3620
Sök

Bra program för videoredigering?

Kungen
15 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
hej vad använder ni för bra program när ni klipper ihop filmerna???

Mvh Pedde

Smålänning
7 883 Inlägg
8 april 2007
Jag redigerar inte film i storskala visseligen, men det lilla jag gör så använder jag windows movie maker.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 april 2007
Adobe Premiere Pro 2.0

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

3 113 Inlägg
8 april 2007
i små arbeten så är det smidigt med Movie Maker men annars så är väl Adobe Primeer som gäller... dock behöver man öva och lära känna programet lite..

Semper Fi

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
8 april 2007
Finns det något användbart i Nero?

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

831 Inlägg
10 april 2007
Sony har gjort något videoredigeringsprogram som heter Vegas Video om jag inte missminner mig. Satt själv och lekte lite i det, inte allt för knepigt. I mer proffisionellt syfte skulle jag kunna tänka mig att Adobe Premiere är att föredra.

Kapten Långsam
185 Inlägg
10 april 2007
Jag har använt Vegas till hyfsat seriösa filmprojekt, funkar ganska bra för mig, kanske mest för att man växt upp med det och jag har använt det från början. Adobe Premiere Pro är ett riktigt bra program också, men inget för mig nu när jag är insatt i Vegas. Det är väl de 2 man ska välja mellan om man ska ägna sig åt någorlunda seriöst filmskapande, typ bilfilmsproduktioner för nätet osv smile

Saab raggare : )
887 Inlägg
10 april 2007
Sony vegas här med smile

Turbo.. Because Im worth it :)

Sök