2647
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
28 september 2008
Snyggt jobb du gör med mercan:)
Skönt o åka riktig bil (volvo) ? smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
29 september 2008
Den såg fin ut vinterbilen, byta lite dörrar och skärmar? wink
Haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
liquisole skrev:
haha fan vad ful volvo ^^ tacka vetjag sommarbilar wink

Haha.. du jagkan inte annat än att hålla med.. de är inte snygga men den tar mig från a till b wink

Saab_Robin

Tackar smile

Jo dock så har det inte blivit ett lika intensivft projekttråds fottande som hos mercan..
Men bilder kommer.. smile

Mvh Kim

_Fredrik

Jarrå den rullar på smile
Hehe tongue tackar!

Rallyhalle

Tackar!
Nja lite ytrost på skärmkanter, dock så står bilen i skolan nu och plockats ner lite..
Desamma!
Mvh Kim

Adde666

Tackar smile

Hehe, Nja det rullar wink tongue

Robban_89
Tackar! Nepp.. ena skärmen byttes idag annars så är det nymålade skärmkanter nu som hade ytrost och drog på me en massa rostskydd nu med wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Uppdate 06/10-2008

Halloj!

Nu så kommer mercan vila ut resten av året, det enda som kommer hända är att tanken ska fyllas så inte det bildas kondens sedan ska skinnet i bilen smörjas in och sedan rullar Mercan in in mörkret..

Så ni kommer trodligen få se några sista bilder på en nytvättat merca snart sedan så kommer det vara mycket dött här.. om jag förstås inte går ut och pillar lite.. (Händer ofta tongue )

Så kommer slita bort framlyserna och lägga boddy och rostskydda osch dona i vinter så när mercan rullar ut i sommar så ska den vara mycket fin och redo för att köras på vägarna! smile

Men jag får säga tack så länge och vill tacka alla för deras stöd under denna resa med mercan.

Men jag kan lova..
Resan tar nog aldrig slut

Mvh Kim

735 Inlägg
6 oktober 2008
kimpan_90 skrev:
Uppdate 06/10-2008

Halloj!

Nu så kommer mercan vila ut resten av året, det enda som kommer hända är att tanken ska fyllas så inte det bildas kondens sedan ska skinnet i bilen smörjas in och sedan rullar Mercan in in mörkret..

Så ni kommer trodligen få se några sista bilder på en nytvättat merca snart sedan så kommer det vara mycket dött här.. om jag förstås inte går ut och pillar lite.. (Händer ofta tongue )

Så kommer slita bort framlyserna och lägga boddy och rostskydda osch dona i vinter så när mercan rullar ut i sommar så ska den vara mycket fin och redo för att köras på vägarna! smile

Men jag får säga tack så länge och vill tacka alla för deras stöd under denna resa med mercan.

Men jag kan lova..

Mvh Kim

Ja du har varit jäkligt duktig och jobbat på som tusan och resultatet blev ju toppen smile ska bli spännande att se när du någon gång startar igång ett nytt projekt,men annars får man väl säga som man brukar nästa år då jäv-ar tongue för det finns alltid att göra på bilar

Born With Nothing..Die With Everything

4 299 Inlägg
6 oktober 2008
Känns som att de e dags för o börja kränga på vinterdäcken på bilarna när folk börjar ställa av bilarna tongue
Tror nog de kommer poppa upp en update lite då o då trots vintern wink

Btw, har du tips på nån bra boddy?? Snart dags för Corollan wink
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
kimpan_90 skrev:
Uppdate 06/10-2008

Halloj!

Men jag kan lova..

Mvh Kim

Ja du har varit jäkligt duktig och jobbat på som tusan och resultatet blev ju toppen smile ska bli spännande att se när du någon gång startar igång ett nytt projekt,men annars får man väl säga som man brukar nästa år då jäv-ar tongue för det finns alltid att göra på bilar

Tackar så mycket smile
Jarrå nya projekt kommer alltid upp i huvudet tongue
Precis! smile
Mvh Kim

Rallyhalle
Hehe tongue
Jarrå och nu startar inte bilen så va berädd på en uppdate wink

Jadu ska kika va vi har i skolan..
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Uppdate!
Jahaja, skulle starta upp mercan så visade det sig att den inte ville det hmm

http://www.garaget.org/video/lf7qdpie6ocr

Kika in filmen, bilen har soppa och allt men vill ändå inte hmm

Får luska på detta..
Mvh Kim

4 506 Inlägg
7 oktober 2008
Tack själv för ett roligt projekt att läsa om!
Du har vart otroligt duktig och du har en bil att vara riktigt stolt över!

