3472
Sök

Rätt eller Fel? (hänga ut "folk")

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 april 2007
Waltazhaar skrev:
Volvo och MB RULES skrev:
Eliza skrev:
ja jo men ja vet faktiskt inte om ja tycker de är så rätt. Isf om det inte finns några tvivel alls på att personen är skyldig.
Kul att åka med gröna skyltar om man är oskyldig och få ett skott mellan ögonen av ngn påtänd idiot. hmm

håller med....

Håller med ovanstående. roll

En till här!
Kan ju diskutera om usa är ett bra exempel på ett "lyckat" civiliserat samhälle.. tveksamt ibland. Som sagt, om man skulle vara oskyldigt dömd går det aldrig att försvara denna handling.. räcker med ett enda fall och staten begår "övergrepp" på människovärdet.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 297 Inlägg
4 april 2007
Inlägg raderat av administratör

Det är absolut inte tillåtet att uttrycka hot eller uppmana till brott på Garaget!
Senast redigerat av chrizz (4 april 2007)

1 059 Inlägg
4 april 2007
lite väl kanske men man måste skilja på kriminell o en som utnyttjar barn.
Ett barn förstår inte vad som e rätt o fel men blir förstörd för livet när den blir äldre o förstår allt som hänt.
Jag har tyvärr inget medlidande för dessa människor som förgriper sig sexuellt på barn o tycker nog det e rätt om det visar sig  va återfallspedofiler.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Fukttekniker
100 Inlägg
4 april 2007
racefan skrev:
lite väl kanske men man måste skilja på kriminell o en som utnyttjar barn.
Ett barn förstår inte vad som e rätt o fel men blir förstörd för livet när den blir äldre o förstår allt som hänt.
Jag har tyvärr inget medlidande för dessa människor som förgriper sig sexuellt på barn o tycker nog det e rätt om det visar sig  va återfallspedofiler.

Helt rätt och riktigt!

fotointresserad
2 307 Inlägg
4 april 2007
Självklart är det bra att dom får ta konsekvenserna för sitt agerande och blir dömd för detta men samtidigt ger detta, som tidigare sagts, möjligheterna för pedofilen att hamna i ett utanförskap. Visst det kanske kan ses som bra på dom flesta sätt men att bli behandlad på det sättet och alltid bli provocerad hjälper nog inte personen till ett bättre liv och chansen till att förbättra sig själva utan istället lever kvar i samma skitträsk med liknande folk.. Bättre med ett hårt straff från början skulle jag tro

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 april 2007
det är bra om personen bättrar sig och slutar upp me sitt pedofili som jag kallar det eller vad det nu heter men det är ju barnet som kommer må piss efteråt som sagt en kemisk kastrering på dom  min kompis som är socialdemokrat har suttit i riksdagen förut han  hade samma åsikt som mig att kastrea dom på kemisk väg men tror ni dom andra höll med nej då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 april 2007
tycker det nästan är lite larvigt:P fan sett dödsdom på dom iställe.

Bmw osv..

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 april 2007
ironhead skrev:
det är bra om personen bättrar sig och slutar upp me sitt pedofili som jag kallar det eller vad det nu heter men det är ju barnet som kommer må piss efteråt som sagt en kemisk kastrering på dom  min kompis som är socialdemokrat har suttit i riksdagen förut han  hade samma åsikt som mig att kastrea dom på kemisk väg men tror ni dom andra höll med nej då

Hmm... i wonder why.. Säg så här, det visar sig att det sitter inne en oskyldigt dömd person för just pedofili.. och vips, så kastrerar staten denne person fast han/hon egentligen är oskyldigt dömd. Vad blir det då?
Där har du ett exempel om svar på tal om varför han var ensam.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 059 Inlägg
4 april 2007
1 gång ingen gång 2 gånger en gång för mycket..
sitter inte mellan benen utan i skallen..kastrering hjälper ju inte ..han kan ju fortfarande tanka hem bilder filmer mm o uppmuntra andra i pedofiler.
Är ju bevisat att dom har enorma nätverk över hela värden.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

165 Inlägg
4 april 2007

Det är absolut inte tillåtet att uttrycka hot eller uppmana till brott på Garaget!

