3150
Sök

6:9" or eller Baslåda?

59 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Hade tänkt köpa ett slutsteg, men vet inte om jag ska använda det till 2 st 6:9 0r eller en baslåda, vad tycker ni? Det jag är uteefter är inte så jätte mycket bas utan lite mer bara, har redan 4 diskanter och 4 mellan i bilen.......

Sen har jag en fråga om, jag köpte 2 st aliminummattor med ljusslinga runt som man ska koppla till cigraettutaget men det blir ju inte snyggt med alla sladar åde, kan man koppla dom till remoten om man har en 12/24 omvandlare?

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 april 2007
varför inte skaffa en 4 kanlare så kan du koppla in både bas och och 6*9.or det är en seat du har om jag fattat rätt då skulle du ju kuna köra med en 8 tumsbas i skuffen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

59 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Visst kan jag köra med både 6:9 or och baslåda men tror jag bara ska satsa på något utav det vilket tro ni blir bäst? vill gärna ha svar på min andra fråga.....

21 761 Inlägg
1 april 2007
Det är nog inte bra att koppla aluminiummattornas belysning till remoteuttaget, det drar mest troligt för mycket ström för att remoten ska orka med. Remoteuttagen brukar bara tåla runt 0,5A.

Jag råder dig att inte koppla på stereons remoteutgång.

59 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Okej, få se om de blir cigarett iaf då, men tänkte på det om jag ska köpa ett 4 kanalsslutsteg, måste det vara 4 st Rca utgångar från bilstereon då? tips på bilstereo i rimlig prisklass (max 2500:-)

21 761 Inlägg
1 april 2007
Det måste inte vara 4 st RCA utgångar på stereon, men man kan justera balansen mellan de 4 kanalerna lite lättare om det är 4 st RCA.

59 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Okej, så det kan vara 2 rca från stereon och ändå köra 4 kanaler från slutsteget då?

Tips på bilstereo tack....

59 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Behöver snabbt svar tack, ska bestälal ikväll hade jag tänkt roll

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 april 2007
annars så är det baslåda och ett bra framsystem då som kan funka bra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Smålänning
7 883 Inlägg
1 april 2007
Kolla bland JVC, pioneer, panasonic m.fl. har nog nått i rätt prisklass.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

59 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
mmm ska kolla där, men vill veta lite mer om det kan vara 2 rca utgångar från bilstereon men ändå kunna använda slutstegets alla 4 kanaler, och hur det går till?

21 761 Inlägg
1 april 2007
En del steg har omkopplare så att RCA ingångarna kopplas ihop parvis i steget, då behövs bara två st RCA från stereon. Annars kan man helt enkelt använda en förgreningskontakt på vardera RCA så att den delas i två kablar, då blir ju två kablar förgrenade till fyra.

59 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Okej tack för hjälpen, sån förgreningskontakt finns på dom flesta ställerna eller?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
1 april 2007
En förgreningskontatkt är itne så svår att få tag på.. närmaste bilsterioaffär har skulle ja tro...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

plattsättare!
804 Inlägg
1 april 2007
du får en cd/mp3 med usb runt 2000:- den ligger på 4x50watt

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

306 Inlägg
1 april 2007
Annars har ju brl ett packet nu med sterio 6*9 pch 4",5.25" eller 6.5 som kosta 3500kr då är det rockforde högtalare

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

Sök