2895
Sök

Opel Astra G Coupe Bertone hur få på sidokjolar?

8 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Tja, undra om de e nån som har bra koll på hur man får på styling sidokjolar på Astra G coupe, ska va samma som vanliga Astra G, verkar inte passa o trycka på utanpå. Måste man ta bort orginal kjolarna/trösklarna eller ?? Nån som gjort detta??Förresten nån som vet var man lossar fram kofångare, vart skruvarna sitter?

247 Inlägg
20 april 2007
vad är det för sidokjolar du har köpt?

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

8 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
de är "M3 kjolar" som är gjorda för Astran....verkar vara för mkt emellan när man ska försöka passa på dit dom

OLAGBG
596 Inlägg
20 april 2007
hejsan.. ja orginal kjolarna får du ta bort.. börja med den lilla plastkåpan vid fronthjulen sedan sitter det med plastklipps bak
sedan sätter du på m3 kjolarna.. antar att det e av samma typ som dom som sitter monterade på min på mina bilder????

OLAGBG
VOLVO

8 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
Aha, TACK för tipset ska prova d, ja e samma som på din ser riktigt snyggt ut, ville inte ha för "spaciga" kjolar  utan clean look, så blir perf

8 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
Förresten du(olagbg) vet kanske hur man tar loss framstötfångaren då också, har gjort det på en hel del andra bilar men var sitter bultarna/skruvarna på dessa bilar egentligen?

Cheers Mate

149 Inlägg
21 april 2007
Har för mig att de ska sitta tre under i mitten, två i kanten inne i hjulhuset och sen sitter det några uppe under grillen(där är det plast pluttar)

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!

8 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
Tack, jo jag har förstått att det sitter skruvar i mitten och vid hjulhusen som på d flesta bilar, men frågan är hur man kommer åt dom, underfrån, måste man ta bort lysena bakom nummerplåten osv? Har inte hittat ett skit.........

Sök