3140
Sök

En märklig händelse..

Stålmannen
465 Inlägg
9 april 2007
Ja, bra gjort Jonni. Undra hur dom kände när du räkna upp allt för dom? big_smile

1 256 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Har för mig att du skrev en liknande historia för ett tag sedan Jonni?
Alltså det där med date och åka och hämta plånboken eller något sådant?
Måste vara ett fett raggningsknep att uppföra sig så "coolt" tongue
Kul läsning blir det också!

Hahaha!

Det har bara råkat bli så här galet den senaste tiden, Jag kan säga så här.. Bägge damerna som jag dejtat/dejtar har sagt att dejten har varit oförglömlig..

Den senaste damen ja träffa när låtsaspoliserna var ute och lekte blev jättechockad men började skratta när jag plockade upp telefonen och ringde Polisen, hon trodde jag skojade först.. Jag tvekade inte EN sekund på att ringa..

Som jag sa till henne, Den som skrattar bäst skrattar sist! Mohaha! smile

1 256 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Master_J skrev:
Ja, bra gjort Jonni. Undra hur dom kände när du räkna upp allt för dom? big_smile

De hann nog inte känna efter så mkt smile Jag drog upp rutan och körde med en gång när det blev grönt vid stoppljusen smile

Stålmannen
465 Inlägg
9 april 2007
De hann nog inte känna efter så mkt smile Jag drog upp rutan och körde med en gång när det blev grönt vid stoppljusen smile

Haha iofs. Fast dom måste ha känt sig lite "ägda". Dom kan ju liksom inte haft mycket att säga emot smile

1 893 Inlägg
9 april 2007
Snygt jobbat. Med din bil har du ju anledning att oroa dig för bilkapare. Inte för att de skulle komma ikapp dig, men ifal de lyckas lura dig att de är poliser är det ju kört...
Jag skulle heller inte stannat, skulle ringt 112 och fått det konfirmerat först.
De kan inte sätta dit en för att man inte stannar, så länge man inte kör ifrån dem. Man har rätt att få det bekräftat att det verkligen är polisen man har att göra med.

DFFL
9 020 Inlägg
9 april 2007
Ibland kan det vara poliser, här kommer en historia om en av mina föräldrars kompisar.

Hon var på väg hem från jobb ganska sent på kvällen.
En helt vanlig V70 kör upp bakom henne och börjar blinka och lysa blått i rutan.
Hon blir rädd och tror inte att det är poliser. (Varför vet jag ej)
Så hon ringer sin man som ställer sig på uppfarten, medans V70:n är tvungna att följa henne hela vägen hem.
Det visar sig vara (vid detta laget) skitförbannade poliser som inte fattade varför hon stannade.
Tydligen så var det bara nån lampa bak som de skulle anmärka på, men de förstod ju sen varför och hon slapp böter tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 256 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Snygt jobbat. Med din bil har du ju anledning att oroa dig för bilkapare. Inte för att de skulle komma ikapp dig, men ifal de lyckas lura dig att de är poliser är det ju kört...
Jag skulle heller inte stannat, skulle ringt 112 och fått det konfirmerat först.
De kan inte sätta dit en för att man inte stannar, så länge man inte kör ifrån dem. Man har rätt att få det bekräftat att det verkligen är polisen man har att göra med.

Tack!

Jag är inte helt säker på om det var ett försök till en bilkapning..
Men mitt i stan för ett årsen ungefär, så körde jag i en Svart Hummer H2 från jobbet på Engelbrektsgatan, och när jag stannar till vid rödljusen i korsningen berzeliigatan/engelbrektsgatan så går det 3 st mörkhyade individer mot bilen, en kommer från vänstersidan och går mot förardörren, sen 2 till på högersidan och så hör jag när en av de från höger rycker i handtaget i höger bakdörr, jag stämplar fullt och fullständigt skiter i att det är rött! ser hur han som kom från vänster försöker hålla sig kvar i bilen.. Jag höll fullt och drog hem och ställde bilen för att jag blev så chockad, jag brydde mig inte ens om att ringa polisen då för jag hade en annan bil att åka i då.. Men endå skrämmade då man har fått höra att folk fått kniv/pistol mot ansiktet mitt i stan och bara vart tvungna och lämna ifrån sig bilen.. Nog kul när det är nyckelstöld..

Men jag är sjukt tacksam för att Amerikanska bilar har automatisk låsning när man lägger i driven, numera låser jag alltid bilen endå.. efter den lilla händelsen..

Det är ganska galet, När man åker i större ovanliga bilar så är det ungefär som att tiden stannar.. Folk stannar upp och tittar. När jag körde lillbrorsan på studenten i en Ferrari F430 F1 så sprang det ut 2 killar som satte sig på knä och kysste huven på bilen sen  skrek dem "vi älskar din bil mannen" då skrattade vi gott ja o brossan wink

Mvh Jonni
Senast redigerat av Jonni (9 april 2007)

:]
469 Inlägg
9 april 2007
Jonni skrev:
Kristian_V skrev:

Tack!

Jag är inte helt säker på om det var ett försök till en bilkapning..
Men mitt i stan för ett årsen ungefär, så körde jag i en Svart Hummer H2 från jobbet på Engelbrektsgatan, och när jag stannar till vid rödljusen i korsningen berzeliigatan/engelbrektsgatan så går det 3 st mörkhyade individer mot bilen, en kommer från vänstersidan och går mot förardörren, sen 2 till på högersidan och så hör jag när en av de från höger rycker i handtaget i höger bakdörr, jag stämplar fullt och fullständigt skiter i att det är rött! ser hur han som kom från vänster försöker hålla sig kvar i bilen.. Jag höll fullt och drog hem och ställde bilen för att jag blev så chockad, jag brydde mig inte ens om att ringa polisen då för jag hade en annan bil att åka i då.. Men endå skrämmade då man har fått höra att folk fått kniv/pistol mot ansiktet mitt i stan och bara vart tvungna och lämna ifrån sig bilen.. Nog kul när det är nyckelstöld..

Men jag är sjukt tacksam för att Amerikanska bilar har automatisk låsning när man lägger i driven, numera låser jag alltid bilen endå.. efter den lilla händelsen..

Det är ganska galet, När man åker i större ovanliga bilar så är det ungefär som att tiden stannar.. Folk stannar upp och tittar. När jag körde lillbrorsan på studenten i en Ferrari F430 F1 så sprang det ut 2 killar som satte sig på knä och kysste huven på bilen sen  skrek dem "vi älskar din bil mannen" då skrattade vi gott ja o brossan wink

Mvh Jonni

Det är ju helt jävla sjukt!! vad är det för värld vi lever i ?

1 893 Inlägg
9 april 2007
Tyvär blir det mera sånt, när alla nya bilar har imobilizers. Antalet stölder minskar med alla pundare som behöver sjuts, men den grova stölden blir bara grovare, ofta med personskador som följd.
Bätre lite skitzo än knivskuren. wink

1 256 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Jag har länge gått och funderat över att skaffa mig ett snyggt svart basebollträ i aluminium som jag kan ha nära till hands, hade varit ännu bättre med en sån där "tazer" 20000volt smile

Höll en sån i handen när jag var i Tjeckien för ett tagsen, man skulle köpt den.. dock så är dem grymt olagliga! e ju dumt att åka på olaga vapeninnehav om man bara ska ha det i syftet "Självförsvar" eller "Bilförsvar" big_smile

Dock så är basebollträt ett bra alternativ! lätt att hantera och "legalt" smile

DFFL
9 020 Inlägg
9 april 2007
Jonni skrev:

Pappas E60 523 har också automatiskt lås när man väl kommit över 20km/h.
Och i sådana här lägen så är ju det perfekt tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 893 Inlägg
9 april 2007
Köp en expander batong. Fullt laglig att ha i bilen, går under knivlagen. Blir ju givetvis olaglig i samma sekund du använder den, men det är ju olagligt att klippa till dem med nävarna också...
Expander batongen är dessutom liten och smidig, ryms i handsk facket, eller ännu bätre i ett fäste under stolen där man lätt kommer åt den. Köper du en sån med fjader som skjuter ut den, så kan man ju skjuta på kaparen, finns inte mycket plats att svinga en baton i bilen.

Stålmannen
465 Inlägg
9 april 2007
Jonni skrev:
Jag har länge gått och funderat över att skaffa mig ett snyggt svart basebollträ i aluminium som jag kan ha nära till hands, hade varit ännu bättre med en sån där "tazer" 20000volt smile

Höll en sån i handen när jag var i Tjeckien för ett tagsen, man skulle köpt den.. dock så är dem grymt olagliga! e ju dumt att åka på olaga vapeninnehav om man bara ska ha det i syftet "Självförsvar" eller "Bilförsvar" big_smile

Dock så är basebollträt ett bra alternativ! lätt att hantera och "legalt" smile

Min klasskamrat byggde typ en såndär "tazer". Small ju till som attan, den gjorde märken i en enkrona och lite svarta fula märken i bordet i skolan ^^

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2007
Kristian_V skrev:
Köp en expander batong. Fullt laglig att ha i bilen, går under knivlagen. Blir ju givetvis olaglig i samma sekund du använder den, men det är ju olagligt att klippa till dem med nävarna också...
Expander batongen är dessutom liten och smidig, ryms i handsk facket, eller ännu bätre i ett fäste under stolen där man lätt kommer åt den. Köper du en sån med fjader som skjuter ut den, så kan man ju skjuta på kaparen, finns inte mycket plats att svinga en baton i bilen.

Men se upp för billiga.
Min expanderbatong slog jag skev när det blev slagsmål på nyårsafton för två år sen.
En kompis fjäderbatong gick av när vi skulle döda en påkörd räv. (Inte av oss)

Russel Crowe, Gladiator.

1 256 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
vill inte åka dit på olagavapeninnehav, eller brott mot knivlagen etc..  Med ett baseballträ kan inte snuten göra nåt iaf! "vadå ja har vart o spelat brännboll" smile

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
10 april 2007
fan sen de att man har läst såna här historier så kollar man ju verkligen o granskar bilar som ligger efter en, o va de e för typer i bilen.
O jonni, du gjorde helt rätt i o ringa polisen, skulle ha gjort precis desamma

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

Biltokig
870 Inlägg
27 maj 2007
Jonni skrev:
vill inte åka dit på olagavapeninnehav, eller brott mot knivlagen etc..  Med ett baseballträ kan inte snuten göra nåt iaf! "vadå ja har vart o spelat brännboll" smile

Se till så du alltid har en boll i bilen bara så kan de ju säga 0 om de stannar dig... Har samma tanke jag, finns många idioter nu för tiden!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

265 Inlägg
27 maj 2007
Har ALLTID Baseboll trä & Boll liggande i bilen.. ifall ifall... säger konstapeln något så säger jag bara att jag har varit ute å tränat nårra slag på gröningen smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

435 Inlägg
28 maj 2007
men är det inte så att om polisen ligger bakom en med blåljus ska man väll bara släppa fram dom? å när dom kör med rött och blått ljus ska man stanna.. eller nått liknande tongue

No risk, No reward

2 911 Inlägg
28 maj 2007
När ni själva ska bryta mot lagen, ja då ska ni ha så mycket tips som möjligt för att undgå besiktning/böter/av med lappen, men om nån annan gör nåt, dåå jäklarns ska det ringas polisen...

Vad är farligast, åka runt o lattja med blå saftblandare eller åka med osthyvel på bagaget i 150 blås på E4;an ?

Patetiskt

Sök