2842
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj alla! smile

Som ni säkert märkt av så har det regnat ett bra tag nu, och jag vill mecka sad
Men men, Pengarna från sommarens sommarjobb ska så klart inte bara gå till bilen, bestämde mig för att köpa en Ny dataskärm eftersom min hålle rpå att ge upp.. kommer hem med den, jo då har datans nätagg sagt ifrån.. jippe, blir att uppdatera datan lite, det kommer flyga iväg imot 2500-3500kr.. precis när man fått pengar så ska de ju behövas användas oxå roll

Men hade tänkt att åka till banken i morrn, har ju fått lite fler "Möjligheter" att förflytta pengar osv nu när man blivit 18 cool hehe big_smile

Men tänkte på samma gång bege mig till skroten och köpa en "El fläkt" istället för min stora snygging jag har där nu.. så man blir av med surrandet och det blir mer "Meckplats" framför motorn smile

Beror helt på om jag hittar någon som passar smile
Men håller tummarna för mig!

Skyddsfilmen ska väl oxå anläna i veckan tycker jag smile
Mvh Kim

1 237 Inlägg
6 augusti 2008
hur tänkte du göra med toningen i lysena vid besiktning? är det inte så att toningen "bränns" in i glaset?

funderar själv på att skaffa smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
liquisole skrev:
hur tänkte du göra med toningen i lysena vid besiktning? är det inte så att toningen "bränns" in i glaset?

funderar själv på att skaffa smile

Halloj smile

Den här filmen sätts utanpå glaset, skyddsfilm så den ska inte brännas fast, bara att dra bort om de inte skulle gilla den, företaget som säljer denna film har inte fått in några klagomål om att polisen eller sbp stoppat dem vid vägen eller vid bilprovningen så det verkar lovande smile

Jasså, ett bra köp enligt mig, och snyggt äre, skyddar glasen jävligt bra smile
Mvh Kim

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
6 augusti 2008
Ska nog fan i mig också ha de! tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Ska nog fan i mig också ha de! tongue

Bara att bajja det wink hehe
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Uppdate!

Lessnat på de där jävla surrandet från org fläkten så tänkte byta ut till en betydligt tystare fläkt och montera en "Temp givare" alltså bygga ett eget system från olika bilar smile

Men va och köpte en elfläkt idag och den snurrar på riktigt fint, dock så är motorn för Stor, så den sticker in i remskivan hmm så blir att åka tillbaka till skroten i morrn och försöka övertala dem att byta jämt mellan en ac fläkt (Brukar oftast ha mindre utstickande motor) Hoppas bara de går med på det smile

Men annars så har jag funderat lite och räknat ut hur jag ska montera en termometer till fläkten osv. så de kommer bli ett betydligt "Dovare" ljud smile

Va tror ni? Har dock inte råd att köpa en ny fläkt då priset var för dyrt för min plonka tongue
Mvh Kim

4 299 Inlägg
6 augusti 2008
Vilket projekt du har hittat på då tongue Men de kommer nog bli bra wink

Har sett nått program där dom gjorde så på en Corvette, monterade ny givare o kopplade om o hade sig. Tror de va Wheeler dealers på Discovery.

Hoppas du kan byta fläkten, lite kinkigt de där me eldelar ju...

Ha de fint!
//Jacob

2 655 Inlägg
6 augusti 2008
Synd med oflytet med elfläkten, håller tummarna att du hittar en fläkt som passar till slut.
När det gäller styrningen till fläktarna så kan jag defenitivt hjälpa till med en variant som passar plånboken.. smile

The Gunner
182 Inlägg
6 augusti 2008
Rallyhalle skrev:

Har sett nått program där dom gjorde så på en Corvette, monterade ny givare o kopplade om o hade sig. Tror de va Wheeler dealers på Discovery.

Ha de fint!
//Jacob

Japp alldels riktigt .. Det såg jag oxå. han monterade en tempgivare så den startade vid rätt temp tongue Så de kan nog funka bra Kimpa !!

