Ja har nyss kopplat in baslåda + slutsteg i min saab. Trots ett Jensen JXP-720 steg så får jag ut väldigt lite bas ur min MDS 2x12". Dock blir det aningen bättre när man drar ut ena RCA-kontakten?? Men väldigt långt ifrån vad det borde vara när jag har vridit steget på max. Har kollat med annan likadan stereo Panasonic CQ-C1303NW och det var samma fel. Nån som har en aning?
haha hade precis samma fel här ja polvände ena basen å fan så mkt bättre de blev dv jag vände + och - på den ena basen så spelade det mkt bättre, kan ju vara värt att prova.
Som det sagts tidigare i tråden: Med största sannolikhet är en av basarna felkopplade, då får du det fenomenet.
Jajjamensan. Ingångarna var felmärkta på lådan. Nu spelar den mkt bättre.. Men vad är fördelen/nackdelen om jag skulle brygga basarna o driva med ena kanalen?
Fördelen med att bryggkoppla slutsteget med båda basarna parallellkopplade är att man får ut mer effekt ur steget förutsatt att det kan driva impedansen. Tex om basarna är på 4ohm och du parallellkopplar dem så blir de 2ohm tillsammans. Steget ska alltså i bryggkopplat läge kunna driva 2ohm, dvs kunna driva 1ohm stabilt normalt kopplat.
Såå, nu har ja paralellkopplat basarne o bryggat steget.. Mkt bättre ljud:) ett problem kvar dock.. När man går igenom riktigt tunga bas-gångar i techno-låtar "glappar" basen..
'För lite ström till steget eller för lite ström från steget? (för klena kablar)