3290
Sök

Är ni trevliga mot polisen?

351 Inlägg
5 april 2007
Eliza skrev:
har en polis här i stan som är VÄLDIGT trevlig alla 20 ggr han stannat mej haha wink
Alltid för körkortskontroll i samma bil på jävligt skumma tider. typ 9 en tisdag morgon me blåljus. Han är så söt så ^^

hum han kanske vill ha en dejt, smile

Våga Köra Sänkt

213 Inlägg
5 april 2007
Jag försöker alltid spela så oskyldig / dum som möjligt. Brukar fungera ganska bra, hehe

213 Inlägg
5 april 2007
grillexperten skrev:
vet nån vad de för böter på tonade framrutor?tongue

Jag fick 300kr böter + ombesikting.

Enda gången jag har blivit otrevlig mot en polisman. Han hävdade bestämmt att jag hade toning på bägge framrutorna men att jag hann att ta bort det på höger framruta innan han stoppade mig. Detta va ca. 200m från Elmias parkering 2006.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Eliza skrev:
har en polis här i stan som är VÄLDIGT trevlig alla 20 ggr han stannat mej haha wink
Alltid för körkortskontroll i samma bil på jävligt skumma tider. typ 9 en tisdag morgon me blåljus. Han är så söt så ^^

han kanske är lite sugen wink

Almännt tokig
481 Inlägg
5 april 2007
Goli skrev:
Beror på vad man har gjort, men att vara allmänt elak eller dum mot polisen är som att skita sig själv i näven.

rätt sagt man ska alltiv vara trevlig och ärlig mot polisen det tjänar man oftast på, men tycker man de har jäkligt fel i något de gör ska man stå på sig.

jag och polaren blev stannade i vintras med hans e30 vi åkte och sladdade fram och tillbaka på en raka när det var snö i ca 70 kmh (50 sträcka) polisen stannade oss kolla körkort och undarde om ratten satt lös ? lol sen gav han till baka kortet och sa kör lungt grabbar. roll

Inline sixes ist sie scheisse.......

negativ..
167 Inlägg
5 april 2007
brukar vara vänlig till att börja med.. man märker fort om det är en bra polis eller en sur.. vissa går att skämta med och så, vissa är bara sura.. säger inte äns gokväll (brukar oftast bli stannad den tiden på dygnet) utan bara skriker KÖRKORTET!!
får jag en som bara skriker så brukar jag vara extra trevlig och göra "små fel", så som att inte ta ut körkortet ur plastfickan i plånboken utan räcka över hela plånboken (dom vill ju oftast se baksidan på kortet, så dom ser när man tog det).. ibland brukar jag gå runt polisbilen och kolla lite på den när dom står och kollar på min bil och på körkortet.. brukar fråga dom lite grejjer typ vad dom har gjort med motorn, om den går bra, om det sitter koni dämpare på den, brembo bromsar, fet stereo och om dom brukar röka på i baksätet..
men be dom INTE att stänga av blåljusen.. det gjorde jag.. fick en föreläsning om varför dom var på och att jag inte borde få ha kvar mitt körkort och grejjer.. kan tilllägga att det var stans suraste snut som stannade mig då för en forkörning i golfen och han hatar snorungar som åker bil..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

1 436 Inlägg
5 april 2007
Nu har jag aldrig blivit stoppad men jag är alltid alldeles för ödmjuk och vänlig så varför skulle jag behandla polisen annorlunda? Men kan väl tänka mig att tjafsa tillbaka om man märker att snuten bara är en skithög.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

C20LET
1 041 Inlägg
5 april 2007
man har ingen anledning för att vara otrevlig mot poliseer, för de gör bara sitt jobb faktiskt.
att de stoppar folk som kör fort osv e ju inte fel, de gör det för ens eget bästa om man ser det från rätt vinkel.

får man saftiga böter eller blir man av med kortet så lär man inte göra om det igen.

själv skulle jag inte va otrevlig mot poliserna om inte de e själva lite elaka utav sig o slänger dumma komentarer!
Men aldrig då de e snälla mot en!

Vi tycker olika vet jag, that's it

Evolution Garage
1 299 Inlägg
5 april 2007
Instämmer! Bara barnsligt å försöka va häftig om det är utan anledning...

Sky´s the limit...

113 Inlägg
5 april 2007
finns väl lika många rötägg där som i alla andra yrken.. tråkigt bara när nyexaminerade poliser spelar övermänniskor.. dem äldre brukar vara mer jordnära.. men har man gjort fel o dem tar en så e det väl bara till att stå sitt kast o inte spela dum.. men om dem stannar en bara för "att"! då tycker jag gott att man kan köra lite med dem oxå wink

1 418 Inlägg
5 april 2007
när jag gjort fel så är man trevlig annars är det kul att dryga med dom wink

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Forummoderator
26 341 Inlägg
5 april 2007
Finns kvinnliga poliser häromkring som inte bara är trevliga och artiga
utan dessutom snygga på köpet smile Finns en jag gärna blir stoppad av igen tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

160 Inlägg
5 april 2007
har blivit stoppad av polisen 5 gånger den senaste månaden av olika anledningar... wink
men är polisen trevlig mot mig så är jag trevlig tillbaxa. kan vara ganska kul att skojja lite me dom ibland om dom e på gott humör. smile

men är dom otrevliga så e jag lika otrevlig tillbaka.

men blir man stoppad och dom är trevliga så anser jag inte att man har nån anledning till att vara otrevlig, dom gör trots allt sitt jobb och det är oftast du/ni/jag som gjort fel.

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 april 2007
åkte utan bälte för ett tag sen och vart stoppad jaha tänkte jag nu  är det böter som gäller jo myclet riktigt böter vart och det gik inte att försöka få snuten att lyssna på vad man sa sen dess har jag alltid haft bälte på mig för att slippa bekymmer käönner en polis privat också lite grann som är grymt trevlig gillar inte att dom är stöddiga pga yrket bara för att man är polis så ska man fan inte bete sig hur som helst och en annan gång så vart jag stoppad på vägen i samband efter att den förra bilen vart vandaliserad hadde bytt rutan innan och så var bara blinkersglasen i bak  som var trasiga dom bara stoppa mig och sa detta är olagligt det vet du va ja det vet jag sa men  jag har fåt bilen vandaliserad och ska fixa detta på so fort som möjligt sen påpeka dom också om att jag hade lyse på ena lampan bara då sa jag oj då det ska jag åtgärda sen fick jag åka det var två äldre poliser också för den delen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

V8 Twin Turbo
123 Inlägg
5 april 2007
BMW635_Robban skrev:
Det beror på vart man stöter på dem.

Jag är uppvuxen i Varberg och när jag blev stoppad där med 635:an snackade vi vad det var för motorn m.m.

haha, förra året blev jag förföljd ända hem av polisen! De var så intresserade av bilen så de ville se mer lol

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 april 2007
dusty skrev:
vet inte om ni tänkt på de men polisen börjar alltid med att låta ganska sura så dom får kommandot i samtalet men dom brukar vara ganska lätta att lugna ner när man pratat en stund.

har jag inte tänkt på alls dom som jag har mött har vart trevliga och en del har berömmt bilen också att den var cool osv osv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

250 Inlägg
5 april 2007
oftast är poliser otrevliga o tror dom kan allt...det är tragiskt, ofta bland tjocka gamla poliser iaf, dom yngre är trevligare!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 april 2007
Är man otrevlig blir det oftast värre tar det bara lugnt och snackar med dom käftar inte emot och har på så sätt fått min bot riven ett par gånger....

Är i norge nu och hörde på radion förut att en kille gjorde en "180" på allmän väg polisen stoppade honom och frågade varför han gjorde det han svarade:"Jävla  hästkuk" och vipps vart det vårdslöshet i trafiken och indraget körkort istället för en varning....

198 Inlägg
5 april 2007
Ena skrev:
Jag behandlar folk som jag själv vill bli behandlad.
Har dom en dålig attityd mot mig så lämnar jag en likadan tillbaka.

Men andra ord så föredrar jag trevliga poliser. Även om ärendet är otrevligt.

/Ena

Håller me dig!

Rallyförare
1 075 Inlägg
5 april 2007
Jag är alltid trevlig till en början, men sen när dom mopsar upp sig och kommer med egna lagtolkningar osv så brukar det sluta med att vi står och skriker på varann...

Kan tillägga att alla poliser som stoppat mig 45år och uppåt har varit trevliga medans dom yngre oftast vill spela galna och kaxiga och ibland kommer med felaktiga anklagelser.  Ett bra exempel va i Tyresö för cirka en månad sedan. Klockan va väl 23 nånting en fredag kväll. Jag ligger 4-5sekunder efter en taxi på 70 väg. Vi höll väl cirka 50-55km/h eftersom vi närmar oss ett rött trafikljus. Efter trafikljuset har polisen kontroll. Dom riktar röd lampa mot mig & taxibilen. Vi stannar lugnt och sansat efter varandra. En riktigt slö inbromsning.
Rycker ner laservarnaren och stoppar den i handskfacket. Detta ser ena snuten men han vet att det är kört så istället skriker han på mig att jag höll på att köra in i arslet på taxin.
-Vaaa??? Knappast. säger jag.
Då kommer det en snygg liten tjejsnut fram och skriker att om hennes kollega säger att jag va nära på att krocka så var jag det också för han är minsann polis.
Båda snutarna va blåbär.
Den typen av annabola mindervärdeskomplex snutar kan detta landet vara utan.
Tycker att polishögskolan borde kolla upp lite bättre vad deras elever har för något i blodet innan dom antags...
Det kan förklara mångas snutars "GUD" uppträdande
Senast redigerat av carnageman (5 april 2007)

Sök