2176
Sök

Hej lite plånboksvilliga trim till 740?

32 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
#1
Hej tänker ha VOLVO 744-883 GL som första bil årsmodellen är 1988 och och motorn är en b230f så det jag undrar är om där finns lite billiga trim tips för att få upp hästarna lite just nu så är där ca 115hk

Drifttekniker VA
580 Inlägg
11 april 2007
#2
Är nog ingen större ide att slänga i ett chipp i en GL tyvärr. Ska det ge någon vidare effekt  så är det turbo som gäller. Ska man börja trimma en sug motor kan det bli riktigt dyrt. Ska man lämna in på en firma som gör det åt dig så kostar det ca 1000 kr per hk för en sugmotor bil. Så mitt råd är att spara dom pengarna och köp en bil med turbo som du kan börja trimma istället.


397 Inlägg
11 april 2007
#3
Eller, köp avgas, filter med avskärming, byt kamaxel, chippa..

Så åker du lite snabbare för en halvbra peng!

106 Inlägg
11 april 2007
#4
WasteGate skrev:
Eller, köp avgas, filter med avskärming, byt kamaxel, chippa..

Så åker du lite snabbare för en halvbra peng!

eller sälja bilen du har o lägga ovanstående pengar på en annan bil.....

1 418 Inlägg
11 april 2007
#5
släng i k-kam

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 723 Inlägg
11 april 2007
#6
nygren_89 skrev:
WasteGate skrev:
Eller, köp avgas, filter med avskärming, byt kamaxel, chippa..

Så åker du lite snabbare för en halvbra peng!

eller sälja bilen du har o lägga ovanstående pengar på en annan bil.....

ja.. typ. att börja byta kam och man vill ha det plånboksvänligt rimmar illa. Speciellt om man inte gör jobbet själv. Avgas och filter ger inget mer än "skönt" ljud. Vill man ha "skönt" ljud så byt bara ut sista burken mot nåt billigt som säljs i alla stylingbutiker på nätet.

32 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
#7
Jag såg att ni skrev om sugmotor m.m. Men jag tror att det är en insprutningsmotor var ute och kollade och hittade ingen förgasare så jag tror det är insprut.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
11 april 2007
#8
trim och billigt funkar inte!
That´s it!
Om man vill kunna köra bilen mer än mellan gårdsplan och verkstan vid gårdsplan! wink


32 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
#9
Säg upp till 160hk vad snackar vid för grejor och vad blir det i pengar då?

297 Inlägg
11 april 2007
#10
Komer skrev:
Säg upp till 160hk vad snackar vid för grejor och vad blir det i pengar då?

Köp en 16v topp.. kanske behöver byta insuget å kabelstam beroende på vad du har nu men toppen går på ca 3000-5000 och då får man ca 170 häst om ja inte har fel.

//Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

864 Inlägg
11 april 2007
#11
Komer skrev:
Jag såg att ni skrev om sugmotor m.m. Men jag tror att det är en insprutningsmotor var ute och kollade och hittade ingen förgasare så jag tror det är insprut.

Sugmotor innebär att den saknar turbo="suger i sig lufften", har alltså ingenting att göra med bränslesystemet...
Senast redigerat av Tuffhaggman (11 april 2007)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
11 april 2007
#12
Trimma sugmotorer kostar mer än det smakar tyvärr. Spar pengarna till en "riktig" bil senare. Varje hkr är mycket billigare på en överladdad bil.

(säger jag som jagar livet ur min sugmotor roll )

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
11 april 2007
#13
Köp lustgas!! den kan du ju även ta med till nästa bil!!! smile

- V8 - 4 ever . . .
_________________

Skaune
12 april 2007
#14
H40GST skrev:
Komer skrev:
Säg upp till 160hk vad snackar vid för grejor och vad blir det i pengar då?

Köp en 16v topp.. kanske behöver byta insuget å kabelstam beroende på vad du har nu men toppen går på ca 3000-5000 och då får man ca 170 häst om ja inte har fel.

//Gurra

Är lite fler saker som måste bytas, men om man nu ska göra de bytet o inte kan mecka själv, då kan man lika gära gå linan ut o hitta en komplett turbomotor o slänga i den istället! Då kan man dessutom vidareutveckla den!


Sök