3202
Sök

Biltema

12 Inlägg
29 april 2007
Om jag inte mns fel så brukar bilbesiktningen ha verktyg därifrån ochså.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
29 april 2007
rostskyddsmassan är bättre på biltema än på mekonmen plus att priserna är väldigt olika
biltema 5kg 149
mekonomen 1kg 249
så det skiljer en del och ändå så är biltemas mer än dubblet så bra då det är lättare att lägga ut och det blir mer som en gummiliknande massa och mekonomens tar ca 5 dagar att innan man kan röra det biltemas tar 1 dag
verktyg köper jag aldrig där köper dom på swedol istället
men lampor och sånt smått handlas på biltema
tycker det är en bra affär men dom har blivit för myket inriktade på barn och hobby saker
borde heta    allt i allo tema istället wink

Datsunfrälst
65 Inlägg
29 april 2007
Ojämn kvalitet är väl ledordet på biltemas reservdelar... Tror dom byter leverantörer då och då så om man handlar en p-ände en gång som håller bra är de kanske inte samma fabrikat på nästa man köper.. Har köpt en del grejer där och ibland går de bra, ibland mindre bra.. Stötdämpare är en sak jag inte skulle köpa på biltema, har provat några gånger å dom har aldrig hållit mer än ett år! Verktygen dom har är faktiskt riktigt bra om man köper dom lite dyrare modellerna i sortimentet, pu-nycklarna som påminner om bacho tex...

5 Inlägg
2 september 2007
Jag hittade denna "gamla" tråd, dock alltid aktuell.
Mycket spännande läsning får jag säga!

Kärnfrågan är biltemas kvalite, Bra eller dålig?

Nu kan jag ses som ganska partisk. Men jag ska försöka förklara BILTEMA´s vision. Så kanske det skapar en förståelse.

Grundtanken från grundaren är att "skapa en rikare fritid för dom många människorna".

"Rikare" = Lågt pris
Många människor= Stort och brett sortiment, Bil, Båt, Bygg, Fritid (Med allt vad det innehåller.

Nu till den svåra delen att förklara, Kvalite.

Om våra reservdelar ska klara en prestanda som till en kraftfull sportbil, skulle det gagna den stora mängden människor? Nej det skulle bli för dyrt, dom flesta slö kör till jobb i sina "vanliga" bilar.
Men skulle det gagna dom om dom kan köpa sina bromsklotsar till halva priset mot "orginal" där kvaliten är gjord för att klara allmän körning? Ja vi tror det. På så vis får dom råd att göra något annat för sina pengar.

Visst blir det fel ibland men med den mängden vi säljer så är det procentuellt väldigt lite. Vi har folk som arbetar aktivt med att kontrollera så att kvaliten hålls av leverantörerna.

På en del av våra verktyg har vi 10 års garanti för nästan inga pengar alls. Detta gör att många av oss bilintresserade kan ha det mesta hängande i garaget och dessutom ha råd att ha en bil att meka med.

Och som någon skrev så är det fler butiker som säljer billiga verktyg och även dyra.
Det man ska fundera på är ju vad man själv har behov av.

Till sist vill jag bara säga att vi är glada för all feedback vi kan få angående våra produkter.
Vi vill inget annat än ha nöjda kunder.
Och jag är riktigt nyfiken på vår turbo. Är det någon som provat den?

Mvh Micke

Saaboholic
3 129 Inlägg
2 september 2007
BILTEMA skrev:
Jag hittade denna "gamla" tråd, dock alltid aktuell.
Mycket spännande läsning får jag säga!

Kärnfrågan är biltemas kvalite, Bra eller dålig?

Nu kan jag ses som ganska partisk. Men jag ska försöka förklara BILTEMA´s vision. Så kanske det skapar en förståelse.

Grundtanken från grundaren är att "skapa en rikare fritid för dom många människorna".

"Rikare" = Lågt pris
Många människor= Stort och brett sortiment, Bil, Båt, Bygg, Fritid (Med allt vad det innehåller.

Nu till den svåra delen att förklara, Kvalite.

Om våra reservdelar ska klara en prestanda som till en kraftfull sportbil, skulle det gagna den stora mängden människor? Nej det skulle bli för dyrt, dom flesta slö kör till jobb i sina "vanliga" bilar.
Men skulle det gagna dom om dom kan köpa sina bromsklotsar till halva priset mot "orginal" där kvaliten är gjord för att klara allmän körning? Ja vi tror det. På så vis får dom råd att göra något annat för sina pengar.

Visst blir det fel ibland men med den mängden vi säljer så är det procentuellt väldigt lite. Vi har folk som arbetar aktivt med att kontrollera så att kvaliten hålls av leverantörerna.

På en del av våra verktyg har vi 10 års garanti för nästan inga pengar alls. Detta gör att många av oss bilintresserade kan ha det mesta hängande i garaget och dessutom ha råd att ha en bil att meka med.

Och som någon skrev så är det fler butiker som säljer billiga verktyg och även dyra.
Det man ska fundera på är ju vad man själv har behov av.

Till sist vill jag bara säga att vi är glada för all feedback vi kan få angående våra produkter.
Vi vill inget annat än ha nöjda kunder.
Och jag är riktigt nyfiken på vår turbo. Är det någon som provat den?

Mvh Micke

Jag tycker detta var ett bra inlägg trots den "partiska" sidan.

Kan även tillägga att min gamla bil gick hårt och bra för det mesta och den hade jag inga som helst problem med, trots att b.la tänddelar osv var från biltema..den bilen gick tillräckligt bra för att kunna köra ifrån både det ena och det andra smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

2 600 Inlägg
2 september 2007
biltema är rätt bra tycker jag och dom ha ju blivit bättre me åren smile

gör som jag kör gubba racer=)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 september 2007
Köpt lite verktyg o annat trams - ena gick sönder, det andra håller än.
Bildelar har jag slutat med, det bli dyrt i längden för det håller inte lika bra som orginal.
http://www.garaget.org/mypage/gallery_e … mage=94970

7 100 Inlägg
2 september 2007
kör med delar på forden från biltema,och de funkar hur bra som helst,billigt är det ochså smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Glidarn
408 Inlägg
2 september 2007
shoppar åxo på biltema å det funkar bra, ta tex soppa pump på mekonomen mm = 2200 spänn
biltema 350 å det funkar lika bra för mig iaf som kör astra kombi.

(obrut)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 september 2007
ja e helnöjd med det mästa jag köpt på biltema, (feltema) färg, avgas (rör bitar), soppa pump, datasaker, å massa annat småkraffs tongue ska ta å prova bussningar där snart me, får se hur dom håller!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 september 2007
nöjd med det mesta jag köper där, polyester å spackel, avfettningsmedel m.m. brukar inhandlas där.. även grejer som handbromsbackar och dyligt.. haft biltema belägg och skivor på 240n i nåt år nu och nromsar bra som fan fortfarande tongue big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Yrkesförare
1 073 Inlägg
3 september 2007
Finns många saker man kan inhandla på Biltema. Som bilvårdsprylar, torkarblad, vissa verktyg mm smått och gott som bara är dumt och köpa på andra ställen för mycket mer pengar. Jag har aldrig varit besviken iaf.

457 Inlägg
3 september 2007
Oj oj oj. Haha, här var det blandade svar big_smile Men helt seriöst så är det .. a svårt att säga. Har ju sysslat en del med rally och fått lära mig där att Många, väldigt många av Biltema´s artiklar är samma som andra bara att det står BILTEMA på dem. Men det är mest flytande, som spolarvätska etc, oljor etc. Klart att Castrol lär ha bättre tex, men mkt av företagets artiklar håller lika bra som andra.

Men jag säger detsamma (som du som startat tråden): "Själv väljer inte jag att bygga upp min bil på biltemas sortiment! Några småsaker kan man väl ha..."

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

1 072 Inlägg
3 september 2007
PeppeVectra skrev:
Master_J skrev:
Vad tror ni om reklamen här på sidan då? Dom har börjat sälja turbos och wastegates..

kan ju börja fundera lite på om dom menar allvar eller om dom skrivit fel.

"Turbo
Fabriksnya turboaggregat för personbilar. Utsatta delar på turbon tillverkade av högkvalitativt NiCr K18C-material, mycket motståndskraftigt mot arbetstemperaturer upp till 1100 °C. Högkvalitativt trycksmorda CuSn-glidlager för upp till 18000 rpm. Integrerad dynamisk balansering för bästa prestanda. Levereras utan packningssats."

Dessa turbo´s de säljer är säkert jätte bra men att sätta på en bil? Skulle tro att dessa är till äldre diesel motorer som inte går på höga varv. En riktig snurrar typ 10ggr snabbare!

huh?
10 427 Inlägg
3 september 2007
Någon som har någonting att säga om Biltemas bromsok?

Kostar exempelvis 499kr/st för helt nya framok till Volvo 740 (samma pris till många modeller).
Motsvarande kostar 1200-1300 hos Volvohandlarna, då är det helrenoverade ok,
Senast redigerat av steifan (3 september 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 september 2007
steifan skrev:

Kostar exempelvis 499kr/st för helt nya framok till Volvo 740 (samma pris till många modeller).

farsan köpte nyligen ett bromsok till sin audi 100 som INTE funkade iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

286 Inlägg
3 september 2007
steifan skrev:

Jag har bytt ok åt en bak på en 9000 som kom från biltema för ett halvår sen ungefär, och den gick igenom besiktning utan problem och funkar prima än så länge. Funderar själv på att köpa nya bak till min 9000 därifrån smile

huh?
10 427 Inlägg
3 september 2007
Har hört lite rykten om att bromsoken bak ska vara dåliga?

Kanske är just så det är? tongue

Kanske ingen som vågat köpa framok än.

Saaboholic
3 129 Inlägg
3 september 2007
steifan skrev:

oken funkar hur bra som helst.. vi körde med ok därifrån till vår 745.a vi hade innan morsan och farsan bytte bil, inga problem där inte.

"Liberty of thought is the life of the soul"

457 Inlägg
3 september 2007
steifan skrev:
Har hört lite rykten om att bromsoken bak ska vara dåliga?

Kanske är just så det är? tongue

Kanske ingen som vågat köpa framok än.

Jag är i behov av nya framok så får väl skynda dit och investera mig ett par så jag kan komentera dom här big_smile Har besiktning med snart så det blir spännande tongue

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

Sök