Kan du andas kan du dö.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 oktober 2008
kimpan_90 skrev:
Uppdate!
Jahaja, skulle starta upp mercan så visade det sig att den inte ville det hmm

http://www.garaget.org/video/lf7qdpie6ocr

Kika in filmen, bilen har soppa och allt men vill ändå inte hmm

Får luska på detta..
Mvh Kim

Kolla rotorn, min hade brunnit och kunde tända till ibland precis som din gör smile

Har du någon erfarenhet av biltemas tändkablar?

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 oktober 2008
sir_daniel skrev:
min erfarenhet av temas tändkablar är att de fungerar utmärkt.

härligt, måste nämligen köpa nya då det är överslag i en av dem, och 1000kr (979:-) för 4st på mekonomen är sinnes! smile  319:- är mer humant för en studerande smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Tack själv för ett roligt projekt att läsa om!
Du har vart otroligt duktig och du har en bil att vara riktigt stolt över!

Varse god smile hehe

Tackar så mycket! smile

Mvh Kim

sir_daniel

Precis va jag tycker med, dock sitter det ett set dyrare på nu från förra ägaren i fint skick..
Mvh Kim

-Mackan-

Bytte rotorn och fördelarlocket idag och vart ingen skillnad, är nog pumpen under bilen som gett upp verkar det som hmm ska försöka mäta i veckan och kika så den får ström som den ska..
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj alla! som sagt så startade inte bilen nu och böt då rotor och fördelarlock för såg att de inte mådde bra.. men vill ändå inte starta, misstänkte idag efter lite kik att soppa pumpen under bilen ka ha gjort sitt hmm bara att få tag på en ny verkar det som, men ska mäta lite och kika så den får all ström den behöver osv innan jag drar en slutsats att en ny behövs..

Så bara att börja mecka igen smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
8 oktober 2008
Då har du nått o göra iaf wink
Men de e ju lite trist att de ska hålla på så. Men de låter på filmen som att den tänder ibland, så då skulle jag gissa på att de e bränslepumpen som pumpar men att den inte har tillräckligt me tryck. Samma spår som du redan e inne på wink

Men mät du, kan ju va nått latjo me reläet också roll Man vet aldrig...
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Då har du nått o göra iaf wink
Men de e ju lite trist att de ska hålla på så. Men de låter på filmen som att den tänder ibland, så då skulle jag gissa på att de e bränslepumpen som pumpar men att den inte har tillräckligt me tryck. Samma spår som du redan e inne på wink

Men mät du, kan ju va nått latjo me reläet också roll Man vet aldrig...
//Jacob

Japp hmm

Jo och det verkar vara så eftersom pumpen bara får 6volt ström så orkar den inte pumpa fullt tryck..

Jo.. har fixat det idag smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Uppdate!

Halloj alla!

Idag så löste sig problemet hittils med bilen då pumpen fick 6 volt och helt plötsligt började baklyserna lysa (Glöda).. alla lampor alltså och de hade bara 5 volt.. skummt tänkte vi..

Fortsatte felsöka och inge fel på jord.. men jordfel måste det vara tänkte vi sad

Men efter ett tag så bestämmde vi för oss att bilen ska ställas i vinter förvaring nu i helgen så blir att få igång den, vi kopplade en kabel till tänndnings ström och en kabel till jorden på batteriet och drog kabeln inne i bilen till pumpen "Genom" golvet  (Hål för orginal kablarna) och kopplade på ett relä vid kabeln med ström och vips så funkar bilen.. men som sagt är detta bara gjort för att kunna förflytta bilen.

Så i sommar kommer lite el-felsökning göras.. usch va roligt big_smile tongue

Men detta är nog det sista farvälet från mercan iår.. ska slänga in nån sista bild med till helgen smile
Mvh Kim

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
15 oktober 2008
tackar fär en underhållande tråd smile

bra resultat på bilen, vacker;)

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 oktober 2008