3570
Sök

generatorljud eller nått i högtalarna ! HJÄLP

278 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
som sagt .. jorden på mitt slutsteg kom åt + eller remoten så d gnistra till lite
sen efter det så när motorn är igång så hör jag när jag gasar i högtalarna :S , jag har kollat alla säkringar överallt och högtalarna som inte är kopplade på steget utan bara på stereon dom funkar skit bra !!

mvh Eleaken

296 Inlägg
8 april 2007
om inte säkringarna har gått så   hände det nog inte nått,  ginstar som fan för mig när ja stoppar + till steget ,     

men vad har du för bil ?

278 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
har ne golf 3 och dls ca31 steg men jag hör ju motron när jag gasar det som e så skumt

This is me
334 Inlägg
8 april 2007
Skaffa ett filter till lågnivån, finns på biltema som tar bort genratorljud/motorljud.

278 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
okej tack big_smile
ska titta på det i veckan när jag åker in te stan

Team Tondöv
649 Inlägg
8 april 2007
Bränd signaljord!

278 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
okej smile men kan du berätta va det är fär nått ? signaljorden altså big_smile

278 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
nån som kan berätta va signaljord är för nått ?
vad man ska göra om den e bränd

Biltokig
870 Inlägg
9 april 2007
Råkade ut för en liknande sak i min bil förra året... hörde generatorljud & blinkerstick mm. kort sagt allt elektriskt! Det var jordningsfolie i stereon som brunnit av!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

278 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
okej lämnade du in stereon så fick dom löda ihop det igen eller ?

hur mycke tror du det kan kosta o lämna in stereon

278 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
generatorljudet började efter att jordkabeln och + kom ihop efter det så hör jag nått tjut i högtalarna som e kopplade på slutsteget , har lämnat in stereon och den va det inge fel på och sen +kabeln och lågnivån är dragna på varsin sida av bilen , kan det va nått i slutsteget som har gått sönder ?

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 april 2007
det är inte steget som är fel på utan att som du sa att jord och+ har kommit i hop  skulle föredra att försöka att få dom inte ligga brevid varann utan en bit bort i från varann

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Team Tondöv
649 Inlägg
13 april 2007
ironhead skrev:
det är inte steget som är fel på utan att som du sa att jord och+ har kommit i hop  skulle föredra att försöka att få dom inte ligga brevid varann utan en bit bort i från varann

???
har inte ett skvatt med saken att göra!!

278 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
asså det är sjävla kopparen eller vad det heter som har nuddat varandra . så det gnistrade till efter det så hör man det där ljudet sad/

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 april 2007
eleaken skrev:
asså det är sjävla kopparen eller vad det heter som har nuddat varandra . så det gnistrade till efter det så hör man det där ljudet sad/

blir det bättre om du byter til en ny kabel tro

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

278 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
ja men det funka perfekt ibörjan sen när jag höll på o fixa så kom jorden på + eller rem , såg inte riktigt och jag har lämnat i stereon så det är inte den är det steget som gått sönder då eller ..

21 761 Inlägg
15 april 2007
Jaha, du har lämnat in stereon. Ifall det inte är fel på den så borde det vara steget som är dåligt tycker jag, det kan kanske vara signaljorden inuti steget som har pajjat.

278 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
aa , för att det funka juh innan jordne kom åt + eller rem så det måste nästan hänt nått i slutsteget , aja får åka o lämna in det så får dom kolla på d smile

Biltokig
870 Inlägg
16 april 2007
eleaken skrev:
okej lämnade du in stereon så fick dom löda ihop det igen eller ?

hur mycke tror du det kan kosta o lämna in stereon

Ajjemen jag lämnade in den på Brl så skickade dom iväg den till nån firma som reparerade folien på garantin smile men det var exakt samma grej som du verkar uppleva, jag testade allt annat först, kollade strömmen till stereon, jorden, alla kablar till slutsteget mm.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök