2720
Sök

Fråga angående "gammla tusenlappar"

250 Inlägg
25 mars 2007
Snacka om att göra en höna av en fjäder...gå på banken och förklara läget, dom säger om dom är gilltiga och/eller förfalskade, sen skickar du in papperna på hojen om det stämde...

------------------------------------------------------

bojboj
25 mars 2007
vakna nu. kolla vattenstämpel och den lilla aluminium remsan så är det gröna lund sen!!! Om du vill kan jag köpa dom av dig för 4000:- hehe

Thorssa
25 mars 2007
Risken att de är förfalskade är knappast speciellt stor, isåfall bör du vara rätt klantig för att inte upptäcka det. Min erfarenhet är att de gamla 1000-kronorssedlarna är lika vanliga som de nya.

52 Inlägg
25 mars 2007
Det är bara 50, 100 och 500-lappar som är ogiltiga utan "remsan". Tusenlapparna är giltiga både med och utan.

33 Inlägg
26 mars 2007
slangily skrev:
Det är bara 50, 100 och 500-lappar som är ogiltiga utan "remsan". Tusenlapparna är giltiga både med och utan.

50 lappen är oxå giltig utan remsa... Så länge pengarna inte va falska så är det nog inga problem.... Satte in  1000lappar häromdagen...

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...

Bessewisser
556 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Ok jo jag har metallremsa i sedeln men det var den remsan som skiftar i färg som sitter på vänster sida av sedeln jag inte hade.. men nu vet jag att dom inte är ogiltiga så jag ska sätta in dom på kontot idag! big_smile

How low

607 Inlägg
26 mars 2007
FireTraXX

Varför skulle nån som förfalska sedlar köpa en mc, lär vara rätt stora pengar det handlar om ifall nån förfalskar så pass bra att dom kan lura någon.

Sen "gamla" tusen lappar finns fortfarande i omlopp fick ut 50/50 nya och gamla sedlar när jag tog ut lite pengar för nån vecka sedan på banken.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

2 652 Inlägg
26 mars 2007
är inga problem jag fick en sådan 1000lapp på onoff när jag löste in min mp3 .

Bessewisser
556 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Ok känns lite som om att det är dags att lägga ner tråden.. tydligen så finns det gammla tusenlappar i omlopp och det är väll inge mer med det!

tack för alla seriösa svar!
SkyNard

How low

DFFL
9 020 Inlägg
26 mars 2007
Ckosworth skrev:
FireTraXX

Varför skulle nån som förfalska sedlar köpa en mc, lär vara rätt stora pengar det handlar om ifall nån förfalskar så pass bra att dom kan lura någon.

Sen "gamla" tusen lappar finns fortfarande i omlopp fick ut 50/50 nya och gamla sedlar när jag tog ut lite pengar för nån vecka sedan på banken.

Jag har gjort mycket dumt, bland annat liknande saker.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bessewisser
556 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Så där ja nu har jag satt in pengarna på kontot big_smile
Inget fel alls på dom!

SkyNard

How low

DFFL
9 020 Inlägg
26 mars 2007
SkyNard skrev:
Så där ja nu har jag satt in pengarna på kontot big_smile
Inget fel alls på dom!

SkyNard

Slutet gott allting gott.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

volvoraggare
4 776 Inlägg
26 mars 2007
det var ju bra att allt gick bra men man blir ju lite fundersam när folk kommer med bara gamla tusenlappar ändå

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök