3368
Sök

Spridare till 200sx s13

208 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Nu är stunden kommen för att inhandla spridare till bilen. Folk brukar köra 444cc spridare i 200or med lite prepp. Men jag är lite osäker där.. Folk kör just 444cc för att dom sitter orginal i skyline gtr, och dom är ganska lätta att få tag i. Men om man får välja och vraka fritt då? vad ska man ha för kubik på dom?
de beror väl lite på vad man siktar på för hk-antal kanske.

Mina tänkta "modds":

Garret T28bb
Extraktor grenrör
3" från turbo
Soppapump
fmIC
Större LMM
Ökat laddtryck

Vad bör jag köra för spridare?

mvh linus

227 Inlägg
4 april 2007
444cc bör räcka till en 300hk, ska du ha mer satsa på andra som flödar mer..!!

Dum spiro, spero...

terazzi
4 april 2007
trevligt se din lilla lista wink big_smile
lycka till med köpen..

2 117 Inlägg
5 april 2007
Static skrev:
Nu är stunden kommen för att inhandla spridare till bilen. Folk brukar köra 444cc spridare i 200or med lite prepp. Men jag är lite osäker där.. Folk kör just 444cc för att dom sitter orginal i skyline gtr, och dom är ganska lätta att få tag i. Men om man får välja och vraka fritt då? vad ska man ha för kubik på dom?

Mina tänkta "modds":

Garret T28bb
Extraktor grenrör
3" från turbo
Soppapump
fmIC
Större LMM
Ökat laddtryck

mvh linus

Det receptet du har här fungerar bra. Sätt i ett chip också, ett som kompenserar för LMM och större spridare. En oljekylare är en sund investering. En uppgraderad koppling skadar inte big_smile
Senast redigerat av shogun (5 april 2007)

Herr
1 722 Inlägg
5 april 2007
Static skrev:

Mina tänkta "modds":

Garret T28bb
Extraktor grenrör
3" från turbo
Soppapump
fmIC
Större LMM
Ökat laddtryck

mvh linus

Go static go static!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

208 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
shogun skrev:
Static skrev:

Mina tänkta "modds":

Garret T28bb
Extraktor grenrör
3" från turbo
Soppapump
fmIC
Större LMM
Ökat laddtryck

mvh linus

Det receptet du har här fungerar bra. Sätt i ett chip också, ett som kompenserar för LMM och större spridare. En oljekylare är en sund investering. En uppgraderad koppling skadar inte big_smile

Strålande! chip är medräknat i planerna de också smile oljekylare med diverse tillbehör ligger hemma redan wink

727 Inlägg
8 april 2007
uppsvarvad LMM till 49.5 mm och  skyline spridare säger de är "plug and play" och som shogun sa, optimerat chip. Lånar tråden lite här, vart vända sig för att svarva upp LMM? Är på G att byta dessa grejer strax, Men räcker inte orginal spridare till 300hk? frågan är då hur långt 440cc spridare räcker till??  smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Sök