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:

Ha de fint!
//Jacob

Hehe, Jo men lessande som sagt "Surrandet" när man varvar.. så nu ska det bli en ändring på det så den slås å när den behövs annars så står den stilla smile

Jasså, de har jag inte sett hmm men men, Killen som jag kommer pilla detta med har gjort det på hans cheva van och impala så han vet hur de funkar och om de funkar tongue

Jarrå det blev ordnat idag smile

Desamma!
Mvh Kim

Streckkoden

Jo men ordnat nu, trode det skulle vara rätt mått bakåt men ögonmåttet svek mig tongue
Tackar så mycket för tipset! ska föra detta vidare till min "Mekaniker" så får vi se hur vi löser det smile
Mvh Kim

Cheva_power

Får leta efter detta avsnitett ni pratar om, skulle vara intressant att kika på smile
Jo de hoppas jag på big_smile
Mvh Kim

735 Inlägg
7 augusti 2008
Är bussigt avis på din merca smile så jäkla snygg ujuj

Born With Nothing..Die With Everything

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj! va in till skroten idag igen och böt min fläkt mot en annan jag tror passar perfekt smile

Så får bli att testa montera den när jag kommer hem då jag är hos flickvännen idag och ska hem och fira farsan i morrn på hans födelsedag smile
Men själva fläkten ser ju absolut inte ny ut vilket ni kommer se på bilen i morrn, men ska blästras och målas (Ramen) Själva "Propellen" kommer oxå att målas i någon passade förg då den varit vit än gång i tiden och nu är den lite besch brun tongue

Men men, det är ett projekt som kommer fixas när jag fått tag i allt jag behöver smile

En beställning på en Avantarge grill är även beställd nu så får se när den landar hos mig nästa vecka smile
Men annars så väntar jag fortfarande på skyddsfilmen till lyserna smile

Hoppas det inte blir för tråkigt utan bilder men har ändå inget att fotta hmm men bilder kommer smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
Är bussigt avis på din merca smile så jäkla snygg ujuj

Tackar tackar big_smile
Mvh Kim

205 Inlägg
7 augusti 2008
Vilket jobb smile

4 299 Inlägg
7 augusti 2008
Skönt att du kunde byta fläkten smile

Kul att grillen äntligen e på väg, du har ju snackat ett tag om den wink Dessutom får jag nu veta skillnaden på original o Avantarge-grillen tongue wink

Ha de bra!
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
robstar skrev:
Vilket jobb smile

Tackar smile
Mvh Kim

Rallyhalle

Japp smile

Jo de är lite roligt smile Ja precis! ska förklara för dig, eller du kommer märka skillnad tror jag wink

Desamma!
Mvh Kim

Big_JN

Tackar tackar smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj alla smile

Idag så blir det en Elfläkt special, Har tänkt byta ut org fläkten då den snor lite hästar ju tongue och surrar väldigt mycket.. så ska bli lite tystare nu smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/426159_virtc0.jpg
Ac Fläkt.. kommer bli min El-fläkt smile Före..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/426166_kat3aa.jpg
Altid något som ska krångla.. Fläkten sitter på en "Glidstång" och nu sitter fläkten jävligt hårt på den där glidstången hmm blir att använda våld tror jag..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/426168_ydc5xv.jpg
Kylaren plockades bort för att komma åt den tröga fläkt j-veln..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/426169_b0l5cw.jpg
Äntligen Lossnade den big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/426170_ngv7m9.jpg
Ramen ditsatt mot kylaren, gjorde lite egna fästen osv, sitter jäkligt bra nu smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/426171_zr5djx.jpg
Sådär vart fläkten tillslut smile "Röd färg igentligen, men ser orange ut på bilden"

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/426172_vdtdtn.jpg
Nya "El-fläkten" In action!

Det va allt som gjordes idag.. smile
Tycker fläkten vart bra och kommer monteras nu, väntar på att en adapter görs i veckan, sedan ska bilen trodligen på utställning i uppsala på fredag smile

Men dock fortfarande lite trångt mellan remskivan och elfläkten, men det kommer ordnas nu i morgon! smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
9 augusti 2008
Fläkten blev ju skitsnygg smile
Men vilket jobb, kommer nog iof löna sig i slutändan wink

Hoppas allt går som de ska i veckan så du kan ställa ut på fredag. Hade varit kul om jag hade hunnit ut hmm

Men men, du kommer säkert fixa de galant som vanligt wink

Kämpa vidare!
//Jacob

Avstängd
1 031 Inlägg

Sök