Billigast är det ju så klart om du kan bygga det mesta själv så som grenrör tryckrör avgassystem osv kan du inte det så blir det ju så klart dyrare. Men du kanske har någon hjälpsam vän som kan hjälpa dig med de bitarna då behöver det inte bli så hiskeligt dyrt. Då hade jag iaf kört med
VEMS eller annat vettig billig motorstyrning, såvida inte orginalsprut är lätt och billigt att mappa? runt 10k med installation för ett VEMS
msd 6al 1500
Holset HX35 turbo ny för runt 4k
50mm kina nyare WG kl-racing 1500kr
oringa blocket med orignal packning. runt 600kr
renovera hela motorn.
Stor alu ic kl-racing från 1200
2.5" tryckrör (simons avgasdelar ) några hundra
3" avgasstystem med racekat i ditt fall och enkel ljuddämpare
bosch 044 alt 984 med 0.8 invändig matarbränsleledning. 1500-1800kr
spridare runt 700cc ca 3000kr
eget grenrör 500-1000
Sinterlamell eller hårdare tryckplatta med organisk. 3000
Sen lämna in toppen för mirafräsning av sätena och sen porta lite lätt i i kanalerna själv och matchporta insuget. brukar kosta runt 1000kr för en 16v så drygt det kanske.
Sen nån duktig mappare som får tuna in den ordentligt. lägga laddet runt 1.5bar är allting bara schysst så lär det hålla alldeles utmärkt om du sen får dina 400hk det vet jag inte men bra med mos lär det ändå bli