2227
Sök

Vilken är den bästa Brandvägg/Firewall?

113 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Tjenare jag undrar vilken brandvägg dom är den bästa till windows xp, nån som inte tar mycket på resurserna??
Vad tycker ni?

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

8 883 Inlägg
16 april 2007
Helt klart en hårdvarubrandvägg om du ska vara "säker", ger inte så mycket för mjukvaro dito. Netgear har bra grejer

Fotograf på tierpidag.se

2 911 Inlägg
17 april 2007
Ingen brandvägg som installeras i objektet som ska skyddas är bäst, dom är lika veka allihop, räcker med problem i operativsystemet för att få brandväggen att vika sig efter ett par sekunder.

Köp dig en router på biltema och ge fasen i att aktivera UPnP och inga portforwards förutom nån enstaka så är du säkrare än med en mjukvaribrandvägg för 10.000kr som du installerar.

Kör du router är brandvägg onödigt, såvida inte personen bakom styret har noll koll på vad den gör d.v.s. wink

DFFL
9 020 Inlägg
17 april 2007
Brandvägg: AV
Nod32: Ej igång för tillfället.
Scan av virus och trojaner och dylikt visade: 0

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 april 2007
jag kör sygate fw på en server som alla mina datorer än anslutna till och den funkar riktigt bra.

Sök