2658
Sök

Biltema

Lidhultare.
325 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
jajjemen... mitt första ämne här på gorg! får se hur det kommer bli wink

jaha, då till ämnet... Biltema!

vad tycker ni om biltema och dess artiklar igentligen? är det helt värdelöst eller är det saker man vågar sätta på bilen och samtidigt lita på att det håller osvosv?

själv väljer inte jag att bygga upp min bil på biltemas sortiment! några småsaker kan man väl ha men inte saker man ska lita på håller!

va tycker folket då?

-Twiajävlen-

1 231 Inlägg
4 april 2007
Egna erfarenheter säger skräp och åter skräp. Visst finns det få saker man kan handla där, en hink t.ex wink

Nej men jag handlar inte där om det inte är absolut nödvändigt. Finns ju en hel del konkurrenter nu som visserligen ligger lite dyrare men man får vad man betalar för.
Senast redigerat av Lone Star (4 april 2007)

Mitt projekt: Evo III

306 Inlägg
4 april 2007
Det beror väll på vad det är för del och till villken bil. Kamrem köper jag alltid orginal andra remmar går att köpa på biltema för då får det inte sönder något om det är något knas. bromsar köper jag inte häller på biltema. fast dom är säkerligen lika bra som någon annan stanns. dom måste ju oxå gå igenom massa tester som alla andra bromsar.

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
4 april 2007
Finns väl grymt MYCKET saker som man kan handla där! Typ 10% skit kanske. Som tex köper man EN tvättsvamp på OKQ8 kostar den 10kr.... Köper man 10st på Biltema kostar dom 30kr!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Stålmannen
465 Inlägg
4 april 2007
Vad tror ni om reklamen här på sidan då? Dom har börjat sälja turbos och wastegates..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 april 2007
Ända som köpes där är navkapslar till vinterhjul och avfettning... tongue

Bmw osv..

Miklen
4 april 2007
Lone Star skrev:
Egna erfarenheter säger skärp och åter skärp. Visst finns det få saker man kan handla där, en hink t.ex wink

Nej men jag handlar inte där om det inte är absolut nödvändigt. Finns ju en hel del konkurrenter nu som visserligen ligger lite dyrare men man får vad man betalar för.

Ja har inte hittat några skärp.. kanske bland arbetskläderna roll

Men för övrigt.. det billigaste är oftast skräp t.ex verktyg..men dom lite dyrare räcker gott å väl hemma till normalbruk.. samma med allt egentligen.. normalbruk så funkar d..man ska nog inte bygga en sportbil på biltema reservdelar t.ex men en svensson volvo går nog säkert fint..

1 231 Inlägg
4 april 2007
Miklen skrev:
Lone Star skrev:
Egna erfarenheter säger skärp och åter skärp. Visst finns det få saker man kan handla där, en hink t.ex wink

Men för övrigt.. det billigaste är oftast skräp t.ex verktyg..men dom lite dyrare räcker gott å väl hemma till normalbruk.. samma med allt egentligen.. normalbruk så funkar d..man ska nog inte bygga en sportbil på biltema reservdelar t.ex men en svensson volvo går nog säkert fint..

Jo visst finns det även saker som är ok. Saker där kvalité inte har någon som helst betydelse kan man givetvis köpa på biltema.

Några av mina erfarenheter:

Skulle renovera en gammal b20 i skolan och köpte rotor, brytarspets osv.. passade inte alls så det fick bli att åka till volvo.

Köpte motorfärg till samma motor, fick dra på 13 lager om jag minns rätt innan det var "hyffsat".

Sen lite verktyg och sånt som gått sönder.

306 Inlägg
4 april 2007
Jag har köpt något enstaka verktyg där som man inte vet andvänder så ofta så det håller ju de där timmarna man ska andvända de sen är det bara köpa nyt om det går sönder. Köpa något annat ställe så kan man köpa 10st på biltema så det kvittar.

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

755 Inlägg
4 april 2007
behöve ju inte köpa reserv delar där men andra saker som tvätt grejer och annat smått för att få bilen fin

1 231 Inlägg
4 april 2007
Miklen skrev:
Lone Star skrev:

Tss.. wink

1 196 Inlägg
4 april 2007
Motoroljorna som biltema har är samma som bl.a. Statoils! Sen kan man ju sia i om vissa saker är värda att sälja.. Men alltid finns det ngt. Vanliga strålkastarlampor tex. Håller inte länge som märkeslampor, men de kostar ungefär 1/5 del av priset.

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 april 2007
Har köpt mycket olika saker där.. allt ifrån spindelleder till navkapslar i stort sett och jag har bara bra erfarenheter. Allt har hållt precis lika bra som det gjort från andra leverantörer osv.

Tycker det är lite för mycket trash-talk om biltema..visst allt är inte bra osv..men de är ju helt överlägsna prismässigt..köp ett känt märke och du får ca 5st likadana prylar där.. som jag antar håller minst lika länge som de kända märkenas grejer gör.

Biltema har prylar i olika prisklasser precis som andra affärer..deras verktyg har funkat fint för än annan iallafall..

P.s finns enormt många trådar om biltema och dylikt.. sök gärna lite innan..bara ett tips.

"Liberty of thought is the life of the soul"

3 113 Inlägg
4 april 2007
Lone Star skrev:
Jo visst finns det även saker som är ok. Saker där kvalité inte har någon som helst betydelse kan man givetvis köpa på biltema.

håller med till pricka!!

Och jag har sätt nu att dom säljer trimdelar till bilar som turbo m.m. och det är rätt skrämmande i mina ögon..hmm

Semper Fi

SSS -12
3 217 Inlägg
4 april 2007
Biltema är hållbart... Alltså, inte stryktåligt utan mer hållbart vad man får för produkt och för vilka pengar!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Lidhultare.
325 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
haha jag kommer nog inte kosta på mig stora och dyra saker på biltema iaf! tongue vågar ABSOLUT inte köpa saker som gör att bilen ska hålla såsom fälgar osv... men som sagt, småsaker som tvättsvampar och småsaker.. ficklampa med mera, det går för sig!

EDIT: reklamen här på GORG om biltemas wastegate och turbo (som redan tagits upp tidigare i detta i ämne) det lär man INTE våga sig på att köpa!
Senast redigerat av eclips3 (4 april 2007)

-Twiajävlen-

Meister
6 763 Inlägg
4 april 2007
Jag har inget dåligt att säga om biltema. Allt jag har använt funkar skitbra. Det där med turbo från biltema, jag skulle inte tveka på att köpa där. Det duger garanterat till vardagsbilen. Men ska man vässa så tror jag inte att aggregaten är tillräckligt stora så där sätter det stopp. Biltema är bra skit

DFFL
9 020 Inlägg
4 april 2007
Man kanske skulle köpt nån gammal turbo-bil och tryckt på en biltema turbo bara för att köra skiten ur den och se hur länge dne håller tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 198 Inlägg
4 april 2007
Köp en märkes turbo och kör skiten ur den... sen köper du en Biltema och kör precis likadant.. först då kan du jämföra kvalite,,, inte annars. snacka inte skit förräns man vet hur det funkar,,

Lidhultare.
325 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
jo där har ni båda poäng faktiskt... om man har en gammal bil eller liknande och vill ha den som leksak så kan man köpa en biltema turbo och se hur det går:)

-Twiajävlen-

Sök