

Hej FRA!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang