2616
Sök

Koppla steget.

180 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Jag har precis kopplat in mitt ljud, men har ett litet problem, när jag vrider på tändningen så startar inte steget och kondensatorn, någon som vet vilken sladd det e man ska dra och vart den ska någonstans.
Det blir lite jobbigt om man måste jorda kablarna varje gång man ska lyssna och att man måste ta bort jordningen när man inte kör.

Kettunen
12 april 2007
Det finns mellan + & - på steget en sak som heter REMOTE. Den ska kopplas in i din bilstereo. Oftast en blå, vit kabel. När du sätter på stereon sätts steget igång

180 Inlägg
12 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Det finns mellan + & - på steget en sak som heter REMOTE. Den ska kopplas in i din bilstereo. Oftast en blå, vit kabel. När du sätter på stereon sätts steget igång

ok för jag har provat remoten till bilstereon men funkade inte ändå, kanske satte den med fel kabel på stereon då?

607 Inlägg
13 april 2007
Jo du kan ha provat fel kabel, Dom brukar som sagt oftast vara blå vit...Lycka till

Brynäs tigers

96 Inlägg
13 april 2007
miniballe skrev:
Kettunen skrev:

ok för jag har provat remoten till bilstereon men funkade inte ändå, kanske satte den med fel kabel på stereon då?

Kanske...roll mäta med voltmeter ?
Bara ett litet tipps...

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

Sök