Lysande Tempmätare På Audi

_Soldier_
15 april 2007 · 13 Inlägg

Tjena! Har en Audi 90, 2,3 e -88 som jag har ett litet problem med. Finns ju en stor lampa i mitten av instrumentbrädan som ska lysa när bilen blir för varm, och varje gång jag svänger med bilen så lyser den under själva svängnings processen, och där efter slocknar när hjulen är lite mer rak så att säga. Så frågan är om det är nått glappt. Själv tycker jag det är konstigt ifall det bara är något glappt, för då lär den väll lysa lite då och då, och inte bara när man svänger? Tänkte på att själva "glappningsläget" måste ju förflytta sig lite då och då. hmm

twin_cam Smålänning
15 april 2007 · 7 877 Inlägg

Låter som något jordfel. När en kabel med skadad isolering går emot jord så kan lampan tändas om den aktiveras genom jordning. Gäller bara minuskabeln då.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
_Soldier_
15 april 2007 · 13 Inlägg

Mjo så långt har jag kommit, men varför just när man svänger? Tycker ju att det där ska flyttas lite då och då och uppstå även när man kör rakt fram, eller vid gupp?

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
15 april 2007 · 857 Inlägg

den lampan kan även vara till exp.kärlet så om det är dåligt med kylarvätska i så lyser den också.. kolla om du har bra nivå i den..

co
29 oktober 2007 · 20 Inlägg

fyll på vatten?

Senast redigerat av co (30 oktober 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang