3651
Sök

Celica GT-Four?

16 Inlägg
11 april 2007
Minst en tusing för handbromsbackar ?
Jag tror jag gav 600-700 spänn för mina på toyota, inte så billigt kanske, men mindre än en tusing iaf. smile

R: Att drivlinan är känslig skulle jag väl inte vilja påstå, ska hålla till ca 400 hästar (exkl koppling).
http://www.shellkonto.nu/tcs/forum/view … hp?t=26037
Senast redigerat av ERR0R (11 april 2007)

Jägermeister
910 Inlägg
11 april 2007
Jag kan rekommendera dig denna http://www.blocket.se/vi/11470247.htm?ca=1_5_s

Den är i jättebra bra skick, min kompis farsa äger den och en annan gubbe har ägt den före honom, aldrig ungdomskörd eller plågad.

Kan ordna mer bilder eller anna info om bilen om du vill, den är Norrbottenskörd så den är inte rostig heller.

Det är denna du ska köpa om du vill ha en  problemfri celica carlos sainz i bra skick.

Mvh: Gemini78
Senast redigerat av gemini78 (11 april 2007)

En gång är ingen gång...

RS
886 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
gemini78 skrev:
Jag kan rekommendera dig denna http://www.blocket.se/vi/11470247.htm?ca=1_5_s

Den är i jättebra bra skick, min kompis farsa äger den och en annan gubbe har ägt den före honom, aldrig ungdomskörd eller plågad.

Kan ordna mer bilder eller anna info om bilen om du vill, den är Norrbottenskörd så den är inte rostig heller.

Det är denna du ska köpa om du vill ha en  problemfri celica carlos sainz i bra skick.

Mvh: Gemini78

Gått lite långt kanske? ;/

Focus RS

34 Inlägg
15 april 2007
Jag kidnappar tråden lite med en liknande fråga. smile

Har sett ut en gt4 (-88) som jag dock inte vet om den är till salu ännu. Det jag klurar på är hur farligt det köpet kan vara och hur mycket ett realistiskt bud på bilen kan vara. Min plan är att ha den som ett vinterprojekt och fixa till den lite ifall ägaren vill sälja. smile

Den har gått 12000mil, haft 11 ägare varav den sista i 3 år, den har varit avställd i 2 år och under den tiden har den stått utomhus på en parkering. Den har körförbud pga dålig bromsverkan bak och rostiga bromsar (det var i juli 2005, så saker borde ha förvärrats). Den har även lite ytrost i skärmkanter osv och är väldigt matt i lacken.

165 Inlägg
15 april 2007
finns ju några fina svarta på blocket.Jag köpte min i september förra året och ångrar mig inte..Men du ska veta att dom tar en hel del bensin..1,5 liter på blandad körning tar min..
Sen ska du fixa ett fräsht exemplar för dom har ganska dyra delar.
För att vara från 90 så har dom extremt mycket teknik.
Men så har dom riktigt grym väghållning..
50-60 tusen är inte mycket pengar för den fin gt4.
Cs är ju lite tuffare kanske men jag klarar mig riktigt fint med GT4:an i alla fall.
Se upp för folk som drar tillbaka milen på dom här bilarna me..
Jag var nära att köpa en fin bil som hade gåt 32,000mil, stog att den gått 17,000mil

Muttley
15 april 2007
ERR0R skrev:
Minst en tusing för handbromsbackar ?
Jag tror jag gav 600-700 spänn för mina på toyota, inte så billigt kanske, men mindre än en tusing iaf. smile

R: Att drivlinan är känslig skulle jag väl inte vilja påstå, ska hålla till ca 400 hästar (exkl koppling).
http://www.shellkonto.nu/tcs/forum/view … hp?t=26037

de var ju faktiskt mycket billigare än 1090 som jag fick ge :S tycker de är dyrt ändå för bromsbackar. 380 per handbromsvajer också.

det med drivlinan är dock som jag har hört mycket om att de kan vara problem då.

165 Inlägg
15 april 2007
Om drivlinan går sönder blir det dyrt...Men tydligen så är dom bra byggda så dom är inte kännda för att gå sönder..
Kan ju vara värt att serva dom med ny olja och se till så att däcken är hyfsat jämn slitna om man är rädd att den ska gå sönder

RS
886 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Är det möjligt att hitta en GT-4 i Sverige, i fint skick för under 70000? Börjar fan tvivla...tittar man på blocket idag så är det antingen dyrare eller så har dom gått för långt för att vara värda 70. Ibland har man tur och hittar en asfin, men dom försvinner lika snabbt. Det känns som att man måste nöja sig med en GT-4 i "bara" hyfsat bra skick för att hitta nån...och är man uppe och letar i 70000 kronorsklassen kanske man lika gärna ska börja leta en CS. Eller så är det jag som inte har nåt tålamod... smile

Focus RS

Sök