ja jo men ja vet faktiskt inte om ja tycker de är så rätt. Isf om det inte finns några tvivel alls på att personen är skyldig. Kul att åka med gröna skyltar om man är oskyldig och få ett skott mellan ögonen av ngn påtänd idiot. hmm
sen kan man ju tänka på konsekvenserna också om det nu skulle vara så att någon pedofil vart i farten och en som är dömd för det och råkar åka förbi med sina gröna skyltar...
- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
sen kan man ju tänka på konsekvenserna också om det nu skulle vara så att någon pedofil vart i farten och en som är dömd för det och råkar åka förbi med sina gröna skyltar...
då får den fan skylla sig själv om han blir misshandlad i usa slår man först och frågar sen
lite extremt kanske, men rätt endå. dock tycker jag att man skanske ska bli av med dessa grejor efter några år. man kan ju inte dras med det resten av livet!
lite extremt kanske, men rätt endå. dock tycker jag att man skanske ska bli av med dessa grejor efter några år. man kan ju inte dras med det resten av livet!
Jag tycker det där är alldeles för extremt i ett civiliserat demokratiskt samhälle. Man fråntar människans rättigheter på det viset, och man utsätter personen för väldigt stor risk att råka ut för våld etc. Visst de jävlarna kanske behöver stryk, men staten ska ju inte medverka till det.
Först så ska du nog ändra topicen lite Det som artikeln handlar är om sexförbrytare och pedofiler.
Det är både rätt och fel att hänga ut en sexförbrytare på detta sättet..
Mitt tyckte till att det är fel är att personen i fråga aldrig får en chans och rätta till det han har gjort fel, det finns faktiskt brottslingar som blir "återställda" och inte begår brott.. Procentantalet är inte stort, dock så finns dem iaf.. Hans/Hennes chans att få jobb igen är i princip noll.. Ingen arbetsgivare vill ha en kriminell/brottsling i sitt företag..
Jag skulle själv aldrig vilja bo i närheten av en sexförbrytare som har förgripit sig på barn, det som är positivt för oss i det hela med att hänga ut dem på det sättet är att dom ALDRIG mer kan göra ett misstag utan att väcka misstanke..
Det är va jag tycker..
Mvh Jonni
P.S
kan tillägga.. Om jag skulle komma på någon som förgriper sig på mina (framtida) barn så skulle jag döda honom/henne med mina egna händer.. UTAN TVEKAN
Tycker att dom ska få hårdare straff om man verkligen kan bevisa deras skyldighet. Men att dom ska få gröna skyltar på bilen verkar ju lite överdrivet... Men USA är alltid USA... Ska vara störst och värst!
Först så ska du nog ändra topicen lite Det som artikeln handlar är om sexförbrytare och pedofiler.
Det är både rätt och fel att hänga ut en sexförbrytare på detta sättet..
Mitt tyckte till att det är fel är att personen i fråga aldrig får en chans och rätta till det han har gjort fel, det finns faktiskt brottslingar som blir "återställda" och inte begår brott.. Procentantalet är inte stort, dock så finns dem iaf.. Hans/Hennes chans att få jobb igen är i princip noll.. Ingen arbetsgivare vill ha en kriminell/brottsling i sitt företag..
Jag skulle själv aldrig vilja bo i närheten av en sexförbrytare som har förgripit sig på barn, det som är positivt för oss i det hela med att hänga ut dem på det sättet är att dom ALDRIG mer kan göra ett misstag utan att väcka misstanke..
Det är va jag tycker..
Mvh Jonni
P.S
kan tillägga.. Om jag skulle komma på någon som förgriper sig på mina (framtida) barn så skulle jag döda honom/henne med mina egna händer.. UTAN TVEKAN
D.S
Vad tycker du jag ska ändra topicen till?
www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.