som sagt .. jorden på mitt slutsteg kom åt + eller remoten så d gnistra till lite sen efter det så när motorn är igång så hör jag när jag gasar i högtalarna :S , jag har kollat alla säkringar överallt och högtalarna som inte är kopplade på steget utan bara på stereon dom funkar skit bra !!
Råkade ut för en liknande sak i min bil förra året... hörde generatorljud & blinkerstick mm. kort sagt allt elektriskt! Det var jordningsfolie i stereon som brunnit av!
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
generatorljudet började efter att jordkabeln och + kom ihop efter det så hör jag nått tjut i högtalarna som e kopplade på slutsteget , har lämnat in stereon och den va det inge fel på och sen +kabeln och lågnivån är dragna på varsin sida av bilen , kan det va nått i slutsteget som har gått sönder ?
det är inte steget som är fel på utan att som du sa att jord och+ har kommit i hop skulle föredra att försöka att få dom inte ligga brevid varann utan en bit bort i från varann
det är inte steget som är fel på utan att som du sa att jord och+ har kommit i hop skulle föredra att försöka att få dom inte ligga brevid varann utan en bit bort i från varann
ja men det funka perfekt ibörjan sen när jag höll på o fixa så kom jorden på + eller rem , såg inte riktigt och jag har lämnat i stereon så det är inte den är det steget som gått sönder då eller ..
Jaha, du har lämnat in stereon. Ifall det inte är fel på den så borde det vara steget som är dåligt tycker jag, det kan kanske vara signaljorden inuti steget som har pajjat.
aa , för att det funka juh innan jordne kom åt + eller rem så det måste nästan hänt nått i slutsteget , aja får åka o lämna in det så får dom kolla på d
okej lämnade du in stereon så fick dom löda ihop det igen eller ?
hur mycke tror du det kan kosta o lämna in stereon
Ajjemen jag lämnade in den på Brl så skickade dom iväg den till nån firma som reparerade folien på garantin men det var exakt samma grej som du verkar uppleva, jag testade allt annat först, kollade strömmen till stereon, jorden, alla kablar till slutsteget mm.
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.