1 079 Inlägg
4 april 2007
Både rätt och fel, egentligen så har de redan avtjänat sitt straff att bli uthängd sådär medför ju bara ännu mer utanförskap och risken är rätt stor att folk tar lagen i egna händer och gör hans liv till ett ännu mer helvete. Hur många tror du inte får bilen sönderslagen med såna skyltar, hur många ggr tror du man måste byta fönster i hans hus, han har inte en chans i helvete att återgå till ett "normalt" liv om han nu anses som avtjänat straff och är botad. Att sitta inne för våldtäkt eller pedofileri är den lägsta formen av brott även i kriminella kretsar, de har nog fått skit för det i fängelset så det räcker och blir över och det ska de ha under strafftiden. Om de nu anser att han är så farlig så han måste märkas ut för allmänheten, så borde han sitta inne tills han anses som botad genom terapi/kemisk kastrering, att släppa ut en märkt människa till en lynchmobb anser inte jag vara ett steg i rätt riktning. USA är väl inte direkt kända för en fungerande kriminalvård, låsa in kriminella halva deras liv sen putta ut dom på gatan när det är klart.

Finns väl olika grader av pedofiler med, allt från de som begår grova övergrepp till den 18åriga killen som följer med en tjej hem som visar sig vara underårig och hennes föräldrar sätter dit honom.
Senast redigerat av ruhler (4 april 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
4 april 2007
Totalt fel.

Efter avtjänat straff borde man rimligen ha sonat sin skuld till samhället. Har man inte det så ska man sitta inne ännu längre.

Att fortsätta förnedras när man är en "fri man" är givetvis totalt fel. Anses man vara "farlig" för allmänheten ska man naturligtvis inte få komma ut överhuvudtaget. Idiotisk idé. Men det är poppis numera att överträffa varandra i att vara så intolerant det går mot avvikande minoriteter. Ni vet väl antagligen inte bättre.

524 Inlägg
4 april 2007
Only in America big_smile

Rätt e de.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
4 april 2007
GrebyAxel skrev:

Rätt e de.

Är det "rätt" att bli straffad två gånger? Hur länge ska man behöva få skit för ett brott som egentligen är sonat? I ett år, två år, tio år, resten av livet?

Tror du det finns någon som helst motivation att bli en laglydig medborgare om det ändå kvittar ifall man håller sig på rätt sida om lagen? "Dööhö, öööh, nöööh, häng ut dom jävlarna resten av livet, öhöhö.." Piskor är skitbra, men värdelösa om det aldrig finns några morötter.

Ärligt talat, jag oroar mig över intelligensnivån på det här forumet ibland. Tänk efter, det är inte så jävla svårt. sad

28 Inlägg
4 april 2007

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
4 april 2007
Jag är djupt imponerad. Mästerliga inlägg.

Är det nån sorts allmän, outtalad regel på Garaget att riktigt svåra frågor har en maxgräns på en rad per inlägg, eller har jag kommit till Lappland av misstag? roll

Jag är inte typen som önskar någon annan olycka, men det är nästan så att jag skulle vilja att somliga av er hade blivit oskyldigt dömda i något sammanhang. Då kanske inte livslånga straff, aldrig sinande förödmjukelse och evig förruttnelse på samhällets botten skulle kännas lika aktuellt.

524 Inlägg
4 april 2007
pUs skrev:
GrebyAxel skrev:

Rätt e de.

Är det "rätt" att bli straffad två gånger? Hur länge ska man behöva få skit för ett brott som egentligen är sonat? I ett år, två år, tio år, resten av livet?

Tror du det finns någon som helst motivation att bli en laglydig medborgare om det ändå kvittar ifall man håller sig på rätt sida om lagen? "Dööhö, öööh, nöööh, häng ut dom jävlarna resten av livet, öhöhö.." Piskor är skitbra, men värdelösa om det aldrig finns några morötter.

Ärligt talat, jag oroar mig över intelligensnivån på det här forumet ibland. Tänk efter, det är inte så jävla svårt. sad

mm, men å andra sidan. Jag hade jävligt gärna viljat veta om min granne var pedofil eller inte. Nu kom ju den lagen till redan 94, vet man då om de och ändå begår brottet. Skyll dej själv! Nu e de ju inte vilket litet sketbrott som helst utan pedofiler de handlar om, Kan man verkligen sona av de?

3 113 Inlägg
4 april 2007
Eftersom pedofiler inte kan rå för att dom är som dom är så tycker jag endast att fängelsestraff är tillräckligt.. klart, pedofiler inte kan ändra sig och därmed är det bra att upplysa folk om just det.. men då kan ju kan ju lika gärna homosexuella-personer ha en tröja på sig där det står "homosexuell" på när dom går på stan..? allt det känns bara löjligt rent utsagt

Semper Fi

9 108 Inlägg
4 april 2007
Håller helt och hållet med pUs här. Meningslöst förslag. Tyvärr är det ju dock så att ingen kan sluta vara pedofil, på samma sätt som ingen kan sluta vara homosexuell så frågan är ju hur man ska få bukt på det.

Sök