2398
Sök

Steg 2 Chip på LTT

13 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
#1
Tjenare. Jag hade tänkt sätta i ett Steg 2 Chip i min 940 Ltt -97, Men undrar fall man måste byta typ Kamaxel eller liknande efter som de ökar Hk & Nm så mycket med Steg 2 chipet.

Mvh:Freddan smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
1 april 2007
#2
står det inte att du behöver göra det så behövs det inte.. men tvivlar däremot att kopplingen håller.. för dom är inte bra på 940 ltt

13 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
#3
GurraG skrev:
står det inte att du behöver göra det så behövs det inte.. men tvivlar däremot att kopplingen håller.. för dom är inte bra på 940 ltt

Okej. Men då är det bara att köra tills kopplingen rasar och byta den sen. De e ju inga problem på 940.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
1 april 2007
#4
nej då.. det löser sej.. men se verkligen till att du får en starkare då

397 Inlägg
1 april 2007
#5
Det är samma koppling på LTT som FT.. SKillnaden är wastegaten som är klenare på en LTT.. dvs öppnar tidigare och ger lägre laddtryck. (En ltt är dessutom säkerligen snällare körd än en FT och därför säkrare köp)
(gurraG, vet du inte.. svara inte)

Ska du köpa en starkare köp 712 sachs tryckplatta, pallar 525Nm runt 2800:-

Vad gäller trimningen på LTT tycker jag du ska göra följande för max effekt..(för rimlig summa)

Chippa bränslechippet (finns 2 st, ett bränslechip och ett tändchip)
Byt wastegate, tex brsab.se säljer hårdare
Fixa ett avgassystem
Fixa ett insatsfilter eller öppet filter, dock med bra avskärming mot värmen
BYT kamaxel! Den kamaxeln som sitter i är aldeles för snäll och blir väldigt tam vid lite högre varvtal. Du hittar kammar för ca 1000kr.

Lycka till!

//Stoffe
Senast redigerat av WasteGate (1 april 2007)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
1 april 2007
#6
visst vet jag inte så kanske jag inte ska svara.. däremot så svarade jag efter mina egna erfarenheter eftersom jag tidigare har haft en 940 ltt

13 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
#7
WasteGate skrev:
Det är samma koppling på LTT som FT.. SKillnaden är wastegaten som är klenare på en LTT.. dvs öppnar tidigare och ger lägre laddtryck. (En ltt är dessutom säkerligen snällare körd än en FT och därför säkrare köp)
(gurraG, vet du inte.. svara inte)

Ska du köpa en starkare köp 712 sachs tryckplatta, pallar 525Nm runt 2800:-

Vad gäller trimningen på LTT tycker jag du ska göra följande för max effekt..(för rimlig summa)

Chippa bränslechippet (finns 2 st, ett bränslechip och ett tändchip)
Byt wastegate, tex brsab.se säljer hårdare
Fixa ett avgassystem
Fixa ett insatsfilter eller öppet filter, dock med bra avskärming mot värmen
BYT kamaxel! Den kamaxeln som sitter i är aldeles för snäll och blir väldigt tam vid lite högre varvtal. Du hittar kammar för ca 1000kr.

Lycka till!

//Stoffe

Okej. Men om jag skaffar ett Steg 2 chip och 3" avgas borde jag inte få ut rätt bra effekt på de? Och starkare koppling då. skulle väl ligga på ca: 210 hk och 335 Nm eller nått. Och de duger gott och väl för min del smile

397 Inlägg
1 april 2007
#8
GurraG skrev:
visst vet jag inte så kanske jag inte ska svara.. däremot så svarade jag efter mina egna erfarenheter eftersom jag tidigare har haft en 940 ltt

Okej, men generalisera inte då är du snäll, att LTT har dålig koppling.

"Min kompis pappa har en Ferrari Enzo, men ena bromsskivan sprack, dvs Ferrari Enzos bromsskivor är bara skit och säkerligen biltemaskivor"



Alla som svarar på sådant dem inte vet något om (riktat främst till andra)
Skapar massor med frågetecken för frågeställaren. (Onödigt!)

//Stoffe


Sök