brukar vara vänlig till att börja med.. man märker fort om det är en bra polis eller en sur.. vissa går att skämta med och så, vissa är bara sura.. säger inte äns gokväll (brukar oftast bli stannad den tiden på dygnet) utan bara skriker KÖRKORTET!!
får jag en som bara skriker så brukar jag vara extra trevlig och göra "små fel", så som att inte ta ut körkortet ur plastfickan i plånboken utan räcka över hela plånboken (dom vill ju oftast se baksidan på kortet, så dom ser när man tog det).. ibland brukar jag gå runt polisbilen och kolla lite på den när dom står och kollar på min bil och på körkortet.. brukar fråga dom lite grejjer typ vad dom har gjort med motorn, om den går bra, om det sitter koni dämpare på den, brembo bromsar, fet stereo och om dom brukar röka på i baksätet..
men be dom INTE att stänga av blåljusen.. det gjorde jag.. fick en föreläsning om varför dom var på och att jag inte borde få ha kvar mitt körkort och grejjer.. kan tilllägga att det var stans suraste snut som stannade mig då för en forkörning i golfen och han hatar snorungar som åker bil..
"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se