Vad är en raggare för dig??

krilleekdahl
17 februari 2009 · 14 Inlägg

en raggare SKA åka jenkare inte nån jävla svettig äcklig gammal volvo dom gar ju inte ens nånting o göra på en crusing!!!!!!!! de e ju iaf vad jag tycker med många andra. smaken e som baken, delad

nitrox Defloratör.
17 februari 2009 · 641 Inlägg

krilleekdahl skrev:
en raggare SKA åka jenkare inte nån jävla svettig äcklig gammal volvo dom gar ju inte ens nånting o göra på en crusing!!!!!!!! de e ju iaf vad jag tycker med många andra. smaken e som baken, delad

värst vad alla hackar på volvo:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Holiace
17 februari 2009 · 1 754 Inlägg

En raggare lyssnar på 50/60-tals musik och kör jänkare (endast! OBS OBS!!!).

Det finns ju "Volvoraggare" men det är raggare alls.

Jag kan inget om allt.
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
17 februari 2009 · 1 342 Inlägg

Repson skrev:

NIKKELICIOUS skrev:
Tjockisar i skinnvästar hehe big_smile

Va menar du mä dä??? Så man måste va Tjock för att vara raggare??

Haha det var ett skämt smile

Audis in Scandinavia Crew
hedley Saaboholic
17 februari 2009 · 3 129 Inlägg

nitrox skrev:

krilleekdahl skrev:
en raggare SKA åka jenkare inte nån jävla svettig äcklig gammal volvo dom gar ju inte ens nånting o göra på en crusing!!!!!!!! de e ju iaf vad jag tycker med många andra. smaken e som baken, delad

värst vad alla hackar på volvo:P

För att riktiga raggare åker jänkare och inte sveriges mest vanliga familje bil.

Och om du tar en titt på "cruisingar" så ser du också vilka som svinar mest, "VOLVO RAGGARNA".

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
skyline_demon
17 februari 2009 · 205 Inlägg

en ricktig raggare skall ha en fin jänkare lite dunk inget överdrivet som är i fint skick.
alla "volvo raggare" blir jag bara så trött på bara för man har en 2/740 och en baslåda betyder inte att man är en raggare.

Ljutika Motorsports
Honda Accord Type-S "Ljutika Motorsports" (2006)
nitrox Defloratör.
17 februari 2009 · 641 Inlägg

hedley skrev:

nitrox skrev:

krilleekdahl skrev:
en raggare SKA åka jenkare inte nån jävla svettig äcklig gammal volvo dom gar ju inte ens nånting o göra på en crusing!!!!!!!! de e ju iaf vad jag tycker med många andra. smaken e som baken, delad

värst vad alla hackar på volvo:P

För att riktiga raggare åker jänkare och inte sveriges mest vanliga familje bil.

Och om du tar en titt på "cruisingar" så ser du också vilka som svinar mest, "VOLVO RAGGARNA".

men du menar alltså att alla som har en äldre volvo är raggar wannabees?

jag har varit på nån enstaka cruising med min 240 men åkt hem för att Mercedes grabbarna svinat som satan. juste du hörde rätt merca boysen:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Repson
17 februari 2009 · 126 Inlägg

hedley skrev:

nitrox skrev:

krilleekdahl skrev:
en raggare SKA åka jenkare inte nån jävla svettig äcklig gammal volvo dom gar ju inte ens nånting o göra på en crusing!!!!!!!! de e ju iaf vad jag tycker med många andra. smaken e som baken, delad

värst vad alla hackar på volvo:P

För att riktiga raggare åker jänkare och inte sveriges mest vanliga familje bil.

Och om du tar en titt på "cruisingar" så ser du också vilka som svinar mest, "VOLVO RAGGARNA".

Så jag är inte en raggare?? Bara för att jag äger 2 volvo 144:or. så då spelar dä inte någon roll om man har Jänkebil?

Holiace
17 februari 2009 · 1 754 Inlägg

Repson skrev:

hedley skrev:

nitrox skrev:

värst vad alla hackar på volvo:P

För att riktiga raggare åker jänkare och inte sveriges mest vanliga familje bil.

Och om du tar en titt på "cruisingar" så ser du också vilka som svinar mest, "VOLVO RAGGARNA".

Så jag är inte en raggare?? Bara för att jag äger 2 volvo 144:or. så då spelar dä inte någon roll om man har Jänkebil?

En raggare "raggar" inte i en Volvo. Det är det jag menade iaf tongue

Jag kan inget om allt.
Saab-Fredde
17 februari 2009 · 285 Inlägg

Kan bara säga att volvo är inte kommer aldrig bli och har aldrig vart en raggar bil..

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
Repson
17 februari 2009 · 126 Inlägg

Holiace skrev:

Repson skrev:

hedley skrev:

För att riktiga raggare åker jänkare och inte sveriges mest vanliga familje bil.

Och om du tar en titt på "cruisingar" så ser du också vilka som svinar mest, "VOLVO RAGGARNA".

Så jag är inte en raggare?? Bara för att jag äger 2 volvo 144:or. så då spelar dä inte någon roll om man har Jänkebil?

En raggare "raggar" inte i en Volvo. Det är det jag menade iaf tongue

Okey. jag åker ju barar med den till jobbet typ. vill inte att Jänken ska rosta så möe. Kunde ju ta den om inte dä va massa salt på vägarna.

nitrox Defloratör.
17 februari 2009 · 641 Inlägg

Saab-Fredde skrev:
Kan bara säga att volvo är inte kommer aldrig bli och har aldrig vart en raggar bil..

vem fan har påstått att volvo är en raggar bil ens?

som jag ser det ligger inte saab heller så bra till med att få raggar status. fniss

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Repson
17 februari 2009 · 126 Inlägg

nitrox skrev:

Saab-Fredde skrev:
Kan bara säga att volvo är inte kommer aldrig bli och har aldrig vart en raggar bil..

vem fan har påstått att volvo är en raggar bil ens?

som jag ser det ligger inte saab heller så bra till med att få raggar status. fniss

Kunde inte skriva dä bätre själv.

nitrox Defloratör.
17 februari 2009 · 641 Inlägg

Repson skrev:

nitrox skrev:

Saab-Fredde skrev:
Kan bara säga att volvo är inte kommer aldrig bli och har aldrig vart en raggar bil..

vem fan har påstått att volvo är en raggar bil ens?

som jag ser det ligger inte saab heller så bra till med att få raggar status. fniss

Kunde inte skriva dä bätre själv.

hehe men jag blir ju galen när folk fortsätter som att dom vore apatiska skriva "volvo ej raggarbil"

Har nån påstått nå annat!?!?!?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Repson
17 februari 2009 · 126 Inlägg

nitrox skrev:

Repson skrev:

nitrox skrev:

vem fan har påstått att volvo är en raggar bil ens?

som jag ser det ligger inte saab heller så bra till med att få raggar status. fniss

Kunde inte skriva dä bätre själv.

hehe men jag blir ju galen när folk fortsätter som att dom vore apatiska skriva "volvo ej raggarbil"

Har nån påstått nå annat!?!?!?

Nej jag har inte sett någon skriva att Volvo är en raggarbil. Hehe

nitrox Defloratör.
17 februari 2009 · 641 Inlägg

Repson skrev:

nitrox skrev:

Repson skrev:

Kunde inte skriva dä bätre själv.

hehe men jag blir ju galen när folk fortsätter som att dom vore apatiska skriva "volvo ej raggarbil"

Har nån påstått nå annat!?!?!?

Nej jag har inte sett någon skriva att Volvo är en raggarbil. Hehe

nä precis så jag förstår inte vad folk har så stora problem med volvo och måste klanka ner på volvo i tråd efter tråd hela forumet igenom.

Som volvo entusiast blir man ju lite lätt upprörd! ;P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Repson
17 februari 2009 · 126 Inlägg

nitrox skrev:

Repson skrev:

nitrox skrev:

hehe men jag blir ju galen när folk fortsätter som att dom vore apatiska skriva "volvo ej raggarbil"

Har nån påstått nå annat!?!?!?

Nej jag har inte sett någon skriva att Volvo är en raggarbil. Hehe

nä precis så jag förstår inte vad folk har så stora problem med volvo och måste klanka ner på volvo i tråd efter tråd hela forumet igenom.

Som volvo entusiast blir man ju lite lätt upprörd! ;P

Kan förstå att du blir sur. har inte något imot volvo. men tar ju hälre min Chrysler å ligger på raggen mä en lördagkväll iställe för min 140:i

nitrox Defloratör.
17 februari 2009 · 641 Inlägg

Repson skrev:

nitrox skrev:

Repson skrev:

Nej jag har inte sett någon skriva att Volvo är en raggarbil. Hehe

nä precis så jag förstår inte vad folk har så stora problem med volvo och måste klanka ner på volvo i tråd efter tråd hela forumet igenom.

Som volvo entusiast blir man ju lite lätt upprörd! ;P

Kan förstå att du blir sur. har inte något imot volvo. men tar ju hälre min Chrysler å ligger på raggen mä en lördagkväll iställe för min 140:i

jag skulle också åka jänk fredag kväll om jag hade råd. men det har jag inte:P som tur är har man lite kompisar med jänkare som man kan snål åka i på sommrarna:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Muttley
17 februari 2009 ·

_Wallis_ skrev:
Detta kan ju fortsätta i evigheter ser jag.
Du är välkommen att sova i min husvagn på Old Style Weekend i sommar
Så ska jag visa dig vad äkta raggare & Rockabillys är, så kommer du få en
helt ny syn på det hela för det är underbart där. Man kliver in i en annan värld.
Med musiken, Live band 24/7, Kläderna, prylarna, människorna, fordonen.
Det är värkligen back to the 50's. Med riktigt folk,inte dessa du beskriver, Och så
är den riktigta Rockabilly kulturen. Folk är glada, Tjejerna tackar inte nej om man
bjuder upp till dans, Allt är bara skoj som fan.

OSW:
I Backamo, Inga fordon nyare än 1956 eller med delar nyare än det får ställa ut.
Då menas te.x pc i bilen o sådant kraffs. m,m m,m m,m.
Det är HillClimb Race med fordon från utställningen:
8 HotRods
8 Kustoms
8 Motorcycles
8 Stock American cars 1956 or older

Får vara med och tävla, Upp för den slingriga grus backen, Och ner Jäkligt coolt.
Det finns "Barn Shops" affärer i regimentets gammla föråd/lador där du kan shoppa
loss eller tattuera dig, Live band från alla möjliga ställen Swe/Fin/Den/Ger/Uk/Usa m,m m,m.
Aktiviteter från 07:00 - 04:00 ca. Mat, Öl, Kläder, Delar, Prylar, Musik, Litteratur, Tattoo, Allt finns att köpa på platts. En stor sjö ligger brevid Campingen/Utställningen. 98% av alla fordon står kvar över natten.
Alltså tömms ej utställnings området utan allt finns där 24/7. Det är från Fre/Lör så åker man hem på söndag.

Det verkar ju klart bättre än en vanlig cruising. Dessa stadscruisingar slutar ju bara på ett sätt tyvärr.
Men de låter trevligt.

Var mer exakt ligger det stället?.

vIDx
17 februari 2009 · 24 Inlägg

Vad är så speciellt med Volvoraggare som jag har missat, sett minst lika mycket folk som kört BMW, SAAB, Merca mm som beter sig som svin. Enligt mig så är ingen av dom raggare! Sen att raggare måste åka Jänk vet jag inte om jag håller med om tex. Om jag älskar Rockabilly/Rock´n Roll har frisyren och kläderna men har inte råd att köpa min drömbil -57 Buick, så jag kör en "vanlig Svensson bil" kan inte jag vara Raggare då heller?

Senast redigerat av vIDx (17 februari 2009)

Chevrolet BelAir "Red Chevy" (1958)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang