HardcoreHunny skrev:
Har nu kollat besiktningsstatistiken, å ja tycker inte den verkar vara nämnvärt sämre än liknade bilar.
Sen att den e slö på 0-100km/h det e la knappast en nyhet!
Det e som sagt varken en rolig lr snygg bil, men väldigt praktisk, å det e ju det jag söker!
Men visst har ni några förslag på andra modeller som är markant bättre å okay i krockstatistiken så e det bara att tipsa!
Postbärare här, och kör bilen några gånger i veckan.
Min första fråga, innan jag går in på bilen, varför skulle du ha en kangoo privat?
Bilen jag kör är 1,6 liters, på 105 hk eller något liknade, automat. Det första jag måste säga är att bilen duger fint för stadskörning och liknade, men ska man börja köra på 90-110 vägar är den inte lika roligt, tack vare väldigt dåliga omkörningsegenskaper, den orkar helt enkelt väldigt dåligt, samt att det är lite "gocart" styrning över den. Dock är den väldigt rapp dom 50-60 första km/h.
Lådan funkar ganska fint, men växlar lite stötigt (kan dock vara hur vi kör på posten, sliter bra)
Chassit känns inte alltför stabilt, men kör man inom lagens gränser och tar det lugnt när man svänger etc duger det.
Interitör mässigt, så är den ju lite speciell i en postbil, men det finns färdddator, display för musik etc. ganska bra uppsatt förar miljö, framför allt renault ratten är en rikigt skön ratt, känns väldigt överkvalite jämfört med resten av bilen. Notera är att både tempmätare och bensin mätare är digitala.
Krockmässigt, vet jag inte ett smack, har inte krockat och inte kollat tester, däremot vet jag att bromsarna funkar väldigt fint på denna bil.
Bakvagnen är ganska lätt, vilket får den att ha nästan lite RWD betende, är man lite van ocb beredd på det är det rikgit roligt att köra.
Ett annant tilläg, är att man sitter ganska högt i bilen, vilket får känslan att man kör en rba mcyket större bil än vad det är, samt att man ahr väldigt god sikt
Bränslemässigt, så är den la rätt normal, kunde gärna va lite mindre.
Summering: Om det är stadskörning, mindre landsväg etc du krö mest, är det helt okay köp, bra bromsar, gokart sytnring etc, samt att motorn räcker till i dessa hastigheter gör det ganska bra. Ska du dock köra på 90-110 km/h vägar mest, så rekomenderar jag en mer vanlig bil, då man tröttnar på kangoons dåliga omkörningsegenskaper efter ett tag.
Har du några mer frågor är det bara att fråga