Har en krockad 740 som startade efter krocken men inte nu längre efter alla reperationer.. Motorn går runt givetviss och de är tryck i bränsle ledningarna upp till insprutet.. Stiften var snustorra, sedan lossades insprutet för att se om de fungerade som de skulle och de sprutade lite då och då enbart från en utav dom... De ser ut som att de är något elektroniskt fel som har blivigt av allt svetsandet..
Men vad ska man ta sig till nu då? vad är de för fel? Vad är de som är sönder?
Har du kollat om du har gnista på stiften? Har du spänning till tändspolen? Är det spänning till bränslepumpen och är jord ok? Vid MIG- och elsvetsning ska batteri och tänd/bränslestyrenhet kopplas bort för att inte skada dessa känsliga komponenter (styrenheterna). Om du/ni gjorde detta så får du kolla så att alla jordpunkter är felfria. Kanske ställen som ni svetsat i närheten av? Det hela låter ju självorsakat. /Mats S
De satt inget batteri i vid svetsningen och de är gnista på stiftena och den startar till med lite startgas... Vi använde os av en MIG,jaa..De varkar inte vara fel på både vakum pumpen och bränsle pump för när jag låssade lite på klämman in till insprutet så sprutade de som fan.. jag vill tillägga att inga säkringar är gågna heller..
Styrenhet,, menar du CDI boxen?? var hittar jag den så fal, vad jag vet så finns de två?
Har inte demonterat så fruktansvärt mycket grejer under reperationen.. Styrenheten var inte ifrån kopplad under svetsningen.. Men en sak, kan jordpunkerna brinna av efter svetsning eller?
Sedan de där med bränslepumpsrelät.. Styr de självaste insprutningen? För jag hade väldigt högt tryck i bränsle slangen innan vakumpumpen..
Torkarn för den nya lycktan som monterats går typ varje gång jag vrider om nycklen.. Bilen tänder till för secunden, annars så bara tugar den runt... Tändmodulen kan de nog inte vara endån