3609
Sök

fredagen den 13:de :(

.......
2 655 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
kan ju nämna att ja har blivit drabbad sad.

skulle åka och hämta brorsan inatt då han jobbat klart och åker in till stan och hämtar han, åker sen mot macken för att tanka, hade bara sedel och de tog inte den obemannade macken så då dram man vidare mot nästa (trodde jag) drar iväg och skulle precis lägga i 3:an så tvärdog bilen. börjar tänka "faan funkar inte soppa mätarn eller" men efter lite om och men ringer man morsan och säger åt henne att ta me sej soppa och en lina så tankar man i men ingenting. allt snurrar som de ska men startar inte. va bara att dra hem bil faan. så nu ska man väl meka bort ännu en helg sad...

kan väl dra mina andra tråkigheter på samma gång.
i tisdags va ja påväg hem från borås då ja varit och hälsa på farsan, och efter att ha kört 20 mil så skulle ja svänga av på ett ställe men svängde av en avfart för tidigt, så ja vände och körde tillbaka mot på/avfarten till e18/e20 eller va de va tongue. och de regnade ganska bra och kommer där vid på/avfarten så får ja vattenplaning och får inte till att hålla bilen så den snurrar och ja glider baklänges rätt in i en jävla skyllt som står där.

såhär blev resultatet efter de:(

de som e inringat i blått e där de är skadat. måste kapa bort allt och svetsa i nytt. ska ta ifrån nån bil på skroten eller så...
http://www.imagewoof.com/view_thumb/8fadd704/S4021809.JPG

kofångarn åt helvete, ena baklyset blev de hål i, och måste byta nästan hela bakändan sad
http://www.imagewoof.com/view_thumb/72486758/S4021810.JPG

sen för 2veckor sen så hade ja precis fått klar bilen efter vintermekat me o renovera å trimma motorn en del så ja åker in mot stan och allt går skitbra, tills plötsligt utan förvarning så låser sej bakhjulen helt och hållet utan förvarning så ja tänkte först "kan de va bromsarna som nypit då den stått ute en hel vinter" och där oxo efter lite om och men så upptäcker ja att lagret som sitter där vid klumpen som pinjongen och kronhjulet och allt sitter de lagret hade skurit och ramlat sönder så kronhjulet hade lega snett och därför tvärlåst bakhjulen.

men tur i oturen så har en polare en e30 som bara står så man fick ju tag på en klump igen dan efter så man va uppe hela natten och stog ute på gårn och mekade dit klumpen heöt själv i 3- grader me ett resultat av förfryst knoge på höger hand. den va alldeles röd och lite svart nästan en vecka efteråt, och huden e fortfarande ganska torr där hmm

någon som haft mer otur än jag den senaste tiden? och spec idag? sad sad sad sad sad sad
Senast redigerat av beemern (13 april 2007)

3 113 Inlägg
13 april 2007
fan vad tråkigt sad du måste nog verkligen hata alla oturs-dagar nu hmm

själv har jag inte kännt så mycket eller uppleft någonting hittills.. men nu när man snackar om trollen kommer det väl hända någonting.. dete bara hålla ögonen öppna

Semper Fi

Kettunen
13 april 2007
Fredagen den 13e e det för mig med =/ Blev av med garaget idag:( Och vågar fan inte ha bilen i vår parkering pga extremt mycket stölder.

1 231 Inlägg
13 april 2007
Fan så surt sad

För mig har det gått bra än så länge tongue Slutat jobba, vädret är på topp osv.
Senast redigerat av Lone Star (13 april 2007)

Mitt projekt: Evo III

terazzi
13 april 2007
Höll på bli påkörd men klarade mig som tur va smile
men jag e glad iaf,och lyssnar på playdio och en asbra låt nu så smile Pimp!Code - Like a rocket wink
Senast redigerat av terazzi (13 april 2007)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 april 2007
jisse synd om dig otur har du sad
jag e född fredagen den 13 yikes tongue

755 Inlägg
13 april 2007
du har nog fått min otur då.. har inte hänt mig någon för utom att jag var tvungen att tanka.. men det gick bra..

1 567 Inlägg
13 april 2007
Hehe nu när jag läste tråden så hände det faktiskt en grej för en timma sedan.Kom körande med bilen 65km/h helt utan förvarning så svänger en buss ut ifrån sin hållplats och bara fortsatte rätt ut i vägen precis framför mig så jag fick tvärnita i mellan bussen och ett staket..Han börja blinka samtidigt som han svängde ut och bara körde på...

fredagen den 13th

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Darth Vader
1 644 Inlägg
13 april 2007
Fick parkeringsböter, Grrrrrr!

Braaaaap?

