Jag körde E20 tillbaks till stan, såg en Polisbil med blåljus i Gamlestan som stod stilla, såg dock ej om det var "dem" de hade stannat.. tyvärr, hade vart kul!
Helt rätt av dig att ringa polisen. Så gör man bara inte, säskilt inte när man själv vet att alla ser på bilen att den inte är äkta...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jonni, En fråga bara som inte har så mkt med händelsen och göra... Vad skulle hända om det var en civilpolis och han stoppat dig och du har plånboken hemma? (antar att du har körkortet i plånboken?) dvs. Vad hade hänt om du inte hade haft lappen med dig?
Jonni, En fråga bara som inte har så mkt med händelsen och göra... Vad skulle hända om det var en civilpolis och han stoppat dig och du har plånboken hemma? (antar att du har körkortet i plånboken?) dvs. Vad hade hänt om du inte hade haft lappen med dig?
Ni andra får oxå svara!
Vad som hade hänt?
400kr i böter, eller om han hade varit snäll mot mig och följt mig hem eftersom jag bara hade en halv km hem?
Fasiken vad imponerad jag är att du kunde det lilla extra om Vad INTE cevil poliser har på sina bilar. Kunskap är makt! Fan vad rätt av dig. Skön läsning med bra fakta som man ska tänka på när man ser cevilare Vågat vill jag bara säga.. Så rätt av dig. Hoppas de åkte fast! //jonas
Går en mörkblå SAAB 9-5 kombi här i Västerås. Den har tonade rutor, 3 antenner på taket, liten extraspegel på passagerarsidan m.m. Den skrämde mig rätt rejält när den dök upp i backspegeln första gången Nu sitter det visserligen reflextext med någon webbadress under list på sidorna så han luras inte lika mycket längre
Har för mig att du skrev en liknande historia för ett tag sedan Jonni? Alltså det där med date och åka och hämta plånboken eller något sådant? Måste vara ett fett raggningsknep att uppföra sig så "coolt" Kul läsning blir det också!
Ni andra får oxå svara!
Kan räcka att uppge namn, personnummer, adress, namn på föräldrar/syskon osv. Det fick jag göra när jag glömt mitt och blev stannad en gång.
Bra gjort för övrigt Jonni, helt jäkla rätt, dom verkar ju gått in rejält för det med reflexvästar och sånt, man kan ju undra vad dom hade i kikaren..