2302
Sök

endast en bas slår??

43 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Har fått ett helmysko fel på basarna/steget..tror rätt starkt på att felet ligger på steget.

men så här yttrar sej felet iaf..har testat med basarna bryggade/kopplade på varsin kanal..men spelar liksom ingen roll hur man än sätter RCA-kablarna antingen är det den ena eller den andra som slår,men inte båda samtidigt. Har kollat justeringarna för level,basboost osv..Är ett 4 kanals Gas steg å 2 12" Gas basar det rör sig om.

Någon som har nån fundering på va som kan va fel?
MVH

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 april 2007
Är det alltid samma kanal/kanaler som fungerar?
Är det alltid samma kablar som fungerar? (lågnivå och högtalarkablar)

275 Inlägg
10 april 2007
Mrx_racer skrev:
Har fått ett helmysko fel på basarna/steget..tror rätt starkt på att felet ligger på steget.

men så här yttrar sej felet iaf..har testat med basarna bryggade/kopplade på varsin kanal..men spelar liksom ingen roll hur man än sätter RCA-kablarna antingen är det den ena eller den andra som slår,men inte båda samtidigt. Har kollat justeringarna för level,basboost osv..Är ett 4 kanals Gas steg å 2 12" Gas basar det rör sig om.

MVH

låter som lågnivån har pajjat, tycker jag...
om du har båda kanalerna inkopplade o tex vänster funkar men inte höger, testa då och byt plats på lågnivåkablarna...
om då höger funkar men inte vänster då vet du ju att steget funkar, men det kommer bara signal i ena kabeln.
isf kan det ju vara antingen stereon eller lågnivån, men risken är väldigt liten att det skulle vara stereon...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

Speed FMK
849 Inlägg
10 april 2007
Mrx_racer skrev:

MVH

Är de i samma låda eller är lådan delad? de kan slå ut varandra om de är i samma varpå det verkar som bara en funkar.

Mvh Ludde

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
10 april 2007
Mrx_racer skrev:

MVH

Har ett likadant steg till salu.. La nyss ut en annons på blockert som lär komma ut om några timmar. Kolla då örebrolän..

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

43 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Är det alltid samma kanal/kanaler som fungerar?
Är det alltid samma kablar som fungerar? (lågnivå och högtalarkablar)

jo det är alltid samma kanaler..det går ju en rca-kabel med röd märkning respektive vit. en annan sak är ju att när jag drar ur den med vit märkning så fortsätter det att basa ändå men bara från en av dom.

43 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
mo_tattoo skrev:
Mrx_racer skrev:

MVH

låter som lågnivån har pajjat, tycker jag...
om du har båda kanalerna inkopplade o tex vänster funkar men inte höger, testa då och byt plats på lågnivåkablarna...
om då höger funkar men inte vänster då vet du ju att steget funkar, men det kommer bara signal i ena kabeln.
isf kan det ju vara antingen stereon eller lågnivån, men risken är väldigt liten att det skulle vara stereon...

det har jag testat men då skiftas bara basarna mellan varandra ha jag för mej att det var..vad kan vara en orsak till att en av lågnivåkablarna har lagt av/lågnivån i huvudenhet?
fick lite kondens i bilen när det var fuktigt ute men då borde ju säkringarna smällt.

43 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
Mrx_racer skrev:

MVH

Är de i samma låda eller är lådan delad? de kan slå ut varandra om de är i samma varpå det verkar som bara en funkar.

Mvh Ludde

jopp dom sitter i samma låda men ingen skiljevägg mellan dem.

864 Inlägg
10 april 2007
Sätter datorn på att det räcker med en ny rca-kabel...köp gärna en av så bra kvalitet som möjligt o se till att kabeldragningen inte riskerar att skada kabeln så ska du nog slippa problemet
//Alex

27 Inlägg
11 april 2007
Använder du bara en rca kabel så kan de vara att du antingen kör fram eller bak på slutsteget och då ger den bara ut ljud till den ena högtalaren testa att köpa en adapter som gör att du får 2 röda från den röda rca kopplingen och 2 av den andra med sen skall de bara vara att plugga i och köra på ;P

jag hade de problemet för någon dag sedan då jag skulle koppla in min mds 15" med dubbla talspolar till ett 4kanals slutsteg~ skulle köra varje spole på vars en bryggad "utgång"

Dom heter typ Y-RCA-kabel förgrening.
Senast redigerat av Tobbe_Audi80 (11 april 2007)

169 Inlägg
11 april 2007
Vi kör 1 st låg nivå kabel som vi sedan delar upp så det kommer 4 st kablar innan slutsteg så vi sätter en kabel på 2 kanaler testa det kanske funkar bättre (hoppas det iaf)

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

43 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
ska se över/testa med ett par andra  RCA- kablar i helgen..kan ju hända att nån av dom legat å skavt sönder nånstans eller nått,ska kolla över allt en extra gång...får tacka alla så mkt för hjälpen så här långt,åter kommer..

MVH

Sök