.......
2 655 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
cebT skrev:
fan vad tråkigt sad du måste nog verkligen hata alla oturs-dagar nu hmm

själv har jag inte kännt så mycket eller uppleft någonting hittills.. men nu när man snackar om trollen kommer det väl hända någonting.. dete bara hålla ögonen öppna

ja kan nog säga att ja gör de. faan känns så surt. man har precis fått till bilen och allt, har ju smått börja fixa den iordning för att den kommer lackas om inte så länge. åså händer de sådär så man må börja kapa å svetsa å dona om nästan hela bakändan innan nu oxo sad

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 april 2007
hm hittils ingenting men får la se vad som händer smile

.......
2 655 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
ja håll er för faan hemma. rör inte äns bilnycklarna era. dom kanske går av eller nått...   kanske man ska gå å gömma sej i källarn oxo tills imorrn. fall månen eller nått ramlar ner. skulle till 99,99% hända att den landar på mej så. ja går nog och tar skydd nu... sad

*GULAN*
647 Inlägg
13 april 2007
Jag skulle ha fått mitt kjolpaket tills idag men det blev inte av så jag får vänta tills måndag.

En annan grej är att bilen går inte och starta. Helt död.

Skrev i tidigare inlägg om att jag hade problem med den.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=39920

.......
2 655 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
ingen fler som blivit drabbad än?...

407 Inlägg
13 april 2007
En kompis fick besök av polisen, Han hade blivit tagen för fortkörning i norge 2ggr på en vecka, 10tusen i böter smile

Smålänning
7 883 Inlägg
13 april 2007
Årets bästa dag! Förra året så klarade jag uppkörningen på första, ovh fick igenom bilen igenom SBP utan anmärkning. Min turdag!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

136 Inlägg
13 april 2007
otur/tur, existerar det egentligen?

otur kan ju enkelt bli tur, om man inte är kortsynt eller långsynt, utan bara normalsynt.

den här dagen är den bästa i mitt liv, lugnaste på säkert två veckor, det är kanske otur, man vet aldrig.

finns ju en sån där Zen-berättelse om bonden vars häst rymde.
Vännerna hans -vilken jävla otur du har, bli av med den fina hästen
Bonden - kanske, kanske inte
Nästa dag kommer hästen tillbaka, och har fått med sig en vildhäst som Bonden tar emot.
Vännerna: vilken jävla tur du har, få en häst bara sådär tongue
Bonden: Kanske, kanske inte
Nästa dag bryter hans son benet när han försöker rida den nya hästen
Vännerna: vilken satans otur, det slutar aldrig gott det där! usch hmm
Bonden: kanske, kanske inte
Värsta kriget bryter ut under natten, det visar sig att utomjordingar attackerar jorden, men eftersom sonen brutit sitt ben och det inte är star-trek tider, så är han oduglig som fotsoldat (han blir istället satt i en fet bunker under jorden, skyddad ifrån allt!
Vännerna: lyckost, nu är din släkt räddad, vi lär ju alla dö, men inte din son
Bonden: Kanske, kanske inte

Hmm, jag tror jag minns lite fel, men allt handlar egentligen bara om inställning till tur/otur, och framförallt vad du vill fokusera på. Jag fokusera på sådant folk skulle kalla flyt, den otur som är oundviklig tar jag som den kommer. Det är ju inte otur att bli tagen för fortkörning, det är ju bara ren dumhet, och 10.000 borde ju lära din kompis ett och annat. Eller så byggs det upp ett hat mot trafikpoliser som resulterar i ännu mer trubbel, vem vet?

Man ska nog akta sig för att anse sig själv som otursförföljd. i de flesta fallen beror det enbart på bristande uppmärksamhet. Vattenplaning beror väl i de flesta fallen på däcken och hastigheten, båda påverkade av föraren som även han/hon sätter sin prägel på situationen.

Tur beror i de flesta fall på fungerande uppmärksamhet,öppna ögon som kanske ser den där hundralappen som fastnat i en buske, eller skyltar som varnar för fartkameror, bilister som blinkar eller är allmänt "tyglade". Bilar som kör snällt som spädbarn kanske antyder att det är något i görningen tongue

Uppmärksamhet är väl en ledtråd här i livet smile
Senast redigerat av Tellyehmaak (13 april 2007)

1 722 Inlägg
13 april 2007
hihi jag har då klarat mig !! big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
13 april 2007
har klarat mig rätt bra faktiskt.. enda som hänt var väl att d börja regna precis efter att ja hade tvättat bilen klart... men d e väl mest aprilvädrets fel snarare än fredagen den 13:e wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Skaune
14 april 2007
Jag har haft en riktig HELVETES dag, ALLT har gått fel, t.ex bilen man köpte.... Sicken historia, säger bara det lita aldrig på någon även om ni tror att man kan göra det! Så nu måste jag tillbringa lite ledig tid att skruva med de jävla möget till bil! Orakr inte ens dra historian om varför, sitter bara o har ångest, sen gick min helvita soffa åt helvete precis! jaha! Men men, jag ska fan bevisa, ge ödet på käften o visa att inget sånt biter på mig! ska fixa bilen, ska fixa soffan, ska sova för jag e så trött.... lyssnar på metallicas st:anger för o hålla mig vid liv! sorry allihopa vart tvungen o avreagera mig lite! j-vla s*tans p^ss mög! hoppas ni har det bättre!

Sök