4098
Sök

Vad för fel på 740 som inte startar? INGEN SOM KAN???

91 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
Tjenare

Har en krockad 740 som startade efter krocken men inte nu längre efter alla reperationer..  Motorn går runt givetviss och de är tryck i bränsle ledningarna upp till insprutet.. Stiften var snustorra, sedan lossades insprutet för att se om de fungerade som de skulle och de sprutade lite då och då enbart från en utav dom... De ser ut som att de är något elektroniskt fel som har blivigt av allt svetsandet.. 

Men vad ska man ta sig till nu då? vad är de för fel? Vad är de som är sönder?

MvH Benny
Senast redigerat av bennyktm89 (13 april 2007)

151 Inlägg
13 april 2007
Har du kollat om du har gnista på stiften? Har du spänning till tändspolen? Är det spänning  till bränslepumpen och är jord ok? Vid MIG- och elsvetsning ska batteri och tänd/bränslestyrenhet kopplas bort för att inte skada dessa känsliga komponenter (styrenheterna). Om du/ni gjorde detta så får du kolla så att alla jordpunkter är felfria. Kanske ställen som ni svetsat i närheten av? Det hela låter ju självorsakat.
/Mats S

439 Inlägg
13 april 2007
låter som det e dåligt tryck i soppapumpen..

old,low and slow....

10 287 Inlägg
14 april 2007
Har du gnista så prova om den startar med startgas. Då har du bra grund för vidare felsökning.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

97 Inlägg
14 april 2007
prova med en annan styrenhet!

91 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
De satt inget batteri i vid svetsningen och de är gnista på stiftena och den startar till med lite startgas... Vi använde os av en MIG,jaa..De varkar inte vara fel på både vakum pumpen och bränsle pump för när jag låssade lite på klämman in till insprutet så sprutade de som fan.. jag vill tillägga att inga säkringar är gågna heller..

Styrenhet,, menar du CDI boxen?? var hittar jag den så fal, vad jag vet så finns de två?
Senast redigerat av bennyktm89 (14 april 2007)

91 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
de ska vara B23 insprutar modelen,, en årsmodel 88

2 644 Inlägg
14 april 2007
asså.. b230 är alla.. men om det är b230a , b230e osv ?

Johan Lindgren

91 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
humm... De är en GL.. Om de inte säger dig nått så vart tar jag reda på de då?

Skrev fel där uppe,, de är av årsmodel 87
Senast redigerat av bennyktm89 (14 april 2007)

2 644 Inlägg
97 Inlägg
14 april 2007
aha trodde att du haft batteri o kablar på under svetsningen! men har du inte det kan du glömma styrenheten.

97 Inlägg
14 april 2007
det låter mer som om ni inte fått alla grejor på plats om ni nu demonterat en massa!

33 Inlägg
14 april 2007
kolla så ingen jordkabel e av, kan bli skitkonstiga fel om den inte jordar ordentligt

1 Inlägg
14 april 2007
Bränslepumpsrelät.....Garanterat. Sitter bakom askoppen,ett grönt om det är utan kat. Annars är det vitt. ca 380:- på volvo

Argumentera aldrig med en idiot,
Han drar ner dig till sin egen nivå och klår
dig med hjälp av erfarenhet!!!

91 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Har inte demonterat så fruktansvärt mycket grejer under reperationen.. Styrenheten var inte ifrån kopplad under svetsningen..    Men en sak, kan jordpunkerna brinna av efter svetsning eller?

Sedan de där med bränslepumpsrelät.. Styr de självaste insprutningen? För jag hade väldigt högt tryck i bränsle slangen innan vakumpumpen..

plattsättare!
804 Inlägg
15 april 2007
det är nog en b230f i hans bil skulle ja kunna tro!!

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

207 Inlägg
15 april 2007
Danne volvo 740 skrev:
kolla så ingen jordkabel e av, kan bli skitkonstiga fel om den inte jordar ordentligt

mina vindrutetorkare gick på full effekt när ljuset var på:P då var det jordfel,

Kettunen
15 april 2007
Låter mer som tändmodulen. Du nämde att bilen tillomed starta med startgas . Dog den sen eller????

När tändmodul är kass så startar bilen ibland i bara någon minut & dör

91 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Torkarn för den nya lycktan som monterats går typ varje gång jag vrider om nycklen..
Bilen tänder till för secunden, annars så bara tugar den runt... Tändmodulen kan de nog inte vara endån

Vad säger ni??  Vad är de för fel

Sök