BILTEMA skrev:
Jag hittade denna "gamla" tråd, dock alltid aktuell.
Mycket spännande läsning får jag säga!
Kärnfrågan är biltemas kvalite, Bra eller dålig?
Nu kan jag ses som ganska partisk. Men jag ska försöka förklara BILTEMA´s vision. Så kanske det skapar en förståelse.
Grundtanken från grundaren är att "skapa en rikare fritid för dom många människorna".
"Rikare" = Lågt pris
Många människor= Stort och brett sortiment, Bil, Båt, Bygg, Fritid (Med allt vad det innehåller.
Nu till den svåra delen att förklara, Kvalite.
Om våra reservdelar ska klara en prestanda som till en kraftfull sportbil, skulle det gagna den stora mängden människor? Nej det skulle bli för dyrt, dom flesta slö kör till jobb i sina "vanliga" bilar.
Men skulle det gagna dom om dom kan köpa sina bromsklotsar till halva priset mot "orginal" där kvaliten är gjord för att klara allmän körning? Ja vi tror det. På så vis får dom råd att göra något annat för sina pengar.
Visst blir det fel ibland men med den mängden vi säljer så är det procentuellt väldigt lite. Vi har folk som arbetar aktivt med att kontrollera så att kvaliten hålls av leverantörerna.
På en del av våra verktyg har vi 10 års garanti för nästan inga pengar alls. Detta gör att många av oss bilintresserade kan ha det mesta hängande i garaget och dessutom ha råd att ha en bil att meka med.
Och som någon skrev så är det fler butiker som säljer billiga verktyg och även dyra.
Det man ska fundera på är ju vad man själv har behov av.
Till sist vill jag bara säga att vi är glada för all feedback vi kan få angående våra produkter.
Vi vill inget annat än ha nöjda kunder.
Och jag är riktigt nyfiken på vår turbo. Är det någon som provat den?
Mvh Micke