3581
Sök

El - mutterdragare?

152 Inlägg
25 januari 2008
Vågar man dra upp denna tråden lite.

http://www.biltema.se/products/product. … mId=133596

Kan det vara nåt att ha? Har inte plats till en kompressor och så, men en mutterdragare hade varit fint för att snabba upp lite, både vid hjulbyte och lite andra bultar. Tycker ändå att ett vrid på 310NM bör vara tillräckligt för hemma meken.

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
25 januari 2008
940R skrev:
Den jag har köptes på ÖB eller va det rusta...Skit samma den är helt orkeslös tung och för bara massa oväsen..Bytte till sommar däck på mammas 2 bilar för några veckorsedan och den orka inte skruva av bultarna eller lossa på muttrarna.Det fick jag göra för hand.
Den ända den duger till är att skruva in och skruva upp bultarna som man redan har lossat för hand..Skit

Nä, men köper man nåt på ÖB/rusta så får man inte ha för höga krav..........Har nämligen själv jobbat på rustas lager så jag har sett reklamationerna.........PALLAvis!!!!!!!!! Skulle aldrig köpa nåt sånt där.....

En gång Volvo, Alltid Volvo

152 Inlägg
25 januari 2008
Woogensea skrev:
940R skrev:
Den jag har köptes på ÖB eller va det rusta...Skit samma den är helt orkeslös tung och för bara massa oväsen..Bytte till sommar däck på mammas 2 bilar för några veckorsedan och den orka inte skruva av bultarna eller lossa på muttrarna.Det fick jag göra för hand.
Den ända den duger till är att skruva in och skruva upp bultarna som man redan har lossat för hand..Skit

Nä, men köper man nåt på ÖB/rusta så får man inte ha för höga krav..........Har nämligen själv jobbat på rustas lager så jag har sett reklamationerna.........PALLAvis!!!!!!!!! Skulle aldrig köpa nåt sånt där.....

Nej helt klart. Men som sagt biltemas verktyg håller väl ändå lite finare kvalite, dom skryter ju med 10års garanti på vissa verktyg.

Så:

http://www.biltema.se/products/product. … mId=133596

kanske inte är helt värdelös?

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
25 januari 2008
kimpan_90 skrev:
Kör me momentnyckel istället:P hehe
Näj men luft är bättre.. tror många här använder sig mst av luft än av el..
mvh kimpa

Men egentligen, rent teoretiskt sett så tycker jag ju de låter som om att el borde va starkare än luft........Vad är luftens hemlighet? smile

En gång Volvo, Alltid Volvo

1 833 Inlägg
25 januari 2008
Jag köpte en på Jula, men har inte använt den än sad

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Flickspanare
728 Inlägg
25 januari 2008
Jag har köpt på ÖB en elmutterdragare. Med lite personalrabatt 250 kr. Har funkat helt suveränt för mig.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

81 Inlägg
25 januari 2008
Har en eldriven budgetvariant som drar strax över 300nm. Funkar kalas för hemmaskruvningar, och har ju inte svikit än. Helnöjd.

Mekar man mycket är väl en dyrare att föredra, och allra helst luft.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 januari 2008
jag vet att vi hade en el (230V) i jobbet innan, men vi fick sluta med den då vi drog av för många bultar! (rostfria) å nu kör vi med en batteri mutterkanckare som funkar bra, dock svindyr å inte alltid den pallar få bort hjulbultar...

Arg Snickare
875 Inlägg
26 januari 2008
har en mutterdragare på jobbet. tror märket är makita?! den går på batteri o kostade rätt mycket om jag inte minns fel. men den är så jävla stark!! dunkar in o loss på allt!big_smile

98 Inlägg
26 januari 2008
har en från clas olsson.. kostar väl typ 300-400 lr nått..den funkar skit bra...den ä riktigt stark för o va så billig...enda ä väl att de ä ett jävla väsen i den och att den håller på att vibrera ur handen när man kör men annars kanon=P...absolut inte o jämföra mä hitachi elektriska lr nått annat "dyrare" märke...lufr ä väl de bästa....

ElectroRaggare
885 Inlägg
26 januari 2008
Jag kan stark rekomendera hitachis SLADDLÖSA mutterdragare, fantasiskt stark, lätt och hållbar. Batteriet räcker lätt till 8 st 5bultade däck och drar loss mottrar inte inte på långa vägar får loss med fälgkorset.
Dock är den dyr i inköp men väl värt dessa pengar om man gör mer än bara byter däck nån gång om året. (den drar ju loss vilka fastrostade muttrar som helst..)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 januari 2008
NxV skrev:
Jag kan stark rekomendera hitachis SLADDLÖSA mutterdragare, fantasiskt stark, lätt och hållbar. Batteriet räcker lätt till 8 st 5bultade däck och drar loss mottrar inte inte på långa vägar får loss med fälgkorset.
Dock är den dyr i inköp men väl värt dessa pengar om man gör mer än bara byter däck nån gång om året. (den drar ju loss vilka fastrostade muttrar som helst..)

Det är den jag menade i mitt inlägg, vi hade flera stucken i mitt förra jobb, men hjulmuttrar är den ju inte överdrivet förtjust i... jag är ju starkare med fälgkors än vad den maskinen är?!

16 197 Inlägg
26 januari 2008
NxV skrev:

har en sån på jobbet.. den duger å dra bultar på rörkopplingar som vi kör me på jobbet men till då dra fast/loss hjulbultar duger den inte till..

men till de har ja en Makita muttermaskin me sladd..smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

712 Inlägg
26 januari 2008
Fick en lite billigare från Jula i julklapp.. har endast povat att lossa bulten som håller svängningsdämparen på V8:an.. och det klarde den galant iaf smile

ElectroRaggare
885 Inlägg
26 januari 2008
Xoff skrev:
NxV skrev:

Det är den jag menade i mitt inlägg, vi hade flera stucken i mitt förra jobb, men hjulmuttrar är den ju inte överdrivet förtjust i... jag är ju starkare med fälgkors än vad den maskinen är?!

Jag är nog klen smile
Nej, men det finns ju massor av olika modeller av dem, inte för att jag finns vad vår hette, men den kostade en bit över 6000 kr.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

volvoraggare
4 776 Inlägg
26 januari 2008
makita är ett redigt bra märke  blir ju en sån såen  jag avskyr att hålla på me fälgkors

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

152 Inlägg
26 januari 2008
Då var en biltemas variant inskaffad, blir att testa den ordentligt på diverse bultar på Supran.

49 Inlägg
26 januari 2008
har den från jula och den orkade bara lossa hälften av mina hjulbultar, å den förde ett jäkla liv också... får skaffa större kompressor så ja kan inhandla en luftdriven, mycket smidigare:)

Man får vänja sig...

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
26 januari 2008
Köpte enpå Jula, bytte däck på släpkärran med den, när jag skulle lossa muttrarna på min bil då jag skulle lacka bromsoken så gick den sönder, höll inte, men fick pengarna tillbaka.
Köpte en ny bättre/dyrare/starkare på Micro, den var det också nåt fel på, lämnade tillbaka. Han grejade lite med den sen funkade den igen. Kanske är kvalités fråga också. Köper man Makita eller nåt som nämnts innan så är man nog på den säkra sidan. Jag har iaf. alltid ett fälgkors i bilen utifall att. tongue
Men när de väl fungerar så går det ju bra mycket snabbare och det är gött när man fyser fingrarna av sig ute i den eventuella kylan som förmodligenkommer lägligt till däckbyterna. tongue

//Edge

Sök