Polisen smyger runt mitt hus om nätterna

KarlNilsson Örebroare i exil
22 mars 2007 · 970 Inlägg

I tre dagar har två olika cilvilpolisbilar kört upp och stannat ett 15-tal meter från mitt hus. Enligt en granne ska dom även ha snokat runt mitt hus en kväll. Denne granne gick fram och knackade på rutan till den ene av bilarna häromkvällen och undrade vad dom höll på med egentligen. Då sade den ene att de hade kört vilse, medans den andre sa att dom satt och läste. Han påpekade att han hade slagit på regnr och att bilen var registrerad på polismyndigheten i Örebro. Men...Det förnekade de båda herrarna, lätt ilskna. Sedan försvann dom på en gång. Tre timmar senare kom de tillbaka för att sitta ett par timmar och glo. Tre av mina grannar har ringt till polisen och frågat vad f*n det är som pågår. Det måste ju finnas en anledning till varför dom sätter ut två civilbilar på span i 3 dagar utanför några hus på landet. Men de vägrar lämna någon som helst information.

Känner mig lite orolig över att det är just mitt hus de har snokat runt. Vad jag vet har jag inte vart inblandad i något olagligt mer än att jag tankat hem någon film då och då. Men det känns lite långsökt att dom skulle lägga såna resurser på ett sådant brott. Eller?

Hej FRA!
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
22 mars 2007 · 1 290 Inlägg

Gå ut till dom och fråga om dom vill komma in på en kopp kaffe.....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Sandman
22 mars 2007 · 873 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Gå ut till dom och fråga om dom vill komma in på en kopp kaffe.....

Jag tänkte precis samma sak.

Eller gå ut med nybakade bullar och kaffe till dem tongue

Don't get mad, get even.
Maizer
22 mars 2007 ·

Lyssna inte på golfarn! Bjud dem på en kopp kaffe istället!

Machin Fartmissbrukare
22 mars 2007 · 1 302 Inlägg

lät väldigt skumt d dära..
skulle oxå blivit fundersam..
men som sagt ovan, e väl bara knata ut å höra va d är dom vill.. om inte annat så polis anmäler du dom för trakaserier smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
KarlNilsson Örebroare i exil
22 mars 2007 · 970 Inlägg

Dom var alldeles nyss här en sväng igen. Dock gick markägaren ut och påpekade att dom gjorde intrång på hans privata egendom, så de försvann rätt omgående. Vad har jag gjort för att förtjäna det här egentligen

Hej FRA!
940R
22 mars 2007 · 1 567 Inlägg

ÅÅ andra sidan så kan du vara glad att det är polisen och inte motsatsen wink Fast det hela känns skumt..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
twin_cam Smålänning
22 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Jag tycker som sandman. Inte ska dom väll sita där i bilen och hungra wink eller så kollar du runt ditt hus och kolla om det finns något som kan verka misstänkt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Tzatziki
22 mars 2007 · 452 Inlägg

Efter ha kollat in din bil så förstår jag nog varför de har satt span på dig wink
Ajsingbajsing, bänkning, mappad och grejad .. inte bra alls det här gossen min ..
Det krävs månader med sitta-i-bilen-mitt-ute-på-landet-och-glo och det är inte billigt för skattebetalarna!! smile

Ne, skämt och sido, fast det kanske var lite torrt skämt ..
Låter rätt konstigt det där med gubbarna som glor .. förstår att du blir nåjig ..
Hade jag också blivit! Ta och traska ner till konstapel stationen och berätta
att det hänger civilare utanför din bostad och glor hela dagarna och att du eller
dina grannar inte får en vettig förklaring till varför dom står där ..
Någon sorts förklaring borde du ju endå få ..

gemini78 Jägermeister
22 mars 2007 · 909 Inlägg

Detta låter intressant.smile
Snuten kör förbi hos mig oxå under helgerna, fast det kan ju bero på vilkets slags folk jag känner oxå att dom tror jag är inblandat i deras brottslighet mm...

Men ta och smyg på dom nån dag och skräm skiten ur dom!=)Men göm din bil nånstans först så dom inte vet att du är hemma...

Sätt fast en lina runt bakaxeln i nån stolpe eller sätt ut plankor med spikar i som du gräver ner.

Fildelning är det inte frågan om, dom bevisen tar dom reda på genom nätet & sen kommer dom bara hem & beslagtar din dator.

Inte för att vara nyfiken men du får gärna uppdatera här & skriva om det sen när du får reda på vad det gäller.smile

En gång är ingen gång...
Jukkas :]
22 mars 2007 · 469 Inlägg

Skumt!

WasteGate
22 mars 2007 · 397 Inlägg

Gå ut och fråga snällt och vänligt.
Inget mer konstigt med det.

Svarar dem att det har du inte med att göra så tar du och säger, "jo, det har jag faktiskt, det här är mitt hus, min tomt (om dem är på din tomt, så är det även din privategendom)
Och att du känner dig väldigt olustig med situationen!
Vägrar dem fortfarande svara på frågan, så ber du att få se deras legitimation (dem måste enligt lag uppvisa tjänstelegitimation om dem får förfrågan) notera deras namn och nummer på bricka.

Ring sedan polisen och uppge att dessa sitter utanför ditt hus och har suttit där en längre tid och att du känner dig olustig med situationen och vill veta vad som försigår.

Tack för mig

/Stoffro

Goli
22 mars 2007 · 793 Inlägg

ja vill ju oxo ha min egna polistomte smile

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
zortep
22 mars 2007 · 911 Inlägg

jag skulle iaf gå ut bakvägen ! knacka på deras ruta så dom blir lite " hur fan kom han dit " och frågat vad det är dom egentligen håller på med haha ! lite som på film ju big_smile

pic up the phone, wazzzaaa
KarlNilsson Örebroare i exil
22 mars 2007 · 970 Inlägg

Fick precis tag på en person nere på sambandscentralen efter några försök på telefonen. Han hade ingen koll på något, men gav mig istället ett namn och ett nummer att ringa imorgon för att förhoppningsvis kunna reda ut ett och annat frågetecken. Får hoppas det här löser sig.

Hej FRA!
Kettunen
22 mars 2007 ·

Det kanske gått rykten som polisen fått nys om

Jonni
22 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Det låter som span, beter sig alltid skumt.. och ger aldrig vettiga svar om man frågar..
Dom kommer till jobbet då och då o lånar bilar.

KarlNilsson Örebroare i exil
22 mars 2007 · 970 Inlägg

Får nästan lust att råka "glömma" fylla olja i motorn nästa gång jag servar någon av spanarnas bilar på jobbet... smile

Hej FRA!
Whiteangel
22 mars 2007 · 92 Inlägg

Skoja lite med dem när de ändå e där!
Be en kompis ta på sej en stor svart sopp säck, sen låter du personens ben sticka ut lite i botten. Släpa sedan kompisen längs med marken till en bil som står parkerad ett antal meter framför polisen. Låstas ett det är ett lik och släng in i bagageluckan , rivstarta!!
Skulle vara kul att se polisernas miner då . : rolleyes

och ja jag har nog sett för mycket på action filmer

Spelis
22 mars 2007 · 1 926 Inlägg

Whiteangel skrev:
Skoja lite med dem när de ändå e där!
Be en kompis ta på sej en stor svart sopp säck, sen låter du personens ben sticka ut lite i botten. Släpa sedan kompisen längs med marken till en bil som står parkerad ett antal meter framför polisen. Låstas ett det är ett lik och släng in i bagageluckan , rivstarta!!
Skulle vara kul att se polisernas miner då . : rolleyes

och ja jag har nog sett för mycket på action filmer

haha om man gjorde det big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang