4088
Sök

Hur krämar man ut 400hk ur en Audi s4'a på billigast vis?

Gorgilus addictus
4 741 Inlägg
6 januari 2008
#21
TobLju skrev:
Saxat från Dahlbäck racing....

390 hk (287 kW)/ 500Nm
Byte av E-Prom, turbo, grenrör från Sport Quattro, kamaxlar, topplocksbearbetning, sportluftfilter, komplett rostfritt avgassystem.

Pris inkl. montering:
111854 :- exkl. moms [139818:- inkl. moms]


420 hk (309 kW)/ 540Nm
Byte av E-Prom, turbo, grenrör från Sport Quattro, kamaxlar, topplocksbearbetning, byte vevstakar, oljekylare, koppling, svänghjul, byte till racekattar, sportluftfilter, modifiering av insug och laddluftkylare, komplett rostfritt avgassystem.

Pris inkl. montering.
176200 :- exkl. moms [220250:- inkl. moms]




Med andra ord, köp en nyare S4 lr ngn RSx. tongue
220 000 kr! yikes Är inte det lite overkill?

Allt för den där jävla hatten!

17 Inlägg
15 februari 2008
#22
om du ska köpa ett färdigt kitt så gör det på www.arctictuning.se
430hk för 60k, de slår ingen annan trimfirma

Audi Für Alles

.......
2 655 Inlägg
15 februari 2008
#23
AudiSlobban skrev:
om du ska köpa ett färdigt kitt så gör det på www.arctictuning.se
430hk för 60k, de slår ingen annan trimfirma
eller skaffa dej kontakter och läs på lite så gör man de själv för 40k tongue...

111 Inlägg
4 maj 2008
#24
Shit vart får ni allt i från.
Det är en 2,2 liters turbo vi pratar om ingen 1.8 nissan motor.
Din motor står pall för 400hk utan problem.
Du behöver inga stakar för att plocka den effekten, och absolut inte några kolvar då dom står pall för cirka 600hk.

Du har begagnade färdiga kitt som säljes med det du behöver.
Brukar ligga runt 20.

Annars så kanske ett rs2 kittet.

Räcker dock till 360 hk.

Det jag kan rekomendera är.

k26/T04e   k26/27 turbo
Rs2 grenrör.
Rs2 dp.
Sport katt.
Volvos gröna spridare 465cc
Sport filter.
3 bars mappsensor.
Och sedan en en mappning på det/ chipp till k26/27an är lätt att hitta.

Där har du dina 430hk.

Ska du köra race så en värre koppling.
Bana/Mycket aktiv körning större Ic, olje kylare och byte av stora kylaren till metal.

Allt handlar ju om vad du vill ha bilen till och hur mycket du vill lägga.

Kika in på www.nordicaudi.com så hittar du mycket mera info.

Lycka till!!

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 maj 2008
#25
Sjodda skrev:
Lustgas smile är biligast
Må så vara, men gasen gör ju inte att stakar tål mer, att kolvar blir smidda automatiskt eller att väghållning och bromsar lirar bättre av sig själva.

Man måste ju likförbannat bygga en motor och chassi som håller för 400hk oavsett som det är gas eller turbo som knuffar på.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 maj 2008
#26
The_Juggo skrev:
Shit vart får ni allt i från.
Lite OT, men jag tror många läser på yatzy faktiskt...    en kompis köpte en "färdigbyggd" S2 från grudnaren av yatzy, Såg seriöst ut i första anblicken. Jag fick uppdraget att installera sprutet och där började det dyka upp saker.

I princip allt fick göras om vad gäller elen. När sprutet var kopplat gjorde jag en snabb grundmapp och motorn startade på första försöket. Dock kom inget oljetryck och motorn fick rivas i molekyler för att få nya lager och felsökning.  Då är motorn ihopsatt utan att montera snorkeln som suger upp olja från tråg till pumpen...  trött man blir eller...

(lite elsystem som fanns under ratten)
http://img2.putfile.com/main/5/12404445031.jpg

Lurigt att köpa färdigt mao, lätt att tro att han som byggt bil/motor kan något iom han gett sig in på att bygga ett monster på 650hk. Vågar man lita på resten av bygget efter att sett hur motor/el såg ut? Bränslesystem väghållning mm...  tror inte det va?
Senast redigerat av torpis (4 maj 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

111 Inlägg
12 maj 2008
#27
Fy va surt.
Men ganska lustig grej endå.
Lagt ner så mycket tid och pengar och sedan säker stressat på det sista och missat en liten grej.

Hoppas det löste sig för han

2 Inlägg
19 april 2009
#28
The_Juggo skrev:
Shit vart får ni allt i från.
Det är en 2,2 liters turbo vi pratar om ingen 1.8 nissan motor.
Din motor står pall för 400hk utan problem.
Du behöver inga stakar för att plocka den effekten, och absolut inte några kolvar då dom står pall för cirka 600hk.

Du har begagnade färdiga kitt som säljes med det du behöver.
Brukar ligga runt 20.

Annars så kanske ett rs2 kittet.

Räcker dock till 360 hk.

Det jag kan rekomendera är.

k26/T04e   k26/27 turbo
Rs2 grenrör.
Rs2 dp.
Sport katt.
Volvos gröna spridare 465cc
Sport filter.
3 bars mappsensor.
Och sedan en en mappning på det/ chipp till k26/27an är lätt att hitta.

Där har du dina 430hk.

Ska du köra race så en värre koppling.
Bana/Mycket aktiv körning större Ic, olje kylare och byte av stora kylaren till metal.

Allt handlar ju om vad du vill ha bilen till och hur mycket du vill lägga.

Kika in på www.nordicaudi.com så hittar du mycket mera info.

Lycka till!!
Håller med Juggo. Fattar inte vart folk får sin info ifrån, helt ute och cyklar. Äger själv både en S2:a 2.2TQ och en S6 2.2TQ, S2an är projektbilen och ska gå på stripp. Stakar behöver du inte byta förns du är uppe i 600 hk någonstans. Kolvarna sägs det att de håller för 1000 hk, om de är fräsha. Finns massor av folk som kör org. kolvar på 700 hk motorer. Det som vet med sig att det svarat rent ut sagt korkat tycker jag lika gärna kan hålla truten stängd när de uppenbarligen inte vet vad de snackar om.

Min bil (s2:an) byggs för 700 hk, finns massor av delar som är orginal i den motorn, och det håller, jag har provat förr. Så länge du inte ska över 550-600 hk behöver du knappt öppna toppen.

Finns tom. någon idiot från Norge som kör 730 hk utan att ha portat toppen. Det säger lite om vad dessa bilar är för slags maskiner!

Tack för ordet.


Sök