2862
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
ja du big_smile den är snart fär dig nu big_smile
kan kommen terat att det ser helt himelskt inuti bilen big_smile
mvh robin

Jajamensan smile
Tackar så mycket big_smile

Mvh Kim

Rallyhalle

Tackar, jo de börjar närma sig smile

Jo det är lite irriterande tongue
men nu är det problemet löst wink
Desamma!
Mvh Kim

BuuMi

Tackar Buumi big_smile

Nä de är ju inte det smile

Tackar återigen!
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Uppdate!

Lyckan är på topp big_smile

Fick lust att gå till skroten idag och ser direkt när jag kommer upp på "uppfarten" till skroten att det står en 190där, underbart tänkte jag smile

Men när jag frågade när man fick börja skruva i bilen så sa killen att de måste ju drinera bilen först.. så om  dagar kanske.. men då gick jag ut på skroten och kikade runt lite och hittade en anna mercedes där fat ingen 190.. gick in igen och prata lite me folket där och ordnade så en av killarna efter hans rast lyfte in 190in och skruvade bort oket till mig och han fick en 10oing för det, och så slapp man bli skitig oxå tongue hehe

Me  nu har jag oken smile ska göra så här att slipa och INTE dra av någon nippel nu..och sedan måla oket svart och sedan montera allt, sedan när jag besiktat mercanså blir oken trodligen röda efter jag fått proffs tips från mäki va han tycker wink hehe

Så nu jävlar big_smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
26 maj 2008
Fan va sjysst big_smile Äntligen de där jävla oket tongue Tycker de låter bra att skippa o ta bort nippeln wink

Men inte röda ok, dom ska ju va svarta sen också smile Kommer sticka ut för mycke me röda ok, men men du gör som du vill wink

//Jacob

PS. Kan du fortfarande tänka dig att lacka min huv roll

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
26 maj 2008
gött att du fick tag i oket till slut nu då smile blir gött att få klart det kan jag tänka mig ;D

lycka till med monteringen smile

keep it up big_smile

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

dARKiE
5 031 Inlägg
26 maj 2008
hehe jaså du märkte också att clipsen till sidolisterna kostade en del, big_smile
Ser jätte bra ut nu kiimpan!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Fan va sjysst big_smile Äntligen de där jävla oket tongue Tycker de låter bra att skippa o ta bort nippeln wink

Men inte röda ok, dom ska ju va svarta sen också smile Kommer sticka ut för mycke me röda ok, men men du gör som du vill wink

//Jacob

PS. Kan du fortfarande tänka dig att lacka min huv roll

Jajamensan big_smile
Jo de där jävlans oket, och idag togs nippeln bort.. utan missöden wink

Nä jag såg det nu och de förblir svarta big_smile

Mvh Kim

Darkie

Hehe, Jo de kostade ju en slant tongue
Tackar big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj!!

Idag fick man tummen ur och började fixa lite me bromsoken och monterade även lite big_smile

Men dagen började med att fick ett mejl från realcar och jag får en ny fungerande switch, så det va bra nice smile

Men till dagens meck..

Började me att göra en liten service bytte olja och filter, oljan i bilen va nog inte byttt på ett tag innan efterom bilen stått i prinsip i ett år så oljan i bilen såg inte så goo ut tongue men ny och fin nu smile

Sen vart de bromsar big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/358036_igzw3q.jpg
Arbets platsen..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/358037_dcex4r.jpg
Shysst det vart big_smile Nya och frächa grejer likaså med skruvar till oken osv smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/358041_oigqd1.jpg
Blir ju fan fint big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/358042_77ce89.jpg
Nya grejer är skönt, och mycket kopparpasta på skruvarna till oken så lossnar de lätt big_smile (Obs! Inge rost på oket. utan är koppar-pasta tongue )

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/358050_cdz5q2.jpg
Sådär blev det smile dax för nya fälgar.. tongue

Det nya bromsoket jag köpte på skroten skulle jag ta av nippeln på igen men gick inte me en vanlig nyckel efterom den suttigt där ett tag tongue men lämnade bort det till magnus så värmde han och tog loss dem åt mig big_smile så nu är jag nöjd och i morrn äre halkbana som gäller sedan hem och montera klar bromsarna ifrån och få hydraliken att fungera och lufta bromsarna! så uppdate i morrn wink big_smile
mvh Kim

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
27 maj 2008
blev riktigt bra med bromsarna smile ser riktigt fräscht ut bakom hjulen, jag måste fräscha till mina med big_smile

funkar bromsarna prima nu då?

keep it up

mvh stångberg

Automationstekniker

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
HPaddict skrev:
blev riktigt bra med bromsarna smile ser riktigt fräscht ut bakom hjulen, jag måste fräscha till mina med big_smile

funkar bromsarna prima nu då?

keep it up

mvh stångberg

Tackar, jo de ser bra ut nu tycker jag smile

Jo de är ju ett måste wink hehe tongue

Nja det vet jag inte än.. måste ju koppla in dem i fram innan jag kan fylla på med bromsvätska.. smile

Ska jag smile
Mvh Kim

1 892 Inlägg
27 maj 2008
Läckert!!!  Fy fan vad glad jag är för din skull att du äntligen fann ett ok!!!   skirsnyggt Kim, du är förjävla duktig!!
Mvh/Mats

4 299 Inlägg
27 maj 2008
Blev riktigt fräscht de där smile Kommer stoppa bra sen de där wink

Men nu behövs verkligen nya fälgar så du får vissa dina fina bromsskivor tongue

Lycka till me halkan imorrn, du kommer ha en rolig dag kan jag säga wink

Ha de fint smile
//Jacob

4 663 Inlägg
27 maj 2008
såg as bra ut
hoppas du får det kul på halkbanan imorn big_smile
mvh robin

1 997 Inlägg
27 maj 2008
Skönt att du får ordning på bromsarna kim! De oket var efterlängtat wink

Lycka till på halkan imorrn då, kul kommer du iaf ha! big_smile

// Fredrik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
Läckert!!!  Fy fan vad glad jag är för din skull att du äntligen fann ett ok!!!   skirsnyggt Kim, du är förjävla duktig!!
Mvh/Mats

Tackar, jo de där oket va jävligt skönt att få tag på nu big_smile

Tackar och bockar, Du är grymt duktig du med!

