3514
Sök

Bästa bilen? top 10!

Bessewisser
556 Inlägg
7 april 2007
Trådstartare
Tjena

Tyckte det skulle vara roligt med en top 10 tråd över dom 10 bästa bilarna i världen(enligt oss)
Alla får så klart komma med sina bidrag men jag hopppas ni kommer hålla denna tråd städad och seriös!

Förslag på ett bra svar: Jag nominerar Volvo 740 för att dom har funnits länge, mycket delar och dom är billiga!

Dåligt svar: Jag nominerar Toyota supra för dom drar er alla!!!11

Ni förstår säkert vad jag menar! Självklart får ni nominera toyota supra men motivera erat svar tack!

Själv så nominerar jag Volvo 740 för att dom är billiga i inköp och försäkring sen om dom behöver en lagning så kostar delar inte speciellt mycket och det finns verkligen MYCKET delar att få tag på! Försäkringen är helt ok(på min) och livslängden på själva bilen i helhet är ruggigt bra!

Så tråden startad! Bomba med förslag!

//SkyNard

How low

Bacon
162 Inlägg
7 april 2007
volvo 240 glt gl gle turbo för att det fins dlar övraltr och så är dom veldigt roliga att köra
på alla set

tpc bacon

Ha de Bacon

Professor
126 Inlägg
7 april 2007
Då får man ju nästan säga VOLVO och saab som är "svenska" bilmärken och därför också finns en uppsjö av delar, i alla fall till lite äldre bilar. Ta tex VOLVO 140, 240, 740 serien - Det är inte så speciellt roliga (motorstarka) bilar, förutom turbon kanske. Därmed är också försäkringen inte så dyr. Däremot stiger skatten pga storleken (vikten). Bränleförbrukningen är väl ganska så normal. De kostar ingenting att laga, delar finns som sagt överallt, motorerna går o går o går.
Samma sak gäller väl saab, det finns delar överallt, försäkringen är väl ganska billig (med undantag för t modellerna). Bensinförbrukningen är väl samma som VOLVO skulle jag tro, och samma med skatten också.
Men ska man säga en specifik bästa bil så får det nog bli VOLVO AMAZON AUTOMAT -66, det är nog den bästa bilen jag haft, bara gått o gått o gått, inga problem alls med den

Living in the fastlane
128 Inlägg
7 april 2007
Måste hålla med om att Volvo 740 är ruskigt bra bilar, de kan rulla hur långt som helst, sen är de billiga att ha och de går ju aldrig sönder heller smile

Smålänning
7 887 Inlägg
7 april 2007
Svenskarna är ju erkända för att bygga bland världens bästa bilar. Både volvo och saab, dock så är jag inte mycket för dom nya, eftersom dom har tappat sin "själ".

Men eftersom du frågar om min egna åsikt, så måste jag utnämna Saab 9000 turbo, trots att jag inte haft en (ännu wink ).
Fruktansvärt bekväm och säker bil med bra vägegenskaper, och som i rätt händer kan hänga med betydligt sportigare bilar på många vägar.
Driftsäkra, hållbara och dom nyare är dessutom fina att titta på!
Deesutom så är motorerna riktig pärlor, Nästan outslitliga, sen ändå hyfsat snåla om man ser till bilens vikt.
Det so drar ner är försäkringen sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
7 april 2007
Då nominerar jag GOLF MK2.

Bilen är lätt, robust, och billig.
Delar finns i överflöd och billiga är de med.
Vill man trimma så ordnas det lätt.
Finns mycket styling och det tillverkas fortfarande grejjer till dem(!)

7 120 Inlägg
7 april 2007
Skyline GTR för den drar allla!!!!11

haha, men Nissan har lyckats bygga en bra,billig sportbil som konkurerar med Ferrari, lambo, porsche m.m. (runt bana)

Go Nissan smile
Senast redigerat av Aerodynamik (7 april 2007)

2 014 Inlägg
7 april 2007
I detta fall vill jag också nominera Nissan Skyline (R34) GT-R. Inte för att jag äger en själv, utan snarare tvärtom, jag äger en eftersom att jag tycker det är världens bästa bil.

Det finns dyrare bilar och snabbare bilar, men det som enligt min åsikt gör den här modellen till en vinnare är "paketet" man får. Enastående väghållning och körglädje med tanke på bilens kostnad kombinerad med prestanda som är anmärkningsvärd på gatan och exceptionell på bana. Att bilens prestanda, både med hänsyn till motor och väghållning, är lätt och förhållandevis billig att vidareutveckla är en annan positiv sak.

Komforten är förvånansvärt god även vid längre körsträckor, och man sitter fyra stycken klart godkänt för att vara en "sportbil". Grundutrustningen är mycket god utan att för den sakens skull vara överdriven. Lastutrymmen finns inget överflöd av direkt, men räcker nog ändå till för de flesta situationer en sådan här bilar brukas i.

Om man gillar dess utseende eller inte beror naturligtvis på personligt tycke och smak, men en sak är säker, den lämnar sällan folk oberörda. Även i Japan, där den här bilmodellen är som vanligast, väcker de alltid uppmärksamhet.

Hållbarhet och kvalitetkänsla är värd allt beröm enligt min åsikt, inget känns direkt plastigt eller budgettillverkat (som jag personligen kände ibland med min gamla R33 GT-R). Reglage i kupén är lättillgängliga, rejäla och finns ungefär där man förväntar sig att de ska vara.

Marknaden för eftermarknadstillbehör i alla dess former får bedömmas vara i ypperlig klass, detta är ingen modell som är svår att med hjälp av lite personlig smak "göra till sin egen".

De största felen med bilen är egentligen avsaknad av skinnklädsel och 19" fälgar som tillval, samt att reservdelar är ganska dyra och kan ibland vara mycket svåra att få tag på. Stundom höga försäkringskostnader och det faktum att den troligtvis är ganska stöldbegärlig är ytterligare faktorer som drar ner betyget en del, men bara lite.

Slutsatsen för min egen del är att det finns dyrare, snabbare och mer exklusiva bilar, men det finns väldigt få som utgör ett så komplett paket och som är lika prisvärda.
Senast redigerat av Alecci (7 april 2007)

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 751 Inlägg
7 april 2007
haha vilken värdelös tråd.. hur fan skulle en 740 kunna va världens bästa bil ?? möjligtvis en bra bil men inte världens bästa hahahhahaha.. finns inget som heter världesn bästa bil. kör en 740 i afrkas terräng ska vi se hur dom håller?? eller en ferrari i alaska, eller vrf inte en saab i tibet...

Who Djaa bless no man curse

10 Inlägg
7 april 2007
Mercedes 190e bästa bilen:D

Livet börjar vid 6000rpm

Kettunen
7 april 2007
OBS nämer inga ferrari´s osv för typ inga som har råd osv me dom endå. Tar " Vanliga " Bilar

Bekvämaste & Skönaste bilen = AUDI A8!
Billig i drift & Äga & Billiga delar = äldre volvos & Saab
Grymmaste bilen med väg grep & Sug i sig = Audi A4 2.0T Quattro!
Bästa småbilen= Golf 3 VR6 kompressor. Fy i helvete va dom går smile
Bästa bilen att Styla & Shoea med. Nissan Skyline, Bmw 3 serien, Audi´s , mm

Där va några. Orkar inte komma på mer nu wink

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 april 2007
Lexus is200 riktigt bra bil och som alla vet så är det riktigt fin kvalité smile

Troligen galen...
567 Inlägg
7 april 2007
dusty skrev:
Lexus is200 riktigt bra bil och som alla vet så är det riktigt fin kvalité smile

Lexus is200 är helt klart en trevlig och bra bil. Och hade det bara varit lite mer effekt i motorn så skulle det stått en sådan i mitt garage idag...

1 060 Inlägg
7 april 2007
audi rs4 - 07

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

2 594 Inlägg
7 april 2007
Nominerar bubblan jävligt lättmekad smart byggt.och förbaskat roligbil

369 Inlägg
7 april 2007
för tillfället tycker jag audi s4....men det är bara för att jag har en sj....annars så är audi rs4 en riktigt fin bil....man får mycket bil för pengarna + att den är snygg!

Avant för varje slant.

perpelle
7 april 2007
Gamla land rover!

Inte 740 för guds skull.
Senast redigerat av perpelle (7 april 2007)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 april 2007
Kettunen skrev:
OBS nämer inga ferrari´s osv för typ inga som har råd osv me dom endå. Tar " Vanliga " Bilar

ehh golf 3 VR6 Kompressor kan man ju knappast räkna med då det inte är en orginal bil...
Du kasnke syftade på en G60? 4-cyl 1.8L kompressor....

Bästa bilen? Golf VR6 Syncro såklart wink Rak 6:a 4-WD uppsjö av både begagnade och eftermarknads delar går hur fint som helst och väghållning som en gokart....
Senast redigerat av MeloveGolf (7 april 2007)

Kettunen
7 april 2007
MeloveGolf skrev:
Kettunen skrev:

ehh golf 3 VR6 Kompressor kan man ju knappast räkna med då det inte är en orginal bil...
Du kasnke syftade på en G60? 4-cyl 1.8L kompressor....

Bästa bilen? Golf VR6 Syncro såklart wink Rak 6:a 4-WD uppsjö av både begagnade och eftermarknads delar går hur fint som helst och väghållning som en gokart....

Sorry. Såg nu hur jag skrivit haha tongue Menade G60 My bad ! smile dET BLIR LÄTT SÅ NÄR MAN E BAKIS :p

Bessewisser
556 Inlägg
7 april 2007
Trådstartare
n0b0dy_ skrev:
haha vilken värdelös tråd.. hur fan skulle en 740 kunna va världens bästa bil ?? möjligtvis en bra bil men inte världens bästa hahahhahaha.. finns inget som heter världesn bästa bil. kör en 740 i afrkas terräng ska vi se hur dom håller?? eller en ferrari i alaska, eller vrf inte en saab i tibet...

Du har missuppfattat allt... I denna tråd ska vi nominera vilken bil som är bäst och sen den bil som får flest röster/nomineringar vinner garagets top 10! Finns nog ingen som är "bäst" men om man väger samman allt typ väghållning effekt tålighet osv så får man ut ett ganska bra medelvärde på tex volvo saab eller någon annan..

När denna tråd börjar lida mot sitt slut får man räkna ihop antal röster för exempelvis nissan och då kanske om vi säger att 5 st har sagt nissan så får nissan 5 röster! medans mazda kanske har fått 6 st röster vilket är mera och då vinner mazda över nissan om du förstår vad jag menar... därför ville jag också att man skulle motivera varför man valde just den bilen för röster som typ "Audi A4 är bäst" räknas inte... men därimot så godkänner jag "Audi A4 är bra därför att ..."

Denna tråd är självklart frivillig att ställa upp på.. om man inte kan skriva nått bra så ska man inte skriva alls och förstöra tråden!

//SkyNard

How low

Sök