Mvh Kim

Rallyhalle

Tackar så mycket, och ja det bromsar på bra, testade hela fanskapet idag efter monteringen i fram och luftning av bromsarna.. smile

Jo jag vet tongue får se om jag får tag i ett set fälgar snart, de där jag kikade på förut visade sig vara riktade vid en bula på fälagarna och en riktning på alu är inte något att rekomendera för en privat person sa kaross läraren i skolan, eftersom killen me fälgarna hade riktat dem själv.. så letar vidare smile

Jo det gick jävigt bra big_smile roligt som fan med smile

Desamma!
Mvh Kim

Saab_Robin
Tackar och bockar smile
Japp hade bra roligt big_smile
Mvh Kim

isak90

Jo de var bra efterlängtat tongue smile

Tackar, jo jag hade skitkul, riktigt roligt big_smile

Mvh Kim

4 299 Inlägg
28 maj 2008
Hehe o fan, då e de ju verkligen bara o leta vidare tongue För man kan ju undra va han menar me riktade wink

Hehe, de e jävligt kul smile Va körde ni för bilar??

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj!

Idag så vart det att åka till v-ås och köra lite på halkbanan där, riktigt roligt må jag säga och en bra träning inför vintrarna här framöver wink hehe

Men det fixade jag smile (svårt att inte göra det) tongue

Meckade ju självklart mercan idag big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/359073_muqsu9.jpg
Bromsoken i fram monterade.. dax för luftning big_smile (skivorna rengörda innan körningen)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/359075_ym1fmu.jpg
Da Car smile Precis luftat alla oken och nu funkar bromsarna prima big_smile får dock ta bilen till en liten bromstest bänk så jag får se hur de bromsar innan besiktningen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/359076_9145qd.jpg
Sådär, Var ute och körde lite på grusvägen och testade bromsarna och funka ju prima.. dock låter mercan som en traktor då jag inte har något efter katten.. så folk i eljus spåret kollade lite när man drog förbi.. (tejpen eller "dekoren" är ditsatt så inge vatten eller skit ska komma in i dörrarna osv.. vil inte ha en flod me vatten i dörrarna.. ska självklart på me listerna sen, så gör inge att tejpen sitter direkt på lacken.. annars har jag ändå en speciell lackrengöring för klister..)

Så nu är bilen körd och provbromsad! smile

Är bra nöjd nu när oket funkade prima och även det målades innan monteringen! smile
Bara avgassystemet kvar nu och nå litet mer pill.. bara att sätta igång smile
Så nu vill jag ha kommentarer!
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (28 maj 2008)

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
28 maj 2008
visst fan är halkan as rolig big_smile
ser grymt bra ut smile gött att bromsarna tar bra smile brukar ju vara svårt ibland att få ur all luft ur systemet har jag hört wink

va blire för avgassystem blir det 2½" eller orginal eller nått?

mvh stångberg
Senast redigerat av HPaddict (29 maj 2008)

Automationstekniker

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 maj 2008
härligt att det funkar då? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Hehe o fan, då e de ju verkligen bara o leta vidare tongue För man kan ju undra va han menar me riktade wink

Hehe, de e jävligt kul smile Va körde ni för bilar??

//Jacob

Hehe tongue jajamensan..

Hehe tongue precis, Vi fick köra en 850i smile

Mvh Kim

HPaddict
Jajamensan big_smile

Tackar och bockar smile
Japp, Jo det har jag oxå läst, farsan stod och bromsade och kollade och fyllde på bromsvätska medans jag fixade me luftningsnipplarna, de som är knepet är att  du alltid måste ha fullt i behållaren när man luftar.. dock vet jag inte vrf tongue

Nja det vet jag inte, kommer fortsätta efter katt sedan dämpare mitt undeer bilen och sen blire dubbla utblås ett på varsin sida smile

Mvh Kim

_Glenne_
Grymt skönt big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Ulew skrev:
Någon kanske har skrivit det tidigare, men angående fälgarna; fixa upp dom och behåll dom! De ser inte ut att vara orginal-pentas eller Ronal, men ändå, ska du ha en annorlunda 190 ska du behålla dom (tycker jag)!

Jo det är sett att göra allt på smile

Men dock så äre inpressning 21 på fälgarna så de sticker ut lite för mycket för att jag ska vilja åka med dem i sommar hmm
De kommer trodligen "böja" hjulhuskanten på framskärmarna om man åker på ett fartgupp.. var så på de gamla skärmarna innan jag köpte den..

Så letar vidare nu kanske blir att frächa till plåtisarna om det blir ett måste, men inget jag vill göra så tipsa gärna på fälgar som ni tycker skulle passa smile

Tackar för din åsikt smile
Mvh Kim

Sök